Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ssd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ssd

    Ik heb deze week een offerte aangevraagd voor een nieuwe PC en één van de opties is een SSD van 128 GB, de andere optie is de raptor uit mijn huidige overzetten en windows op een andere schijf zetten op mijn huidige pc, die als server zal gaan funktioneren.

    De rest: Intel i7, windows 7 64.

    Zal de SSD de computer veel sneller maken?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

  • #2
    Re: Ssd

    Ik dacht dat het voornaamste voordeel van een SSD was, dat die véél minder gevoelig is voor defecten dan een klassieke HD, vanwege het ontbreken van bewegende delen.

    Of een SSD de PC ook echt voelbaar sneller gaat maken, dat durf ik te betwijfelen, maar ik ben geen kenner van hardware-configuraties, dus ik kan me daarin vergissen.
    Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

    Comment


    • #3
      Re: Ssd

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ik heb deze week een offerte aangevraagd voor een nieuwe PC en één van de opties is een SSD van 128 GB, de andere optie is de raptor uit mijn huidige overzetten en windows op een andere schijf zetten op mijn huidige pc, die als server zal gaan funktioneren.

      De rest: Intel i7, windows 7 64.

      Zal de SSD de computer veel sneller maken?
      Op het werk hier hebben we een aantal laptops met SSD in gebruik. Het zijn wel van die kleine laptops (Dell E4200 met 64 GB SSD) met zo'n low-power cpu, dus is het een beetje moeilijk om de performantie te vergelijken met een klassieke laptop, maar mijn subjectieve indruk is wel dat die laptopjes zéér snel opstarten en dat alle disk i/o inderdaad geweldig vlot gaat. Enkel jammer dat die SSD's nogal duur zijn.
      Last edited by dleemans; 11 september 2009, 12:29.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Ssd

        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Enkel jammer dat die SSD's nogal duur zijn.
        Dat zal wel snel over zijn, maar je ik sta nu voor de keus......
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Ssd

          Niet alle SSD's zijn even snel, hangt van de gebruikte controller af.
          Je kan je ernstig miskopen.
          Bovendien zijn ze nog steeds zeer duur in vergelijking met conventionele HD's.
          Als ik in jouw plaats was, zou ik de raptor houden.

          Tom

          Comment


          • #6
            Re: Ssd

            Ik heb nu reeds enkele maanden in m'n werklaptopje (Dell XPS-1330M) een Intel X-25 M gestoken van 80GB. En inderdaad, het toestel is gevoelig sneller in het opstarten, in het openen van applicaties enzovoort.

            De gemiddelde kantoorgebruiker zal er ook z'n voordeel bij doen.

            Let wel: Windows 7 past een betere strategie toe bij de schijfindeling van een SSD dan Windows XP of Vista. Dat is dus echt een must als je een SSD wil gebruiken.

            Dave
            pixelpusher

            Comment

            Working...
            X