Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dunescape

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dunescape

    Hoi allemaal,

    een goed jaar terug ben ik begonnen met het maken van een website om mijn foto's op te plaatsen. Als amateur-natuurfotograaf wou ik de mensen iets meer aanbieden dan enkel "foto's bekijken".

    Zoveel diversiteit zorgt er vaak voor dat de mensen niet meer weten waarmee ze te maken hebben. En net daardoor ben ik op het idee gekomen om dunescape te maken.

    De website is bedoeld als databank voor wandelaars en toeristen in de Westhoek die iets gezien hebben op hun trip die ze niet kunnen thuis wijzen. Aan de hand van enkele EENVOUDIGE stappen (wetenschappelijk niet altijd correct) krijgen ze een lijstje met verschillende mogelijkheden van wat ze eventueel gezien hebben.

    Ik zeg wel, in de Westhoek! En dan nog in de duingebieden. Ik heb me beperkt om het toch wat menselijk te houden voor mezelf :-) Wat niet wil zeggen dat dezelfde site niet kan omgebouwd worden voor andere biotopen.

    Voorlopig heb ik enkel vlinders en een aantal libellen toegevoegd. Alle foto's zijn zelfgemaakt en daarmee zal het een werk van lange adem worden om een zoveel mogelijk informatie erop te plaatsen! Vooral omdat ik nog heel veel foto's moet maken

    Suggesties en opmerkingen zijn altijd welkom!

    DUNESCAPE
    "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
    Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

  • #2
    Re: Dunescape

    Vrijblijvend enkele suggesties/opmerkingen:

    Het al dan niet slagen van zo'n website hangt volgens mij af van hoeveel reclame je ervoor maakt. Ik vraag me dus af hoe je de mensen bereikt die naar dergelijke site op zoek zijn... fotoclubs, natuurverenigingen, wandelclubs, ...?

    Ik ben zelf geen natuurfotograaf, dus inhoudelijk kan ik weinig tips geven, maar voor mij is een site interessant wanneer die regelmatig een update krijgt. Sites waarbij ik weken/maanden aan een stuk op dezelfde pagina terecht komt, bezoek ik gewoon niet meer.

    Heb je trouwens concurrentie? Bestaat dergelijke website al? Zo ja, probeer beter/vernieuwender/uitgebreider/interessanter te zijn dan die site(s).

    Verder vind ik het een leuk initiatief en een mooie website. Nu jullie database serieus uitbreiden en dan vollenbak reclame maken!

    Veel succes ermee!

    Comment


    • #3
      Re: Dunescape

      Oorspronkelijk geplaatst door Weirtie Bekijk bericht
      Vrijblijvend enkele suggesties/opmerkingen:
      Waarvoor dank, dat is hetgeen ik nodig hebt!

      Oorspronkelijk geplaatst door Weirtie Bekijk bericht
      Het al dan niet slagen van zo'n website hangt volgens mij af van hoeveel reclame je ervoor maakt. Ik vraag me dus af hoe je de mensen bereikt die naar dergelijke site op zoek zijn... fotoclubs, natuurverenigingen, wandelclubs, ...?
      Ik werk zelf in een natuurbezoekerscentrum (De Doornpanne te Koksijde) en kan misschien langs deze weg wel aan bekendmaking doen. Ik wil de website dan ook aanbieden in het centrum zelf voor de wandelaars die iets gezien/gevonden hebben). Ik hoop ook van collega-fotografen te kunnen overtuigen van een handje te helpen qua foto's, kennis, informatie online plaatsen...

      Oorspronkelijk geplaatst door Weirtie Bekijk bericht
      Ik ben zelf geen natuurfotograaf, dus inhoudelijk kan ik weinig tips geven, maar voor mij is een site interessant wanneer die regelmatig een update krijgt. Sites waarbij ik weken/maanden aan een stuk op dezelfde pagina terecht komt, bezoek ik gewoon niet meer.
      De bedoeling is natuurlijk wel dat het enkel een databank is waarin je kan zoeken en geen interactief gedoe maar ik zoek inderdaad nog naar een vernieuwend idee qua beginpagina. Misschien iets in de zin van actualiteit die samenhangt met het thema van de website? (dan denk ik bv aan het zwarte weduwe verhaal, ...)

      Oorspronkelijk geplaatst door Weirtie Bekijk bericht
      Heb je trouwens concurrentie? Bestaat dergelijke website al? Zo ja, probeer beter/vernieuwender/uitgebreider/interessanter te zijn dan die site(s).
      Er bestaan wel degelijk websites die heel wat meer datagegevens hebben maar die zijn vaak te wetenschappelijk, hebben een lange zoekfunctie, bestrijken te veel soorten, ... Met het beperken van de regio hoop ik het iets makkelijker te maken. De kans dat je iets dat je in het bos gezien hebt zult terugvinden op mijn site is natuurlijk klein. Zoeken op basis van kleur is wetenschappelijk niet correct maar is wel zoveel makkelijker voor kinderen of de niet-kenners. Uiteindelijk is de diversiteit in het duinengebied ergens wel beperkt.

      Oorspronkelijk geplaatst door Weirtie Bekijk bericht
      Verder vind ik het een leuk initiatief en een mooie website. Nu jullie database serieus uitbreiden en dan vollenbak reclame maken!
      That's the plan!!
      Last edited by AtroX; 17 september 2009, 14:01.
      "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
      Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

      Comment

      Working...
      X