Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BOEK: Jungles (7 pics)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BOEK: Jungles (7 pics)

    Deel twee in de "Afrika" trilogie. Al gaat dit boek niet uitsluitend over Afrika natuurlijk (het vorige boek ook niet). Een pak shots komen echter wél uit "het donkere continent", en de fotograaf is een van de meest bekende natuurfotografen.

    Jungles



    Auteur en fotograaf: Frans Lanting.

    Zijn webstek: http://www.lanting.com/ (Als je deze site NIET bezoekt kom ik je persoonlijk een trap onder je kont geven! )

    Mr. Lanting is U waarschijnlijk bekend door zijn werk voor National Geographic. Neem eender welk natuur-magazine vast, of eender werk boek of magazine van Neo-Geo, en de kans is groot dat één van zijn foto's erin staat, of dat hij wordt vermeld "ter vergelijking".

    Hij is afkomstig uit Nederland, maar woont nu in Santa Cruz, CA. Zijn levensgezellin is Christine Eckstrom. Samen trekken ze erop uit om hun reportages te maken. Frans neemt het meeste foto-werk voor zijn rekening, en Christine schrijft meestal de teksten (ze is schrijver/editor).

    In dit boek verzamelen ze een aantal markante foto's, waarbij één ding (vanzelfsprekend) centraal staat: het werk van moeder natuur in de jungle.

    Laat ons even de hoofdstukken overlopen...

    1. Inleiding

    Een toelichting bij dit boek (en zijn opzet), geschreven door mevr. Eckstrom.

    2. water+licht

    Met foto's maakt de fotograaf je duidelijk wat de twee meest noodzakelijke levensbronnen zijn in de jungle.


    (enige overeenkomst met je schoonmoeder is - weeral - puur toeval)

    3. kleur+camouflage

    Hier toont hij aan hoe dieren zich camoufleren, en hoe ze gebruik maken van kleuren om af te schrikken, of een partner te lokken, enz... overdonderende plaatjes, dat kan ik je verzekeren.



    4. anarchie+orde

    Ik heb al heelwat boeken gelezen over de chaostheorie, maar om één of andere reden raak ik steeds de draad kwijt "in de chaos" . Maar met deze foto's snap ik het perfect. De jungle lijkt een complete chaos, maar zijn shots tonen aan hoe "strikt" alles er geregeld is.
    Weeral prachtige plaatjes (hoeft het nog gezegd?)



    5. vorm+evolutie

    De jungle is euh... een jungle. Ik wil zeggen; overleven is er niet vanzelfsprekend. Daarom is het noodzakelijk dat plant en dier zich aanpassen om "de vijand" te weerstaan. Dit heeft tot gevolg dat er wel héél "speciale" specimen voorkomen in de jungle. En stuk voor stuk zijn dat natuurlijk dankbare fotografische onderwerpen.



    6. Fotograferen in de jungle

    Een hoofdstuk over het onstaan van de shots. Als de pics op zich bij jou nog geen bewondering afdwingen, dan doet dit hoofdstuk wel het nodige.



    7. foto-index

    Een thumbnail van elke pic uit het boek, plus een kleine omschrijving erbij.

    Een klepper van een boek. Ronduit adembenemende schoonheid. 260 pagina's puur kijkplezier, en dus weeral een aanrader.

    Nog een laatste foto...



    Blijf gerust enkele minuten staren. Dat deed ik ook.

    Ciao,

    J.


    ----------------------------------------------------------------------
    Vorige besprekingen:

    De Grote trek der vogels
    De aarde vanuit de hemel
    Apen, een hommage
    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Schitterend boek Jochen, bedankt voor de bespreking.
    Ga het zeker eens bekijken.
    Pedro

    ============
    Nikon D70
    ============

    Comment


    • #3
      Hallo Jochen bedankt voor de moeite. Vind dit laatste boek ook mooier dan dat apenboek. De foto's zijn kunstzinniger. Die Lanting kan er wat van.

      Comment


      • #4
        Originally posted by j@n
        Hallo Jochen bedankt voor de moeite. Vind dit laatste boek ook mooier dan dat apenboek. De foto's zijn kunstzinniger. Die Lanting kan er wat van.
        Tja, Lanting is God hee ...op natuurfotografie-gebied wel te verstaan. Morgen komt er nog zo'n klepper (als boek én als fotograaf).
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jochen
          Originally posted by j@n
          Hallo Jochen bedankt voor de moeite. Vind dit laatste boek ook mooier dan dat apenboek. De foto's zijn kunstzinniger. Die Lanting kan er wat van.
          Tja, Lanting is God hee ...op natuurfotografie-gebied wel te verstaan. Morgen komt er nog zo'n klepper (als boek én als fotograaf).

          Wij blijven in blijde verwachting van de volgende
          bedankt
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Dank je voor de bespreking en ooie foto's...
            Wat die mannen kunnen en dan nog onder zeer moeilijke omstandigheden....mooi.

            Comment


            • #7
              Derde bespreking komt eraan ... strakjes...
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                Originally posted by Jochen
                Derde bespreking komt eraan ... strakjes...

                Mijn scrollknopje is al opgewarmd
                http://www.vannecke.be
                Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                Comment

                Working...
                X