Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Site Maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Site Maken

    Ik wil graag een site maken om fotos op te zetten!
    Weet iemand, een link waar je sites kunt maken bv, dreamhost fzo.
    Liefst met niet teveel codes!

  • #2
    Re: Site Maken

    Ik weet niet precies of je nu een volledige site ineen wilt steken of alleen een gallerij ergens wilt openen..
    een beetje googelen naar "Free Webhosting/Webspace" helpt wel En als je het liever in het nederlands hebt dan vervang je Free door Gratis. Er zijn webruimte-firma's die gratis een klein pakket aanbieden, maar dan mag je niet teveel dynamische code enzo verwachten (alhoewel php nog redelijk voorkomt..).
    Ik had jaren geleden via Atspace een gratis site en die bestaan nog steeds. (zonder reclame of ads, dat is ook nog iets waar je op moet letten).

    En niet teveel code: bedoel je HTML ? Want die code ga je voor iedere site nodig hebben, vrees ik Het enige wat je kan helpen is een WYSIWYG-editor zoals Frontpage of Dreamweaver (N-vU is gratis) zodat je een pagina kan samenstellen zoals je met Word of Powerpoint zou doen, dus geen HTML-kennis nodig.
    MAar ik zou toch een basis in HTML aanleren als ik jou was.
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

    Comment


    • #3
      Re: Site Maken

      Als het een niet al te uitgebreide website is en het niet moest lukken wil ik altijd helpen .
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Site Maken

        heb je geen plaats bij je provider?

        sommige abbo's hebben plaats (50mb) voor een site

        zo hebben wij thuis een telenet shake waar ik 50 mb heb site staat daarop!
        nog niet veel last mee gehad en is vlot.

        moest ik plaats te kort komen, zou ik een one.com domeintje kopen.
        een 30 euro ofzo per jaar en een websitecreator erbij.


        is zo heel moeilijk niet maar het vraagt tijd.
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Site Maken

          Als je enkel een gallerij wil kan je als een kijken op picasa (http://picasa.google.com/)
          Wil je toch ook wel een website maar kan je er niet heel veel van moet je maar eens kijken op webs (www.webs.com)(het vroegere freewebs) die werken met vast ontworpen websites en hebben ook een gallerij (met beperktere ruimte natuurlijk) maar
          heel simpel te maken website. Je kan natuurlijk ook je foto's in een picasa plaatsen en de link van het album op je freewebswebsite plaatsen.
          Wil je in richting van domeinnaam gaan met een fotogallerij raad ik je www.one.com aan. Is de host waar ik zelf mee werkt en ben er super tevreden van. Je kan er zelf je eigen ontworpen website opzetten of werken met vaste templates (dus moet je enkel maar tekst enz wat toevoegen ).
          Moest je nog vragen hebben dan hoor ik het wel...

          Groetjes
          Lies
          Racing Pics
          Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

          Comment


          • #6
            Re: Site Maken

            even een vraagje: ik werk momenteel met 000webhost (tevreden voorlopig) in combinatie met dreamweaver en picasa.

            Nu vraag ik mij af hoe het met de auteursrechten zit. Weet iemand dat? Ik weet dat het in de voorwaarden zal staan, maar net als bijna iedereen heb ook ik daar toen doorgeklikt. Behoud je dus bij picasa je auteursrecht of is het zoals bij facebook: google mag je foto's zoveel gebruiken als ze willen?

            Dan nog een andere: kan ik vanuit lightroom foto's online zetten en het dan zo doen dat als je over de foto komt met je muis, je een andere foto te zien krijgt? In dreamweaver dacht ik dat er zo iets was, maar ik heb het nog niet gedaan gekregen om lightroom in dreamweaver te krijgen. De fotopagina's (slideshows van picasa) zou ik dan willen vervangen door de lightroom versie. (http://tyrr.comxa.com).
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment


            • #7
              Re: Site Maken

              Kan je de voorwaarden niet even nalezen bij picasa?
              Plus als je je logo op je foto's zet en mocht dan zijn dat google mijn foto's vanuit picasa zou gebruiken, is dat natuurlijk mooie reclame é
              Racing Pics
              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

              Comment


              • #8
                Re: Site Maken

                ik zou dat inderdaad kunnen nalezen, ik ben er zelfs eens aan begonnen, maar na 10min was ik het beu en had ik er nog niets van gevonden.
                Vandaar: als iemand het wel gelezen had (of het wist), dan moet ik niet gaan lezen in een tekst die geschreven is om nooit gelezen te worden.

                misschien eens copy pasten en dan de zoekfunctie erdoor jagen.
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

                **=ol

                Comment

                Working...
                X