PDA

Volledige versie bekijken : Thema's voor de maand Okt 09

spooky
22 september 2009, 23:34
Het inzenden van foto’s voor deelname Challenge Sep 09 wordt bij deze als afgesloten verklaard.
Uit volgende 5 onderwerpen kan het thema voor de Okt Challenge 2009 gekozen worden.

1 – Architectuur
2 – De grote stad
3 – Herfstkleuren in de natuur
4 – (ochtend/avond)-Nevel
5 - Regen

Tot eind Sep 09 kan men naar hartenlust zowel punten als commentaren geven op de ingezonden Challenge foto's Aug 09.

bouk
23 september 2009, 05:14
vind 1 en 2 nogal dicht bij elkaar liggen en waarneer spreken we over en GROTE stad?
nr3 is SHOOT al mee bezig?
grt,bouk.

Erven
23 september 2009, 06:34
Architctuur hoeft niet in een stad, kan ook heel landelijk en in een grote stad vindt men meer dan gebouwen alleen. Dus kan er toch een mooi onderscheid zijn.
Ochtend en avondmist, en regen kan echter een groter probleem vormen. Wat als er in oktober geen mistige ochtenden of avonden zijn? en de droogte toch nog een maand aanhoud?

LesC
23 september 2009, 08:29
Als je ziet waartoe een aantal Challengers in staat zijn, Erven. Alles kan vandaag de dag in de ministudio: bv M&M's in een plas, Lego-blokjes in de douche, het woord Architectuur op een muur gekalkt! En telkens weer worden dergelijke bijdragen als origineel en potentiële winnaars bestempeld. Ja toch?

dirkfotografie
23 september 2009, 08:44
Een mooi gebouw in een stad, met een boom erbij geflankeert met herfstkleuren op een mistige ochtend in de regen. Challenge

spooky
23 september 2009, 12:45
@ to bouk

De Challenge BD en de Shoot Challenge zijn 2 afzonderlijke Challengen die los staan van elkaar.

Niets belet dat de BD Challenge het zelfde onderwerp mag behandelen als Shoot Challenge en omgekeerd. Shoot Challenge mag en kan ook onderwerpen kiezen die lopende zijn bij de BD-Challenge.

Alleen betekend dit dat een foto voor de BD-Challenge niet mag gebruikt worden voor de Shoot Challenge (en omgekeerd) omdat bij de BD-Challenge de anonimiteit vereist is. (zie Art 9 van de Challenge Rules BD.

LesC
23 september 2009, 12:57
Bovendien, als het tijdstip een beetje uitkomt, kun je anoniem deelnemen aan de BD-Challenge, en diezelfde foto daarna indienen voor de Shoot Challenge. Maar niets belet iemand om voor de Shoot Challenge een foto "uit de jaren stillekes" te gebruiken. De reglementen (en de validatie) zijn veel minder streng bij de Shoot Challenge.

spooky
23 september 2009, 13:06
Goed aangevuld LesC.:G:G

aline55
23 september 2009, 13:11
goh, ben ik weer te laat
moet dringend iets aan mijn agenda doen
zou deze middag beslissen en doorsturen
pffffff
groetjes aline

LesC
23 september 2009, 13:16
Je bent misschien te laat voor de Challenge-opdracht "Rondingen", maar niet om de nieuwe Challenge-opdracht mee te helpen bepalen.

bouk
23 september 2009, 13:43
Bovendien, als het tijdstip een beetje uitkomt, kun je anoniem deelnemen aan de BD-Challenge, en diezelfde foto daarna indienen voor de Shoot Challenge.

dat zou dus kunnen als BD Challenge (Herfstkleuren in de natuur) wordt.
inzenden bij Shoot kan nl tot half November.
grt,bouk.

lilybie
23 september 2009, 15:07
ik ga toch voor de hefstkleuren IN DE NATUUR;) dat zijn geen minisudio's Lesc
maar puur natuur.als het regen word krijg je zo van die sombere foto's vemoed ik
of je moet al een heel kleurrijke paraplu te voorschijn toveren:D

spooky
23 september 2009, 16:55
boeuk haalt aan ik citeer:

dat zou dus kunnen als BD Challenge (Herfstkleuren in de natuur) wordt.
inzenden bij Shoot kan nl tot half November.

