Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geschiedenis van de fotografie - thyristor aangestuurde slideshows

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geschiedenis van de fotografie - thyristor aangestuurde slideshows

    Ik ben op zoek naar het begin van de electronisch gestuurde diashows, nog met de oude projectoren.
    Meer bepaald wanneer en waar en door wie er het eerste thyristor gestuurde systeem is geconcipieerd. Zowel op amateurbasis als op professioneler vlak.
    André Langenus (EFIAP)

  • #2
    Re: Geschiedenis van de fotografie - thyristor aangestuurde slideshows

    Oorspronkelijk geplaatst door doemoezi Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar het begin van de electronisch gestuurde diashows, nog met de oude projectoren.
    Meer bepaald wanneer en waar en door wie er het eerste thyristor gestuurde systeem is geconcipieerd. Zowel op amateurbasis als op professioneler vlak.
    In 1974 heb ik mijn eerste electronische sturing gebouwd voor twee diaprojectoren . Die sturing gebeurde met opto-coplers omdat die spanning ens troomsterkte van de lampen zelfmoord waren voor de gebruikte electronische transitoren, ...
    Die sturing liet me toe, ofwel met behulp van een casettespeler een show te sturen, of het manueel te doen. Ook de dim-tijd en/of swaptijd was gerelbaar.
    Op die cassette stond dan ook muziek, tekst ingesproken. De electronische pulsen voor de sturing stonden daar ook op, tussen, maar waren niet hoorbaar. Het basisprincipe stond in electuur.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment

    Working...
    X