Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Err99

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Err99

    Heb er al veel over gelezen err99 met de canon 40D .
    Wil graag weten hoe het met de meeste is afgelopen en het probleem is opgelost?
    Wat zegt Canon zelf ?
    Of zijn jullie overgestapt naar een ander merk?


    Bezit zelf 2 body`s en 1 krijgt na een volledig black out nu dus weer last van dit probleem.
    Raak zo toch wel het vertrouwen kwijt,
    Terwijl dat iedereen zo positief was in het begin over de 40D.



    Grt Frank

  • #2
    Re: Err99

    dit is een normaal verschijnsel op een canon err99 ,en bij sommige exemplaren gaat dat van éénmalig tot meerdere keren per dag ,wat je kan doen is je toestel opsturen en kan je minstens 8 weken wachten op je reparatie dit is nu ook voor nikon de reparatietijd .

    Ikzelf ben overgestapt naar NikonD300 om heel andere redenen ,ik heb zelf ook altijd canon gehad ook de canon 40 D ,maar ik heb nooit dit probleem gehad .

    En neen mensen wil hier geen geruzie over welk merk beter of slechter is ,voor mij zijn beide merken aan elkaar gewaacht .

    Groetjes

    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

    Comment


    • #3
      Re: Err99

      Inderdaad... toestel binnendoen in winkel van aankoop en aankoopbewijs meenemen, copie maken en mee opsturen... Ik heb mijn toestel vorig jaar voor deze error bijna 3 maanden kwij geweest. Shutter was toen nog stuk, onder garantie gemaakt... nog geen jaar later (1,5maand geleden op vakantie) terug error-fout.. error01 en error99. Na een paar geen leuke telefoontjes met Canon, tevergeefs, mijn toestel maar teug binnengeedaan, ditmaal bij studio73... Toestel is niet meer onder garantie,... Zij werken met een Franse firma... rapper klaar maar iets duurder.

      T
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

      Comment


      • #4
        Re: Err99

        Wat ik me afvraag: wanneer doen de problemen zich voor? Na het wisselen van een lens? Na het (landurig) werken met live-view? Na een burst van xx-opnames?
        Kwestie van de problemen proberen te omzeilen.

        Willy
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Err99

          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Wat ik me afvraag: wanneer doen de problemen zich voor? Na het wisselen van een lens? Na het (landurig) werken met live-view? Na een burst van xx-opnames?
          Kwestie van de problemen proberen te omzeilen.

          Willy
          Denk niet dat het te voorspellen is. Ik heb de err99 in het voorjaar meegemaakt. Toestel zo'n 8 weken 'kwijt' geweest omwille van de reparatie. Sindsdien wel geen enkel probleem meer gekend.

          Comment


          • #6
            Re: Err99

            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Wat ik me afvraag: wanneer doen de problemen zich voor? Na het wisselen van een lens? Na het (landurig) werken met live-view? Na een burst van xx-opnames?
            Kwestie van de problemen proberen te omzeilen.

            Willy
            nee wissel geen lens,zet hem aan bij de eerste foto gelijk deze melding
            en soms bij een 2 foto pas.
            na 3 keer batterij er uit en stand wisselen van AV naar M gaat het dan een keer over
            sta je straks op het gemeente huis "ja ik wil" ben ik met mijn cam aan het .....


            moet toch een oorzaak hebben zoiets ?

            grt Frank

            Comment


            • #7
              Re: Err99

              Heb mijn 30D eind december 2006 gekocht en had verleden jaar een error99... Is nog net onder garantie gemaakt toen.... Dit jaar bijna een jaar later, krijg ik terug een error99... Boze telefoons gedaan naar Canon en mijn "gal" daar eens uitgespuwd, omdat ik nu zelf voor de kosten moest opdraaien... (350euro) terwijl ik vind, dat de fout bij toestel en Canon ligt, omdat hij op één jaar tijd tweemaal een error krijgt met 2x de kosten van 350euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              Sorry, maar moest er even uit... Ik doe mijn toestel dus binnen bij een erkende fotozaak en deze beloofde me na 3 weken toestel terug te hebben omdat ze werken met een Franse firma... dus dacht ik... Ok dan heb ik zo geen lange wachttijd als in Nederland... Is nu al 2 maanden weg!! Zondag vertrek ik op jaarlijks verlof nr de Ardennen, ons jaarlijks herfstverlof, waar ik een jaar lang naar uitkijk om foto's te kunnen nemen van de prachtige natuur... Nu moet ik het met een compactje doen, maar als je al zo'n 15 jaar met een reflex werkt.... KL*TE dus
              Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

