Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede keuze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede keuze?

    Hey

    Ben al enige tijd met fotografie bezig en dit bevalt mij zeker meer dan goed!
    Heb deze zomer terug een vakantiejob gedaan wat betekent dat ik wat budget heb om in mijn camera te pompen.

    Op mijn job ontmoette ik iemand die met fotografie stopte en naar video overstapte. Hij had nog enkele zeer degelijke lenzen die ik voor een zeer schappelijke prijs kon overkopen, indien zijn broer niet geïnteresseerd was. Waaronder de Canon 70-200mm f2.8 IS USM. De koop ging jammer genoeg niet door maar die 70-200 is nog altijd niet uit mijn hoofd. Heb reeds op vele plaatsen gekeken of iemand 'm 2dehands wegdoet maar voor die prijzen vind ik dat ik beter een beetje doorspaar voor een nieuw exemplaar.

    Ondertussen wil ik toch nog graag mijn camera een beetje verder uitbreiden.
    Heb een canon 50d + EF-s 18-200 3.5/5.6 lens.

    Mijn gedacht was om oftewel een:
    Canon 50mm 1.4 USM te kopen
    Of
    Canon speedlite 430EXII + Batterygrip + Extra batterij te kopen

    Wat lijkt jullie zo op het eerste zicht de meest verstandigste aankoop?


    Grtz
    Quinten

  • #2
    Re: Goede keuze?

    euh hangt ervanaf wat je wilt fotograferen, of beter .. wat je hiermee wilt verbeteren aan je huidige pakket he. Ik heb zo'n 70-200 f2.8 gekocht en absoluut gene spijt hiervan gehad. Een f4 zou ook goed geweest zijn, ware het niet dat ik nogal veel in den donker fotografeer, en liefst geen flits gebruik.

    Een f1.4 koop je omdat je in low-light wilt fotograferen ofwel omdat je graag weinig scherptediepte hebt. Zo'n flits zou ik kopen om naar de muur of plafond te kunnen bouncen. Maar voor 400 euro en een beetje heb je de grotere broer die kan je helemaal rondom draaien (die 430 niet, dacht ik).
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

    Comment


    • #3
      Re: Goede keuze?

      Wat ik zou doen is:
      50mm F1.8 + speedlite 430exii en die batterijgrip later kopen.
      Flitser kan je echt overal gebruiken:
      -buiten als invulflits
      -binnenshuis of op feestjes om people shots te maken
      Dan kan je die 50mm gebruiken om foto's te nemen met een mooie romige bokeh.

      430ex vs 580ex:
      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
      Last edited by Psychodweep; 20 september 2009, 22:52.

      Comment


      • #4
        Re: Goede keuze?

        Ga de 50mm niet nemen (of toch alleszins wachten)


        dus heb ik nog de volgende keuze:

        Canon Speedlite 430EX II + Canon BG-E2N grip + Extra batterij

        Of

        Canon Speedlite 580EX II + Extra batterij


        De prijs is bijna hetzelfde, maar vraag mij af waarom ik +- 200 euro extra wil neertellen voor een flits die wat verder kan draaien, ik momenteel toch maar 1 flitser nodig heb dus moest ik er meerdere nodig hebben(ik spreek over de verre toekomst) kan ik nog altijd een 580 bijkopen en de 430 als slave gebruiken, niet?

        Als iemand een goeie reden weet waarom ik onmiddellijk de 580EX II zou moeten kopen ipv de 430EXII (als je weet dat ik toch nog geruime tijd met 1 flits zoek te werken) Laat ze dan aub horen


        Alvast bedankt voor jullie meningen


        Grtz
        Quinten

        Comment


        • #5
          Re: Goede keuze?

          ik weet alvast voor mezelf dat ik dan ook eerst een 430ex zou kopen ipv een duurdere 580 ex. Indien je niet van plan bent in allerlei bochten te gaan wringen en die flits op alle mogelijke oppervlakken te bouncen is dat ook neit nodig. De batterijgrip is voor mij absoluut niet nodig (te groot/zwaar) maar dat hangt van mijn kleine handjes af.

          Een goeie lens is ook wel iets dat bij mij zelfs op de 1e plek zou komen. Na zeer donkere show te hebben gefotografeerd ben ik zelf ook aant twijfelen voor een 1.4 maar ik weet nog niet welke mm (en ja 35 L // ..*oempf*).
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

          Comment


          • #6
            Re: Goede keuze?

            Al eens gedacht aan de Metz Mecablitz 58 AF-1 Canon?
            Volledig compatibel met het E-TTL systeem en goedkoper dan die van Canon.
            Met een batterijgrip ligt de camera evenwichtiger in de hand, in mijn geval toch en ik heb echt geen grote handen, integendeel.
            Dus flitser + Batterijgrip + extra accu gezien je die 70-200 niet uit uw hoofd krijgt.
            Ik heb een 50mm 1.4 van Sigma, maar gebruik die bijna nooit.
            Dit objectief staat trouwens ook op mijn verlanglijstje.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Goede keuze?

              van de Metz flitsen heb ik weinig verstand hoe verhouden deze zich tot de canon flitsen (op vlak van kwaliteit)?

              @psychodweep: Bedankt voor de handige link. Denk dat ik de 580 ga laten voor wat hij is op dit moment

              @monstertruckess: Lenzen komen bij mij normaal ook op de eerste plaats. Daarom vind ik het enorm jammer van die 70-200. Vind het dan beter om andere, ook noodzakelijk dingen aan te kopen i.p.v. een lens die niet mijn eerste keuze was



              Grtz
              Quinten

              Comment

              Working...
              X