Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grappige Dierenpics

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grappige Dierenpics

    Had misschien ook in Fotofun gekunnen, maar aangezien het enkel een link is komt-ie hier maar. Enkele zul je misschien al ooit wel gezien hebben, maar er zitten toch érg leuke tussen!

    http://www.q13fox.com/news/kiah-warm...0.photogallery
    Niet geschoten is altijd mis!

  • #2
    Re: Grappige Dierenpics

    Zou Jean deze keer wél toelating gegeven hebben voor het publiceren van z'n ijsvogel?
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Grappige Dierenpics

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Zou Jean deze keer wél toelating gegeven hebben voor het publiceren van z'n ijsvogel?
      En zoals altijd ..... ook nu weer niks gevraagd. Het blijft een niet uit te roeien kwaad.

      Enerzijds ben je wel fier dat je foto's "gepikt" worden, anderzijds is het een teleurstelling dat er niks gevraagd wordt.
      Groetjes
      ----JO

      Comment


      • #4
        Re: Grappige Dierenpics

        Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
        En zoals altijd ..... ook nu weer niks gevraagd. Het blijft een niet uit te roeien kwaad.

        Enerzijds ben je wel fier dat je foto's "gepikt" worden, anderzijds is het een teleurstelling dat er niks gevraagd wordt.
        Jo, je publiceerde de foto via Photobucket. Sta je dan ook meteen niet toe dat je foto ook door anderen mag gebruikt worden?
        Uit de Photobucket voorwaarden:
        By displaying or publishing ("posting") any Content on or through the Photobucket Services, you hereby grant to Photobucket and other users a non-exclusive, fully paid and royalty-free, worldwide, limited license to use, modify, delete from, add to, publicly perform, publicly display, reproduce and translate such Content, including without limitation distributing part or all of the Site in any media formats through any media channels, except Content marked "private" will not be distributed outside the Photobucket Services. Photobucket and/or other Users may copy, print or display publicly available Content outside of the Photobucket Services, including without limitation, via the Site or third party websites or applications (for example, services allowing Users to order prints of Content or t-shirts and similar items containing Content).
        Of zie ik dat verkeerd? Bij tinypic is het zo mogelijk nog erger. Daar kan je zelfs niet zien wie de foto gemaakt heeft, laat staan toestemming vragen om die foto elders te gebruiken.

        Voor alle duidelijkheid: het gebruiken van foto's zonder de toestemming van de fotograaf vind ik ook "not done".


        Willy
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Grappige Dierenpics

          Pff, dat klinkt inderdaad als een "pijnlijke" clausule... Zijn er geen gelijkaardige websites waarbij je GEEN toestemming geeft aan jan en alleman/de website in kwestie om je foto's te ge/misbruiken? Gewoon foto's uploaden en niemand mag ze kopiëren, enz... Ik denk dat ik eens zal moeten herzien hoe ik m'n foto's post
          Last edited by starsofglass; 28 september 2009, 15:15.
          Mijn foto's en fractals
          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

          Comment


          • #6
            Re: Grappige Dierenpics

            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Jo, je publiceerde de foto via Photobucket. Sta je dan ook meteen niet toe dat je foto ook door anderen mag gebruikt worden?
            Uit de Photobucket voorwaarden:


            Of zie ik dat verkeerd? Bij tinypic is het zo mogelijk nog erger. Daar kan je zelfs niet zien wie de foto gemaakt heeft, laat staan toestemming vragen om die foto elders te gebruiken.



            Willy
            Hoi Willy,

            Mijn account bij Photobucket staat op "prive".

            Hier zijn een paar regeltjes uit hun voorwaarden waardoor ik veronderstel dat er toch op een goede manier wordt gewerkt.

            ..........6.1 Photobucket does not claim any ownership rights in the text, files, images, photos, video, sounds, musical works, works of authorship, applications, or any other materials (collectively, "Content") that you post on or through the Photobucket Services. By displaying or publishing ("posting") any Content on or through the Photobucket Services, you hereby grant to Photobucket and other users a non-exclusive, fully paid and royalty-free, worldwide, limited license to use, modify, delete from, add to, publicly perform, publicly display, reproduce and translate such Content, including without limitation distributing part or all of the Site in any media formats through any media channels, except Content marked "private" will not be distributed outside the Photobucket Services................


            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
            Voor alle duidelijkheid: het gebruiken van foto's zonder de toestemming van de fotograaf vind ik ook "not done".


            Ik maak mij er niet echt druk om, maar het zou niet mogen gebeuren.

            Ik post mijn foto's alleen op BD via Photobucket.

            Mijn website is nog niet actief .....dus langs deze weg kan het ook niet.

            Misschien eens denken om het rechtsklikken(copie/paste etc.. ) op BD uit te schakelen.

            Het hele exifgebeuren zou dan ook wegvallen wat dan voor velen weer een "leermogelijkheid" minder is.

            Degene die een foto echt wil hebben laat zich niet tegenhouden door het niet actief zijn van de rechtermuisknop.

            Iedere foto die je bekijkt op je pc via een website, server of wat dan ook, beveiligd of niet , staat in volle glorie ergens op je pc. De "echte mannen" weten deze files te vinden maar een normale mens....

            Een echt veilige manier....niks meer op het www. plaatsen, maar willen we dat wel?
            Groetjes
            ----JO

            Comment


            • #7
              Re: Grappige Dierenpics

              Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
              (...)De "echte mannen" weten deze files te vinden maar een normale mens....

              Een echt veilige manier....niks meer op het www. plaatsen, maar willen we dat wel?
              Hoef je geen 'echte man' voor te zijn hoor in praktisch elke browser kan je -ofwel via rechtermuisklik op de pagina, ofwel via [beeld]/[view] in de menubalk- de paginabron opzoeken. Heel veel code natuurlijk, máár effe de zoekfunctie laten scannen op .jpg ofzo en hopla...

              Een écht veilige manier? Niet echt nee. Kwaliteit laag genoeg houden online en in de exif je emailadres steken, dan moeten ze't wel vragen.

              Lage kwaliteit helpt dan natuurlijk weer niet echt voor foto-beoordeling... Maar met de huidige plaatsingsregels hier op BD bekom je sowieso nooit kwaliteit die tot meer dan online viewing kan leiden...

              Het zal altijd een pest blijven hoor, of het nu muziek, film of stilstaande beelden zijn (of boeken zelfs), alles wordt geript...
              Niet geschoten is altijd mis!

              Comment


              • #8
                Re: Grappige Dierenpics

                Foto 11 komt ook uit een boek. Heb hem onlangs gelezen, maar kan niet op de titel komen.
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment

                Working...
                X