              Comment


              • #8
                Re: Err99

                Is deze fout gelinkt aan het aantal klicks? Is er ergens een correlatie gemaakt tussen een ander fenomeen en deze error (lens type, vuile contatcen etc)? of valt deze err gewoon opeens uit de lucht als een koude douche, zonder enig voorafgaandelijk verband?
                ik heb ook een 40D ... ziede!

                Comment


                • #9
                  Re: Err99

                  Err99 is geeft een ongekende fout aan en kan dus een beetje vanalles zijn. Mijn Mark IIn had het vorige week ook. Conclusie: sluiter de geest gegeven. Toestel zelf naar Bergen-op-Zoom gebracht en volgende week zou hij gemaakt moeten zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Err99

                    OK thnx .. ik zal mijn 40D behandelen alsof het een mand met kostbare eieren is

                    Comment


                    • #11
                      Re: Err99

                      Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                      Err99 is geeft een ongekende fout aan en kan dus een beetje vanalles zijn. Mijn Mark IIn had het vorige week ook. Conclusie: sluiter de geest gegeven. Toestel zelf naar Bergen-op-Zoom gebracht en volgende week zou hij gemaakt moeten zijn.
                      Denk maar niet dat ie volgende week klaar is... tel maar minstens 2 maanden!!
                      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Err99

                        Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
                        Denk maar niet dat ie volgende week klaar is... tel maar minstens 2 maanden!!
                        Nee nee, volgende week is hij klaar, dan komen de wisselstukken binnen. Moet wel zeggen dat ik CPS lid ben dus dat helpt een beetje.

                        Maar 2 maanden voor niet-CPS leden is er echt ver over! Ik zou dit persoonlijk niet pikken en zou de handelaar 3x per week bellen om te vragen hoe het staat. Eis het telefoonnummer van het herstelbedrijf waar hij mee werkt, en bel zelf om te vragen hoe het zit. Contacteer eventueel Canon België en vraag of ze niets kunnen doen!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Err99

                          Canon België bellen ??? LOVL! .. you must be joking! .. hebt ge dat ooit al eens gedaan? Vriendelijke mensen hoor (daar zijn ze voor getraind) maar zoden aan de dijk? Ho maar! had je gedacht! Ik vraag mij trouwens af wat of wie ze nu aanraden als service punt, nu het heilige Etbass voor de bijl gegaan is ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Err99

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Canon België bellen ??? LOVL! .. you must be joking! .. hebt ge dat ooit al eens gedaan? Vriendelijke mensen hoor (daar zijn ze voor getraind) maar zoden aan de dijk? Ho maar! had je gedacht! Ik vraag mij trouwens af wat of wie ze nu aanraden als service punt, nu het heilige Etbass voor de bijl gegaan is ...
                            Awel, dan Test Aankoop inschakelen ofzo. 2 maanden is niet normaal!!!!
                            Mij hebben ze naar Tech Repair gestuurd.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Err99

                              Man ik heb de horror stories van mijn 400D al ergens anders verteld ... de mentale constipatie van de canon diensten lijkt mij ongeveer legendarisch! Op den duur ben ik er zelf blijven bij staan (wel 4x 150Km gereden) en ik heb de hoofdtechnieker moeten vertellen wat mijn inzichten waren over hoe een dSLR zou moeten gecalibreerd worden als men tenminste 18% grijs aanhoudt als referentie, dat heeft twee uur geduurd om ze te overtuigen dat ze er met de klak naar gooiden en plotseling hadden ze het door en was de klus op 5 minuten geklaard, camera werkt perfect ... wekt toch vertrouwen zoiets?
                              Stel u voor in welke toestand ge uw duurbetaald materiaal terugkrijgt als men "vitale" onderdelen heeft moeten vervangen ... ik heb alleszins mijn twijfels

                              (Ik had zelfs de indruk dat ze niet eens goed wisten hoe hun (nieuwe?) calibratie software nu eigenlijk werkte )

                              Comment

                              Working...
                              X