Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printer calibreren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • printer calibreren

    Hoe moet ik mijn printer een canon pixma ip3000 calibreren ?

  • #2
    Re: printer calibreren

    Eén van de mogelijkheden is om een testkaart van op de site van Marc Cielen (www.marc-en-ciel.be) te downloaden en die af te drukken. Dan kan je die testkaart aan Marc bezorgen en hij maakt voor jou met zijn meetapparatuur een profiel aan, specifiek voor jouw printer.

    Ik weet wel niet hoe "stabiel" jouw printer is. Als die telkens kleine kleurverschillen ofzo zou geven, dan is een profiel nog niet erg nuttig.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

    Comment


    • #3
      Re: printer calibreren

      Toevoeging bij de post van Evy:
      Specifiek voor jou printer en voor het papier dat je gebruikt hebt om de testkaart af te drukken. Dus als je meerdere soorten papier gebruikt moet je meerdere profielen laten maken. Mocht je dit doen ook altijd dezelfde inkt gebruiken.

      Maar eerlijk gezegd, ik heb zelf ook een pixma ip 3000, is deze printer toch niet fotoprinter genoeg om al die moeite te doen. Foto's laat ik daarom in het labo afdrukken.
      Vriendelijke groeten,Raf

      www.rafvandenbogaert.be

      Comment


      • #4
        Re: printer calibreren

        Raf,
        Ik heb al fotos bij een drukker laten afdrukken en die zijn zelfs slechter als dat ikze zelf uitprint.
        Ik krijg bij het zwart-wit afdrukken een groene kleurzweem op de foto.
        En bij sommige fotos waar veel kleur in zit vindt ik de fotos goed en waar veel groen in voorkomt weer niet weeral die groene kleurzweem

        Comment


        • #5
          Re: printer calibreren

          Oorspronkelijk geplaatst door freeky Bekijk bericht
          Raf,
          Ik heb al fotos bij een drukker laten afdrukken en die zijn zelfs slechter als dat ikze zelf uitprint.
          Ik krijg bij het zwart-wit afdrukken een groene kleurzweem op de foto.
          En bij sommige fotos waar veel kleur in zit vindt ik de fotos goed en waar veel groen in voorkomt weer niet weeral die groene kleurzweem
          De kleurzwemen bij zwart wit foto's kan je enkel vermijden als je werkt met een printer die gebruik maakt van verschillende zwart en grijs inkten of in een labo laat afdrukken op zw papier. Anders zal je altijd afhankelijk van de lichtinval een kleurzweem hebben.

          Normaal als je in een goed labo laat afdrukken mag er geen afwijking zijn, het beste resultaat haal je in een pro lab waar ze werken met een lambdaprinter.

          Ik heb zelf de test gedaan, foto's afgedrukt op een goede gekalibreerde printer (epson 4800) en dan in het labo (lambda print) en het verschil is dag en nacht.
          Maar het hangt er natuurlijk maar vanaf waarvoor de afdruk moet dienen.
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment

          Working...
          X