Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Milk Inc. Blackout

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Milk Inc. Blackout

    Vrijdag was ik op Milk Inc. Blackout. Vermits ik zelf nogal houd van de iets meer portrait gerichte foto's er een greepje uit :-) De andere foto's kan je vinden op mijn site.
    Wat denken jullie? Eventueel nog tips zodat ik 'mijn skills' nog wat kan bijschaven?
    Thx!

    Jakke





    Canon en glas
    www.jakke16.be

  • #2
    Re: Milk Inc. Blackout

    Ik vind je foto's mooi maar heb je website even bekeken en moet eerlijk toegeven dat daar nog mooiere opstaan van dit optreden ! Klopt het als ik zeg dat veel foto's op f4 genomen zijn ? Heb je geen 2.8 nodig om zulke mooie foto's te maken onder die omstandigheden ?

    Knap werk ...
    Bart

    Comment


    • #3
      Re: Milk Inc. Blackout

      ik volg vibes hier hoor!!
      de betere staan op uw site
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Milk Inc. Blackout

        Heb ook eens op je website gekeken, en moet ook toegeven dat er betere op je website staan.

        Het concert was in orde he!
        Ben gisteren ook geweest (wel voor te kijken ,niet voor te fotograferen)
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Milk Inc. Blackout

          Ik vind ze niet zo bijzonder.

          1) onscherpe arm stoort me en jammer van de afgehakte hand
          2) storende micro
          3) neusgat- en huigfoto's charmeren me maar zelden.

          Ik mis ook sprankelende kleuren, een mooie achtergrond............
          facebook

          Comment


          • #6
            Re: Milk Inc. Blackout

            ik ben het ook eens met de anderen. Bepaalde fotos op uw site vind ik veel beter dan dewelke hier gepost staan. Maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur

            Comment


            • #7
              Re: Milk Inc. Blackout

              Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
              Ik mis ook sprankelende kleuren, een mooie achtergrond............
              En die mooie achtergronden waren er zeker.
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Milk Inc. Blackout

                Alvast bedankt voor de comments! Ik had het zelf heel lastig om een selectie te maken en heb idd mss de verkeerde gemaakt

                @Vibes het was een lichtoverladen concert met vast geen storende elementen op de achtergrond dus vandaar dat ik niet al teveel op F2.8 heb gewerkt.

                Jakke
                Canon en glas
                www.jakke16.be

                Comment


                • #9
                  Re: Milk Inc. Blackout

                  Ik ben het ook niet eens met je selectie, maar daar heb je voor jezelf wel het voordeel dat je desnoods morgen opnieuw je foto's kan bekijken en een betere selectie kan maken, en eventueel de dag nadien nog eens en nog eens... In sommige gevallen is selecteren haast moeilijker dan fotograferen

                  Een betere selectie zou ook inhouden dat er iets meer variatie in je beeld zit.

                  Je skills bijschaven.
                  In deze omstandigheden (sportpaleis, veel licht, voldoende bewegingsruimte) snap ik je keuze voor "shutterpriority" niet. Eender op welke manier je gaat belichten, je mag zeker zijn dat je een voldoende snelle sluiter zal halen. Waarom dit dan als een beperking instellen? In het geval van de eerste foto lijkt het nog het meest een 'verkeerde keuze'... je hebt ruimte over, en in principe heb je voor zoveel beweging in hetgeen je vastlegt gewoon méér dan 1/160 nodig.

                  In het geval van de tweede foto heb ik wat het gevoel dat je van een mindere foto bent vertrokken, en dat je te hard geprobeerd hebt om er toch nog 'iets' uit te halen. Voor een close-up vind ik dat ze teveel haar gezicht bedekt. Je focust blijkbaar op haar gezichtsexpressie, maar die bedekt ze met haar handen/microfoon. En indien je echt voor een zwart-wit-uitvoering wil gaan, zijn teveel details verloren gegaan.
                  -> gezicht zou hoger gekadreerd moeten worden (hetgeen je onderaan de foto niet ziet zou veel meer toevoegen dan hetgeen je bovenaan wel ziet).
                  -> te weinig detail in de ZW, daarmee bedoel ik: al je zwart is zo goed als 100% zwart, zonder subtiele grijstinten. Ook in de witte tinten zit bijna alleen maar 97% wit, zonder details. Zo krijg je een zwart-wit-foto die (cru gezegd) alleen maar uit zwart en wit bestaat, zonder grijsdetails. Tenzij je dynamiek in de originele foto ook zo groot is, kan je dat wel rechtzetten door je omzetting eens opnieuw te doen.
                  -> sowieso mis ik hier het kleurspectakel en foto's waar er behalve met de zanger(es) iets gebeurt. Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar als er op en achteraan het podium ook veel gebeurt mag je dat in je foto's gerust meenemen.

                  Al die details (zowel in kleurverschil als in crop als in expressie) heb je in de derde foto wel meegenomen, dus het is niet dat je het niet kan. Maar het gebeurt op de tweede foto gewoon niet.

                  Bon. Veel woorden, maar vooral omdat ik ook denk dat je meer kan halen uit wat je al gedaan hebt. Probeer anders nog eens opnieuw je sterkste beeld uit je foto's te halen en opnieuw te zien of je uiteindelijk ook alles eruit haalt wat erin zit. Als het je keuze is kan dat in zwartwit, natuurlijk, maar persoonlijk zou ik proberen dat te vermijden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Milk Inc. Blackout

                    Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
                    Alvast bedankt voor de comments! Ik had het zelf heel lastig om een selectie te maken en heb idd mss de verkeerde gemaakt


                    Jakke
                    altijd denken: " wat zouden de BD'ers hier over vinden"

                    toch ook al paar keer het " gxxvxxdxxxe" gevoel gehad, had ik nu toch maar....

                    wat de foto's betreft volg ik den hoop
                    Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

                    Comment


                    • #11
                      Re: Milk Inc. Blackout

                      1 lijkt me niet zo scherp te zijn, de bewegende hand wind ikzelf wel leuk, 2 zie je de mond niet en zoals iemand mij hier ooit zei: een zanger(es) moet zingen.

                      Op de site staan wel een paar goede.

                      Tot vrijdag
                      Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Milk Inc. Blackout

                        toch een mooie reeks
                        dit is een van mijn favoriete groepen
                        proficiat met je verjaardag vandaag
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                        Comment

                        Working...
                        X