Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Les Truttes @ Studay

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Les Truttes @ Studay

    Leuke band om te fotograferen. Was moeilijk om er 3 foto's uit te kiezen! Hoop dat ik wat juist geselcteerd heb









  • #2
    Re: Les Truttes @ Studay

    Ze zijn niet slecht, maar Ik vind ze eigenlijk allemaal net niet showcase.

    1) De man kijkt weg, de derde die half op de achtergrond staat is te scherp om niet storend te zijn en te onscherp om bij te dragen aan de voorgrond. De vignettering is imho wat overdreven.

    2) De kadrage is niet helemaal doordacht? je hebt nu een vlag op de achtergrond die er niet helemaal opstaat, een keyboardist (?) die ook de rust in de foto nog komt wat verstoren. Die dingen maken het kijken een niet zo heel erg prettige aangelegenheid, mijn ogen gaan heen en weer en missen het eigenlijke onderwerp.

    3) Vind ik nog de beste, al zit je hier weer met een drummer die half voorgrond of achtergrond is en waar een stuk van is afgesneden en wel wat ruimte boven en rechts van de zanger.

    Op zich geen slechte fotos, maar dit had imho beter op zijn plaats geweest bij foto beoordelingen. Ik neem aan dat je (redelijk ver) in het publiek stond en niet veel bewegingsvrijheid had. ik stond er ook en heb het na twee fotos opgegeven, omdat het van mijn plek niet echt mogelijk was om een leuke foto te nemen. Jij hebt nog geprobeerd, al zijn de resultaten dan inderdaad wat minder, veel kan je daar niet echt aan doen.

    Overigens zien ze er beter uit dan ze klonken vond ik.

    Comment


    • #3
      Re: Les Truttes @ Studay

      Ik had een pasje dus kon overal komen. Echter de muziek stond zo hard dat ik me niet tot vlak voor het podium heb begeven. En de groep ziet er inderdaad wel leuker uit dan ze klinken.

      100db werd er gemeten aan het klankbord, wat 50-60 meter voor het podium stond. De bassen waren vooral onverantwoord.


      Ik ben het wel eens met je dat ik mss beter f2.8 ipv f11 gebruikt had. Wat samenhangt met onderscheid tussen voor en achtergrond al ben ik niet van mening dat elke (concert)foto een kleine DOF moet hebben.

      Voor het overige ben ik niet van mening dat een drumstel of vlag helemaal op een foto moet staan. Noch ben ik van mening dat iedereen naar de camera moet kijken. Wat betreft de derde, ruimte rechts, daar staat LT op de vlag...

      Toch bedankt voor uw inhoudelijke reactie Teun
      Last edited by Cartman; 27 september 2009, 11:58.

      Comment


      • #4
        Re: Les Truttes @ Studay

        Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
        Ik had een pasje dus kon overal komen. Echter de muziek stond zo hard dat ik me niet tot vlak voor het podium heb begeven. En de groep ziet er inderdaad wel leuker uit dan ze klinken.

        100db werd er gemeten aan het klankbord, wat 50-60 meter voor het podium stond. De bassen waren vooral onverantwoord.


        Ik ben het wel eens met je dat ik mss beter f2.8 ipv f11 gebruikt had. Wat samenhangt met onderscheid tussen voor en achtergrond al ben ik niet van mening dat elke (concert)foto een kleine DOF moet hebben.

        Voor het overige ben ik niet van mening dat een drumstel of vlag helemaal op een foto moet staan. Noch ben ik van mening dat iedereen naar de camera moet kijken. Wat betreft de derde, ruimte rechts, daar staat LT op de vlag...

        Toch bedankt voor uw inhoudelijke reactie Teun
        Als je het voor je eigen kan verantwoorden is het prima Ik vind de vlag bij de derde niet opvallend genoeg door de stevige vignettering om er mee op te staan + ze is wat te onscherp daarvoor. Een niet al te kleine DOF hoeft inderdaad niet altijd, maar hier is het imho wel een meerwaarde, je sluit zo de achtergrond wat uit en geeft wat meer rust. Ik was iig erg blij dat ik mijn dopjes bijhad. Dat de drummer er niet helemaal opstaat, hoeft op zich ook nioet, maar hier is het voor mij toch een beetje storend.

        Nuja, das mijn mening, er zijn er vast nog wel anderen. Zoals ik in de vorige post ook gezegd heb, 't zijn geen slechte fotos, alleen vind ik ze net niet showcase.

