Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude postings verwijderen (grote opkuisbeurt)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude postings verwijderen (grote opkuisbeurt)

    In het forum bestaat de mogelijkheid om de datum te zien van de laatste "reactie " (het laatste bericht) maar niet van de laatste "bekeken".
    Zou het mogelijk zijn ook een datum te hebben bij die laatste "bekeken", zodat zeer oude postings, die niet meer bezocht worden kunnen opgekuist worden? Ik denk hier vooral het verwijderen van de fotos die toch wat plaats innemen.
    Eventueel als optie bij het geavanceerd zoeken?

    Henri
    Last edited by kodachrome; 26 september 2009, 15:21. Reden: Titel aanpassing
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: Oude postings verwijderen (Grote opkuisbeurt)

    Gezien de nulrespons toch even deze extra toelichting:
    1. - geregeld worden er door het forum management opmerkingen gemaakt als iemand vroegtijdig zijn fotos verwijderd.
    2. - Een pseudo-antwoord was steeds dat er nog altijd bezoekers zijn voor die postings.
    3. - Bij verdere aandrang om een richtdatum op te geven voor het verwijderen is tot op heden geen definitief antwoord gegeven.
    4. - Ik kan enkel vasstellen dat hier op dit forum de meesten (zeg maar 99%) enkel reageren op de fotos van de week. Vandaar dat sommigen proberen hun oude postings een trapje te geven zodat ze terug actueler worden.
    5. - Er worden geen datums verstrekt van de laatste bezoeken en evenmin een statistisch overzicht van het bezoekgedrag.

    Vandaar mijn vraag aan admin:
    Zou het mogelijk zijn ook een datum te hebben bij die laatste "bekeken", zodat zeer oude postings, die niet meer bezocht worden kunnen opgekuist worden?

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: Oude postings verwijderen (grote opkuisbeurt)

      Uw vraagje werd ter attentie gebracht van Admin.
      Zelf kan ik hierover spijtig genoeg niets meer vertellen.

      Mvg,
      Sannepoes

      Comment


      • #4
        Re: Oude postings verwijderen (grote opkuisbeurt)

        Bij verdere aandrang om een richtdatum op te geven voor het verwijderen is tot op heden geen definitief antwoord gegeven.
        Op een AV heb ik ook deze vraag eens mondeling (niet openbaar) voorgelegd aan een Mod.. Als antwoord kreeg ik dat het beter is je foto's een zestal maand te laten staan ... doe ik dus nu altijd (ben altijd een brave, gehoorzame jongen geweest )
        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

        Comment


        • #5
          Re: Oude postings verwijderen (grote opkuisbeurt)

          Een zestal maand! Onze TS heeft een "test" gedaan (nu weet ik tenminste het antwoord op de vraag die ik in die welbepaalde thread gesteld had) op een foto van twee jaar.
          Maar ook ik moet het antwoord schuldig blijven...
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Oude postings verwijderen (grote opkuisbeurt)

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Een zestal maand! Onze TS heeft een "test" gedaan (nu weet ik tenminste het antwoord op de vraag die ik in die welbepaalde thread gesteld had) op een foto van twee jaar.
            Maar ook ik moet het antwoord schuldig blijven...
            Sorry voor de onrust maar ben gewoon benieuwd naar het bezoekgedrag en hoe opportuun het is om die oude ballast nog mee te sleuren.
            Dank voor je interesse.

            Henri
            lidnummer: BD0435BE

            Comment


            • #7
              Re: Oude postings verwijderen (grote opkuisbeurt)

              Als ik hier iets aan mag toevoegen: kunnen de posts (vooral in de fotohoek) waarbij de links met de foto's niet meer werken verwijderd worden? Het is niet zo leuk als je een topic opent en de foto niet meer zichtbaar is.

              Is er geen manier om die verbroken links op te sporen en die posts te deleten?
              www.focusfotografie.be
              www.facebook.com/eviwilmus

              Comment


              • #8
                Re: Oude postings verwijderen (grote opkuisbeurt)

                Evi,
                Je mag zulke topics altijd aan de moderators melden dmv het uitroepteken aan de rechterkant.
                Ik probeer zelf regelmatig enkele bladzijden na te kijken, maar alle topics altijd in de gaten houden is onbegonnen werk.

                Comment


                • #9
                  Re: Oude postings verwijderen (grote opkuisbeurt)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
                  Als ik hier iets aan mag toevoegen: kunnen de posts (vooral in de fotohoek) waarbij de links met de foto's niet meer werken verwijderd worden? Het is niet zo leuk als je een topic opent en de foto niet meer zichtbaar is.