Klopt bouk zoals U het aan is dit inderdaad perfect mogelijk.

lilybie jij hebt het blijkbaar door dat ik ditmaal probeer de Challengers naar buiten te lokken, om ze ditmaal even van hun ministudio weg te halen. Al is het niet ondenkbaar dat er hier fervente studio fotograven zijn die erin zullen slagen om foto's te brengen, genomen in een studio (mini of niet) en die toch beantwoorden aan het opgelegde thema.

LesC
23 september 2009, 18:17
Net zoals ik voorspelde: zolang er M&M's of speelgoed in zit, is het altijd origineel en een mogelijke winner! :D
Of een herfstblad dat in (namaak?)bloed valt?

MP61
25 september 2009, 18:11
Ik ga voor de regen.
Past beter bij mijn huidige werksfeer:B

Sorry, moest mij even ventileren.:rolleyes:

Marc

mirs
25 september 2009, 18:31
moet al denken aan het liedje: dancing, naked in the rain...:D

LesC
25 september 2009, 18:45
Die versie komt me niet bekend voor..., in de regen toch niet. Of denk je nog steeds aan rondingen? :D

mirs
25 september 2009, 19:17
http://www.youtube.com/watch?v=OsQo_cXouuc

speciaal voor LesC :D :D

LesC
25 september 2009, 19:26
Aha! Dankje, Mirs! :G
Die muziek is wellicht wat "te jong" voor mij.:o
Mijn (oude?) gedachten gingen eer in de richting van Gene Kelly. i'm singing in the rain, eventueel in de versie zoals gebruikt in Kubricks "Clockwork Orange". Van die laatste heb ik wel een link; echter te erg voor gevoelige kijkers.

mirs
25 september 2009, 19:51
dan toch liever mijn versie...alhoewel a clockwork...wel een klassieker is he :-)...dus voor mij de regen graag in oktober...:D

nice_nicce
25 september 2009, 20:20
Aha! Dankje, Mirs! :G
Die muziek is wellicht wat "te jong" voor mij.:o
Mijn (oude?) gedachten gingen eer in de richting van Gene Kelly. i'm singing in the rain, eventueel in de versie zoals gebruikt in Kubricks "Clockwork Orange". Van die laatste heb ik wel een link; echter te erg voor gevoelige kijkers.

Gevoelige kijkers kunnen "A Clockwork Orange" wel aan :)
Veel zie je er niet in, er wordt veel aan de verbeelding overgelaten.
Btw: good taste in movies ;)

Zoomb
29 september 2009, 07:56
De poll is reeds gesloten? En wat is het dan geworden, want ik zie een gelijkstand...?

mirs
29 september 2009, 09:29
dan brengt spooky ook nog een stem uit...

Zoomb
29 september 2009, 09:45
ja, ok, maar ik vroeg me af waarom de poll al gesloten was, nog geen einde van de maand toch...

LesC
29 september 2009, 09:48
Dat gebeurt traditioneel één dag vóór het einde van de maand, om de "programmeurs" de kans te geven de nieuwe Challenge op te zetten.

david_ve
29 september 2009, 09:52
dees is wel leuk een gelijkstand! misschien de 2?
moet je toch maar buiten.

spooky maakt het dus spannend!!

wanneer weten we het verdict??

Erven
29 september 2009, 10:13
Herfstkleuren in de regen,...en 't is opgelost.

LesC
29 september 2009, 10:14
Voor zover ik de reglementen ken, zal de Challenge moderator alleen een stem uitbrengen in het geval van gelijkstand.
Kop of munt? ;)

mirs
29 september 2009, 10:48
ik wil regen !!!! wordt onozel van al die herfstkleurkes...

bouk
29 september 2009, 10:56
waar twee vechten om een been gaat de derde er mee heen!
grt,bouk.

hetspook
29 september 2009, 14:39
Ik zou voor heftst kleur gaan, 't heeft hier al weken niet geregend...

(ik heb overigens nog niet gestemd, was blijkbaar 'n dag te laat

lilybie
29 september 2009, 16:38
oei een gelijke stand:D:D
geef mij toch maar de herfstkleuren regen is niet zo goed voor je fototoestel:D:D

spooky
29 september 2009, 18:05
Ze hebben me het gelapt !

Een gelijke stand.

Dit betekend dat ik de knoop zal moeten doorhakken.

Wordt dus voor mij een moeilijke beslissing.

Gelukkig kan ik er nog een nachtje over nadenken.

