Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Colormailer vs. Photoways

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Colormailer vs. Photoways

    Beide services zijn hier al een aantal maal besproken...
    Vermits ik tot hiertoe meestal colormailer verkoos maar zoveel lof hoorde over photoways hebben we maar eens een vergelijkende test gedaan .

    Het resultaat staan op mijn site: http://users.pandora.be/bdalbum
    (link onderaan).
    Christian D.

  • #2
    Wow, mooie en uitgebreide test.
    Hier hebben we wat aan. Alvast bedankt, ik heb ze met veel aandacht gelezen.
    Heb jij Photobox Ierland al eens getest?

    Comment


    • #3
      Met veel aandacht gelezen. Knap gedaan en heel leerrijjk. Bedankt.
      Canon 6D

      Comment


      • #4
        Goeie vergelijking,

        zal zeker photoways eens proberen...

        Alleen jammer dat Pixum niet bij de test was, want die service gebruik ik nu het meest.

        Toch leerrijk,

        Nick
        Nikon D300 & een beetje glas...
        Iets kleiners als carry everywhere

        Comment


        • #5
          Interessante vergelijking !

          Goed dat je gestopt bent met 4 vergelijkingen... het verschil werd blijkbaar steeds groter

          Ik heb ook een hele reeks foto's bij verschillende lab's getest.
          Vrijdag komen ze mij op telenet aansluiten, en heb ook reeds een vergelijking (scans) op dit forum beloofd.
          Nog ff geduld...

          Reeds handig om weten : met welke dpi heb je de foto's gescand ?
          De kleurverschillen na scan vallen trouwens heel goed mee tov het origineel. Ik vreesde dat er grotere verschillen zouden zijn.
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Je komt net op tijd voor mij.
            was van plan eens Photobox Ierland te proberen, maar zo je zelf verteld....werkt met FTP en is minder handig dan colormailer.
            dus wacht ik nog even af, en mischien worden er nog meer tests gedaan.
            Toch bedankt voor het werk dat je er al hebt ingestoken.
            Canon Powershot G3

            Comment


            • #7
              Originally posted by Dama
              Interessante vergelijking !
              Reeds handig om weten : met welke dpi heb je de foto's gescand ?
              De kleurverschillen na scan vallen trouwens heel goed mee tov het origineel. Ik vreesde dat er grotere verschillen zouden zijn.
              Heb gewoon gescand aan 150dpi, wel de twee foto's samen op de scanner omdat ze dezelfde belichting zouden hebben...
              Ik vond het kleurverschil ook goed meevallen
              Christian D.

              Comment


              • #8
                @mic: Photobox ierland heb ik al eens getest, en na 3 dagen kreeg ik via de post al mijn foto's. Nu is de prijs €0,4 (0,29 pond), en ik vond ze persoonlijk goed.

                Ik weet niet wat de prijs nu is bij Spector (daar was ik ook altijd zeer tevreden over), maar ik heb genoeg miserie gehad bij het uploaden, of hebben ze nu weer een nieuw upload systeem?

                grtx

                ps: fotoways.fr is momenteel niet te bereiken
                http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

                Comment


                • #9
                  Zoals reeds eerder beloofd, ook mijn bijdrage op www.damafoto.be/test_printservices.

                  Ik heb 5 foto's bij verschillende afdrukservices laten afdrukken.
                  De verschillen zijn onvoorstelbaar.
                  Ik weet niet of het normaal is of als het aan mijn scanner ligt, maar ik kan geen enkele foto scannen die het origineel (genomen met 10D) perfect benadert. Ik heb ook de scans volledig onbewerkt gelaten.

                  Indien interesse breng ik de afdrukken mee naar de modellenshooting in Mol op 2nov.
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10

                    ik hoop dat het aan je scanner ligt, want zo een verschil dat lijkt mij bijna onmogelijk.
                    En ik kan ook niet zeggen welke afdrukcentrale nu het het orgineel benaderd.
                    Canon Powershot G3

                    Comment


                    • #11
                      Amai, zelf afprinten dus.

                      Dama,
                      Is er een verschil in kwaliteit tussen de foto's die je van de afdrukcentrales kreeg en hetgene dat je na inscanning op je scherm ziet (dat wat wij zien maw). Indien dit inderdaad de kwaliteit is die je van de afdrukcentrale terugkrijgt is dit heel bedroevend.

                      Groetjes,
                      Rudy
                      Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

                      Comment


                      • #12
                        Tja, die verschillen zijn er inderdaad opvallend, maar worden na de scan blijkbaar extra in de verf gezet.
                        Ik probeer binnen een paar dagen nog eens te scannen met een andere scanner.
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment


                        • #13
                          Interessante test. Ik wacht met spanning op de uiteindelijke resultaten. Bedankt voor de moeite Dama.(Ook bedankt aan Christian, Mic,... )

                          Elo

                          Comment


                          • #14
                            Interessante vergelijkingen.
                            Ik heb een vraagje dat hiermee in verband staat.
                            Ik zoek enkele voorbeelden van sites waar je fotoalbums kunt plaatsen, maar ze ook kunt laten afdrukken, bv. Pixum.
                            Als ik het goed heb gezien, kan dat ook bij Spector. Zijn er nog meer van dergelijke sites. Dus niet alleen albums plaatsen of foto's laten afdrukken, maar beide?

                            Thx, Jacki
                            Meer foto's op Mukblog

                            Comment


                            • #15
                              Als je bij Kruidvat bestelt krijg je ook de kans om ze in een album op te slaan.

                              Gr.
                              Originally posted by Jacki
                              Interessante vergelijkingen.
                              Ik heb een vraagje dat hiermee in verband staat.
                              Ik zoek enkele voorbeelden van sites waar je fotoalbums kunt plaatsen, maar ze ook kunt laten afdrukken, bv. Pixum.
                              Als ik het goed heb gezien, kan dat ook bij Spector. Zijn er nog meer van dergelijke sites. Dus niet alleen albums plaatsen of foto's laten afdrukken, maar beide?

                              Thx, Jacki
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment

                              Working...
                              X