        Comment


        • #5
          Re: Les Truttes @ Studay

          Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
          Ik had een pasje dus kon overal komen. Echter de muziek stond zo hard dat ik me niet tot vlak voor het podium heb begeven.

          100db werd er gemeten aan het klankbord, wat 50-60 meter voor het podium stond. De bassen waren vooral onverantwoord.
          Tipje dat eigenlijk iedereen aangaat: Oordopjes mensen! Ik ga naar geen enkel concert zonder! Mijn exemplaren dempel met 25 dB en zijn op maat gemaakt ( wat wel € 100 kost bij laperre), maar mocht ik ze ooit verliezen zou ik ze onmiddellijk opnieuw laten maken. Het geluid blijft perfect behouden, enkel stiller, door het gebruik van speciale filters.

          Mocht je dat te duur vinden, zijn er ook nog de party plugs van Alpine die mijn vriendin gebruikt tot haar tevredenheid. Hebben inclusief verzendingskosten minder dan € 20 gekost.

          Ik wordt niet echt wild van de foto's om enkele redenen die Teun aangaf, maar dat is persoonlijke smaak zeker? Snap verder ook niet goed waarom zoveel mensen die vignetering gebruiken. Ik vind het een goedkoop trucje, ondanks dat bijvoorbeeld de Wannabe's er gretig gebruik van maken.
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

          Comment


          • #6
            Re: Les Truttes @ Studay

            Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
            Tipje dat eigenlijk iedereen aangaat: Oordopjes mensen! Ik ga naar geen enkel concert zonder! Mijn exemplaren dempel met 25 dB en zijn op maat gemaakt ( wat wel € 100 kost bij laperre), maar mocht ik ze ooit verliezen zou ik ze onmiddellijk opnieuw laten maken. Het geluid blijft perfect behouden, enkel stiller, door het gebruik van speciale filters.

            Mocht je dat te duur vinden, zijn er ook nog de party plugs van Alpine die mijn vriendin gebruikt tot haar tevredenheid. Hebben inclusief verzendingskosten minder dan € 20 gekost.

            Ik wordt niet echt wild van de foto's om enkele redenen die Teun aangaf, maar dat is persoonlijke smaak zeker? Snap verder ook niet goed waarom zoveel mensen die vignetering gebruiken. Ik vind het een goedkoop trucje, ondanks dat bijvoorbeeld de Wannabe's er gretig gebruik van maken.
            Wat betreft de vignetering, je kan natuurlijk gaan photoshoppen en de achtergrond donkerder maken. Zal mss wel een beter effect geven. Bij optredens overdag is het nogal moeilijk om er echt sfeer in te brengen wegens teveel licht, imo.

            Wat betreft oordopjes. Ik zal ook niet zonder gaan. Echter moet je niet denken dat je met oordopjes beschermd bent tegen dergelijk bas-geweld.

            25db demping is zeer relatief wanneer je ergens staat waar 120db geproduceerd wordt, maar beter dan niets natuurlijk! Oh ja, op maat gemaakte oortjes zijn natuurlijk het best om de muziek onvervormd door te krijgen, echter zouden ze niet beter beschermen dan de goedkoopje foam dopjes. Er van uitgaande dat ze evenveel dempen.

            Comment


            • #7
              Re: Les Truttes @ Studay

              Ah, dit was overdag? Indat geval snap ik de vignetering dan wel weer.

              Tja, zelfs met mijn oordopjes ben ik na de 3 eerste nummer van Nightwish in Vorst vertrokken, dat was echt gekkenwerk. Ik stond versteld dat er zoveel mensen zonder bescherming naar zulke concerten gaan. Waanzin. 'T is dus zeker geen waterdicht systeem maar nog altijd beter dan niets.
              Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

              Comment


              • #8
                Re: Les Truttes @ Studay

                Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                Ah, dit was overdag? Indat geval snap ik de vignetering dan wel weer.

                Tja, zelfs met mijn oordopjes ben ik na de 3 eerste nummer van Nightwish in Vorst vertrokken, dat was echt gekkenwerk. Ik stond versteld dat er zoveel mensen zonder bescherming naar zulke concerten gaan. Waanzin. 'T is dus zeker geen waterdicht systeem maar nog altijd beter dan niets.
                Niet alleen waanzin, het is nog verboden ook.
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                Comment

                Working...
                X