LesC
29 september 2009, 18:16
Da's de ware geest, spooky! :D Trouwens: je kunt (zoals ik gesuggereerd heb) altijd het lot laten beslissen door een muntstuk op te werpen.

Sannepoes
29 september 2009, 18:31
Ik stem nog altijd voor "de grote stad" ! Kan ik gewoon eens buiten stappen en een fotoke pakken :p

spooky
29 september 2009, 18:41
Normaal probeer ik kort voor het afsluiten van de enquête, indien nodig mijn opgespaarde stem uit te brengen. Voor deze Challenge was ik door omstandigheden te laat om mijn stem uit te brengen. Door deze laattijdigheid kon ik de gelijke stand niet meer vermijden. Nu moet ik ook mijn keuze maken, met dit verschil dat nu iedereen zal weten aan welk onderwerp ik mijn voorkeur geef.

Ik zal de raad van LesC gebruiken om het thema te laten bepalen door het werpen van een munt. Op die manier speelt mijn eigen voorkeur geen enkele rol.

De definitieve beslissing zal pas kenbaar worden na het sluiten van deze Challenge dus bij het opstarten van de Challenge Okt 09.

Ik kan wel al verklappen dat om het stemgedrag te respecteren het onderwerp ofwel :

Herfstkleuren in de natuur (= kop)

ofwel

Regen zal worden (= munt)

Op die manier houden we een gezonde spanning in deze enquête en wordt de enquête gerespecteerd.

De dag waarop de Challenge wordt afgesloten wordt door mij bepaald in functie van mijn agenda. Zoals LesC aanhaalde moet ik bij het opstarten van de enquête zeker zijn dat ik het gekozen thema nog tijdig kan programmeren voor de eerste van de maand. Gezien ik niet zeker was of ik de 30ste Sep thuis zou zijn moest ik noodgedwongen de enquête afsluiten op 29 Sep 09.

Planet13
30 september 2009, 00:28
Tja, ik had je uit de problemen kunnen helpen.
Ik ging er van uit dat er tot de laatste dag van de maand gestemd kon worden.

Ik had een bepaalde voorkeur, maar ik ben nu wel blij dat de beslissing niet bij mij ligt :p

Slaap zacht Spooky :D

Greetz,
de Fille

david_ve
30 september 2009, 21:44
hmm blijft spannend

nice_nicce
30 september 2009, 23:31
damn, kop geworden :(

david_ve
30 september 2009, 23:37
hmmm wou ook regen

david_ve
30 september 2009, 23:37
vind het te gemakkelijk nu, weer veel gelijkaardige foto vrees ik

spooky
1 oktober 2009, 00:14
Zij die regen wilden geen probleem ik zal regen in één van de komende Challenge enquêtes wel terug opnemen zodat deze kans opnieuw wordt aangeboden.:rolleyes:

Jos Vanhengel
1 oktober 2009, 00:19
Zij die regen wilden geen probleem ik zal regen in één van de komende Challenge enquêtes wel terug opnemen zodat deze kans opnieuw wordt aangeboden.:rolleyes:

Eérst stemmen Spooky, en dan pas de uitslag bekend maken. Op dit moment is het nog altijd 23-23. :green:

spooky
1 oktober 2009, 01:01
Hallo Jos,

Het is nog altijd zomeruur bij mijn weten. Toen ik mijn bericht plaatste ik citeer mezelf:

was het juist getelt 1u14.

De uitslag van de Challenge Sep 09 was al ruim 1 uur en 14 minuten bekend alsook het Challenge thema van de maand oktober welke verschijnt op de Home-pagina van de Challenge.

Of ben ik nu helemaal mis ????:bom::confused:

Jos Vanhengel
1 oktober 2009, 01:18
Hallo Jos,

Het is nog altijd zomeruur bij mijn weten. Toen ik mijn bericht plaatste ik citeer mezelf:

was het juist getelt 1u14.

De uitslag van de Challenge Sep 09 was al ruim 1 uur en 14 minuten bekend alsook het Challenge thema van de maand oktober welke verschijnt op de Home-pagina van de Challenge.

Of ben ik nu helemaal mis ????:bom::confused:

Euh ... jouw stem zou doorslaggevend zijn, dus ben ik eerst in dit draadje komen kijken. Daar staat nu nog altijd 23-23. :D

spooky
1 oktober 2009, 01:40
Hallo Jos,

Nu begrijp ik wat U bedoeld met 23 - 23.