                  Is er geen manier om die verbroken links op te sporen en die posts te deleten?
                  En als iedereen na 6 maanden zijn foto's al begint weg te halen gaan dat er heef veel zijn die moeten verwijderd worden

                  volgens het forumreglement:
                  2.13. Laat foto's a.u.b. staan
                  Het is de bedoeling dat de foto's, ook een tijd na publicatie op dit forum, op je webspace blijven staan (en dat de link ongewijzigd blijft). Anders krijgen we onderwerpen die plots geen foto meer bevatten, maar wel nog reacties.
                  Oudere onderwerpen bekijken en becommentariëren behoort dan ook niet meer tot de mogelijkheid voor bestaande noch voor nieuwe leden. En dat kan nu net zo leuk en leerzaam zijn.
                  Verder hebben anderen tijd noch moeite gespaard om op jouw foto's te reageren. Heb daar dus waardering voor en haal ze niet zomaar weg. Bovendien staat het rommelig (men moet steeds door lege topics heen) en het betekent veel werk voor de moderators.

                  Indien je twijfelt of je jouw foto's op je huidige webspace lang kunt laten staan, dan raden we je aan om een (gratis) account bij een fotogalerijprovider te nemen.
                  overzicht van providers
                  'Te weinig ruimte kan daarom niet als excuus gelden, om foto's te verwijderen. Alvast dank voor je medewerking.
                  Last edited by zunoel; 28 september 2009, 17:25.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oude postings verwijderen (grote opkuisbeurt)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
                    Als ik hier iets aan mag toevoegen: kunnen de posts (vooral in de fotohoek) waarbij de links met de foto's niet meer werken verwijderd worden? Het is niet zo leuk als je een topic opent en de foto niet meer zichtbaar is.

                    Is er geen manier om die verbroken links op te sporen en die posts te deleten?

                    Ik heb zo'n vermoeden dat het technisch gezien wat ingewikkelder ligt dan dat en dat we hier bovendien zouden spreken van een sisyfusarbeid zouden kunnen spreken.
                    Mvg,David
                    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oude postings verwijderen (grote opkuisbeurt)

                      Als ik het goed begrijp komt het eigenlijk op het volgende neer: als je een foto plaatst op BD, dan verlies je eigenlijk zelf het publicatierecht, ttz, dan kan je zelf niet meer bepalen wanneer je je eigen foto verwijdert...?

                      Als ik op een dag niet meer achter een bepaalde foto sta, dan zal ik die hoegenaamd zonder enige toestemming te vragen verwijderen. Jammer misschien voor de mensen die die foto dan niet meer kunnen bekijken, maar aangezien er dagelijks bergen foto's bekomen kan ik me ook niet voorstellen dat men gaat zeuren over enkele foto's van x-aantal maanden geleden die verwijderd zijn...

                      Mvg,
                      Frederic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oude postings verwijderen (grote opkuisbeurt)

                        1) enkel de postings met foute fotolinks verwijderen is technisch niet haalbaar
                        2) alle postings verwijderen ouder > enkele maanden, is om andere redenen niet haalbaar vrees ik (archiefwaarde, ...)

                        sven
                        --
                        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oude postings verwijderen (grote opkuisbeurt)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
                          2) alle postings verwijderen ouder > enkele maanden, is om andere redenen niet haalbaar vrees ik (archiefwaarde, ...)

                          sven
                          Ben hier geen voorstander van
                          Zoals jullie weten kijk ik dagelijks de postings van de forum leden na die jarig zijn.
                          Soms kom ik zo nog enkele pareltjes tegen die ik dan even terug in de aandacht breng met een verjaardags wens.
                          Ik ga enkel ook maar 6 maanden terug kijken naar een post van de jarige.
                          En als en dan eentje staat met een foto krijgt die weer even wat aandacht van mij.
                          Jammer voor degene die enkel onder de forums aanbod of chit-chat of dergelijke zitten maar dan wordt het onbegonnen werk
                          Soms kom ik ook personen tegen die geen foto's meer hebben staan al soms na een à twee weken dat vind ik dan jammer maar ja dat is hun keuze
                          Dus ik blijf zalig verder gaan met mijn verjaardagswensen en zo kom ik ook nog eens in de forums die ik minder vaak bekijk
                          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oude postings verwijderen (grote opkuisbeurt)

                            Heel weinig bezoekers gaan oudere postings opzoeken.
                            Ik heb even een test uitgevoerd met twee postings een trapje te geven zodat ze opnieuw in de aandacht kwamen. En dit stelde ik vast:
                            1. posting van 13/2/07 laatste reactie 15/2/07 met :23 reacties en 985 bekeken
                            na een kick-up volgende resultaten in 24 uur: 5 reacties en 158 bekeken
                            2. posting van 8/1/07 laatste reactie 9/1/07 met: 19 reacties en 1621 bekeken
                            na een kick-up volgende resultaten in 24 uur: 5 reacties en 398 bekeken

                            Dit bewijst mijn stelling dat de overgrote meerderheid van dit forum enkel nieuwe posting bezoekt en de bewering dat oude postings nog veel aandacht trekken lijkt me dus zeer dubieus.

                            Henri
                            lidnummer: BD0435BE

                            Comment

                            Working...
                            X