U bedoeld het aantal stemmen met een gelijke stand. 23 stemmen voor “herfstkleuren in de natuur” en 23 stemmen voor “Regen”

Voor meer duidelijkheid lees eens parmalink 39 waar ik uitleg dat ik te laat was om mijn stem welke ik opspaar, voor zulke gevallen, niet meer kon gebruiken daar ik te laat was. Met andere woorden de enquête was reeds gesloten en ook ik als moderator kan eens de enquête gesloten is net zoals iedereen dan mijn stem niet meer uit brengen. Moest ik dat kunnen dan zou dit neer komen op vervalsing van een stemming.

Gezien een challenge onmogelijk kan lopen met 2 thema's beschik ik als moderator nog altijd over het beslissingsrecht. Weet U dat strikt genomen er geen enquête moet gehouden worden om het thema te bepalen.

De enquête is een aangename mogelijkheid die een extra dimensie geeft aan de Challenge maar is in wezen geen must.

Jos Vanhengel
1 oktober 2009, 01:49
Ha, zo zit dat allemaal in elkaar. Bedankt voor de toelichting. :G

't Was eigenlijk alleen maar om jou een beetje te plagen, Jacques. :o ;)

spooky
1 oktober 2009, 02:05
Maar is intussen ook een info die eens leuk is om weten voor de Challenge deelnemers.

Jos Vanhengel
1 oktober 2009, 02:08
Maar is intussen ook een info die eens leuk is om weten voor de Challenge deelnemers.

Ja, onze didactische waarde is niet te onderschatten. :clown:

bouk
1 oktober 2009, 10:02
maakt mij niet uit wat het wordt hoor, als het maar Herfstkleuren in de Natuur wordt.
grt,bouk.

nice_nicce
1 oktober 2009, 14:18
Wat je ook kunt doen: herfstkleuren in de natuur in de regen !!!!
Ja ja :p :D

spooky
1 oktober 2009, 15:23
Inderdaad de combinatie herfstkleuren in de natuur in de regen is een combinatie die perfect mogelijk is voor de Challenge Okt 09.

lilybie
1 oktober 2009, 19:25
vind het te gemakkelijk nu, weer veel gelijkaardige foto vrees ik
er zullen inderdaad wellicht veel gelijkaardige foto's bij zitten deze maand ;)
maar met dit thema staat de challenge wel open voor een breed plubliek:G
en dan ben ik eens benieuwd hoe de betere fotograven het er vanaf brengen zonder studio al maak ik soms ook wel mij foto's op een rol vliespapier onder het dakraam hoor:D:D

spooky
1 oktober 2009, 19:40
Onderschat deze opdracht niet hoor. Ik vrees dat zij die menen dat deze opdracht te gemakkelijk is zich wel eens zouden kunnen mispakken.

Ik ben er vast van overtuigd dat er weer foto's zullen tussen zitten waarvan men zal zeggen waar halen ze het idee vandaan of wat een originele invalshoek.

david_ve
1 oktober 2009, 20:37
wordt er gekeken naar het "in de natuur" bij het valideren?

anders verwacht ik toch een creatieve studio foto

filipo
1 oktober 2009, 20:38
En niet vergeten dat een ingezonden foto nergens anders op het forum mag te zien zijn vóór het bekendmaken van de uitslag van de challenge, dus ook niet in de shoot-challenge... ;)

david_ve
1 oktober 2009, 21:15
En niet vergeten dat een ingezonden foto nergens anders op het forum mag te zien zijn vóór het bekendmaken van de uitslag van de challenge, dus ook niet in de shoot-challenge... ;)

zoals eerder aangehaald, denk op eerste pagina zelfs, kan je hem wel nog plaatsen in de SHOOT challange na de forum challenge.

shoot loopt net iets langer.

spooky
1 oktober 2009, 22:03
Ja hoor er zal worden gekeken of het element "in de natuur" aanwezig is bij de validatie. Ik zal heel streng toezien op de aanwezigheid van de natuur elementen bij het valideren. Alhoewel het niet uitgesloten is, dat ik zal misleid worden door creatievellingen die er mogelijk zullen in slagen om "Herfstkleuren in de natuur" perfect na te bootsen in een studio of ministudio.

filipo
2 oktober 2009, 07:50
zoals eerder aangehaald, denk op eerste pagina zelfs, kan je hem wel nog plaatsen in de SHOOT challange na de forum challenge.Dat zei ik ook, niet VOOR het bekendmaken van de uitslag :p