Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe foto's (2) vergelijken ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe foto's (2) vergelijken ?

    Hallo,
    We kunnen, er wordt gevraagd, slechts één foto per post mee te geven.
    Nu had ik graag twee foto's over het zelfde onderwerp, doch vanuit een andere hoek, ter beoordeling aangeboden. Hoe kan dit nu in de toekomst ?
    Verwijzen naar een album gaat wel, doch dit vind ik dan niet volledig goed.
    We kunnen nu natuurlijk ook twee foto's plakken en zo één foto maken, maar, en naar ik vermoed, is dat nu wel ook niet de bedoeling.
    Dus, mogen wij nu in één posting, twee foto's ter verlijking aanbieden ter beoordeling, of geldt een beoordeling steeds voor één foto ?
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Originally posted by wimvan
    Hallo,
    We kunnen, er wordt gevraagd, slechts één foto per post mee te geven.
    Nu had ik graag twee foto's over het zelfde onderwerp, doch vanuit een andere hoek, ter beoordeling aangeboden. Hoe kan dit nu in de toekomst ?
    Verwijzen naar een album gaat wel, doch dit vind ik dan niet volledig goed.
    We kunnen nu natuurlijk ook twee foto's plakken en zo één foto maken, maar, en naar ik vermoed, is dat nu wel ook niet de bedoeling.
    Dus, mogen wij nu in één posting, twee foto's ter verlijking aanbieden ter beoordeling, of geldt een beoordeling steeds voor één foto ?
    Begrafenisfoto's ?

    Twee postings of tweemaal een link veronderstel ik.

    Ludovic
    EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
    BD0118BE

    Comment


    • #3
      Ik vind die 1 foto per dag regeling ook niet echt ideaal. Wat ga je doen als er mensen de mening van anderen willen vragen of een foto beter in kleur is of in zwart/wit? Of zoals wimvan zegt, 2 foto's telkens vanuit een andere hoek. Ik kan nog wel begrijpen dat sommigen vinden dat er teveel posts zijn op een dag waardoor topics te snel naar pagina 2 of 3 verhuizen. Maar waarom mogen er niet verschillende foto's in 1 topic staan? Dit zou toch mogen toegelaten worden vind ik. Just my 2 cents ...
      :: http://www.dpix.be ::

      Comment


      • #4
        Dat is heel simpel : je post je eerste foto om 23u59 en je tweede om 0u01 (de volgende dag dus) => 1 foto per dag ...

        En wat doen we met hen die een foto in hun signature staan hebben : die mogen dus geen foto's meer posten ... (only joking !)

        Nee, ik zou het ook niet weten want 2 kleine foto's mag blijkbaar ook niet dus "verlijken" wordt moeilijk. En 2 postings dezelfde dag zoals igor voorstelt mag sowieso niet ...
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #5
          Originally posted by Frederik
          Maar waarom mogen er niet verschillende foto's in 1 topic staan? Dit zou toch mogen toegelaten worden vind ik. Just my 2 cents ...
          Akkoord als het over hetzelfde (onderwerp) gaat en dat het evt aangeduid wordt in de titel van de topic om modem-gebruikers te waarschuwen maar niet dat er bvb 10 foto's van verschillende onderwerpen gepost worden in 1 topic (=> album). Ik denk dat men met de huidige limitering vooral dat laatste wou vermijden.

          Ik ben wel voorstander van 1 topic per dag, dat maakt het forum overzichtelijker en gemakkelijker om te blijven volgen ...
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Originally posted by filipo
            Akkoord als het over hetzelfde (onderwerp) gaat en dat het evt aangeduid wordt in de titel van de topic om modem-gebruikers te waarschuwen maar niet dat er bvb 10 foto's van verschillende onderwerpen gepost worden in 1 topic (=> album). Ik denk dat men met de huidige limitering vooral dat laatste wou vermijden.

            Ik ben wel voorstander van 1 topic per dag, dat maakt het forum overzichtelijker en gemakkelijker om te blijven volgen ...
            Ben over de hele lijn eens met wat je zegt. Aan die modem-gebruikers had ik ook al gedacht, daarvoor is het mss het best om het aantal foto's in de titel van de topic te vermelden als er meerdere instaan (om 10 foto's te laten zien kan je natuurlijk wel best een albumpje maken). Maar die 1 foto per dag regeling ... daar ben ik niet echt voor te vinden. Ik vind het ontspannend om eens op het gemak wat op BD te vertoeven, van de foto's genieten en eventueel nieuwe ideeën opdoen. Ik vind het juist plezant als er vele topics staan met een heleboel foto's
            :: http://www.dpix.be ::

            Comment


            • #7
              Oh, ik dacht dat het was : max 1 foto per topic ?
              Vergis ik mij ?

              Ludovic
              EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
              BD0118BE

              Comment


              • #8
                Je kan natuurlijk ook van de verschillende foto's ŽŽn foto maken
                BD0235BE

                http://www.pbase.com/macchap

                We do what we can with what we have and where we are

                Comment


                • #9
                  Originally posted by igor
                  Oh, ik dacht dat het was : max 1 foto per topic ?
                  Vergis ik mij ?

                  Ludovic
                  Uittreksel uit Showcase sticky http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=29434 : <font color="navy">
                  "Beperk het aantal ingezonden foto’s tot maximaal één per dag. Dit wil zeggen maximaal 1 foto per topic en maximaal 1 topic per dag. Hieromtrent zal dan ook streng gemodereerd worden."</font id="navy">
                  ...
                  dus ja, je vergist je ...
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #10
                    Nu ja, ik geloof dat iedereen nu wel weet hoe ik er over denk he . Wat me net te binnen schoot: ik zie wel eens op andere fora een poll. Kan dit hier ook buiten de homepage? Zo zou je wel kunnen polsen hoeveel mensen er modemen en hoveel er breedband hebben. Aan de hand daarvan kan je makkelijker een policy bepalen over de toegestane bestandsgroote.

                    We kunnen wel zo zien dat op demos en archief erg snel de posts maar beneden gingen dus een topic per dag lijkt me wel erg zinvol zolang het erg druk is. Je zou ook kunnen denken aan verzameltopics maar persoonlijk vind ik dat minder geslaagd.

                    Groeten,
                    Ronald
                    http://fotografie.jouwweb.nl/

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by wimvan
                      Hallo,
                      We kunnen, er wordt gevraagd, slechts één foto per post mee te geven.
                      Nu had ik graag twee foto's over het zelfde onderwerp, doch vanuit een andere hoek, ter beoordeling aangeboden. Hoe kan dit nu in de toekomst ?
                      Verwijzen naar een album gaat wel, doch dit vind ik dan niet volledig goed.
                      We kunnen nu natuurlijk ook twee foto's plakken en zo één foto maken, maar, en naar ik vermoed, is dat nu wel ook niet de bedoeling.
                      Dus, mogen wij nu in één posting, twee foto's ter verlijking aanbieden ter beoordeling, of geldt een beoordeling steeds voor één foto ?
                      Tja, het is wennen, maar wil een forum beheersbaar blijven moeten er grenzen worden aangegeven. Je kan natuurlijk altijd met een link werken. Je kan de link resp. verwijzing zo instellen, dat degene die dubbelklikt meteen de betreffende foto's ziet.
                      Foto's 'plakken' is geen probleem zolang je maar binnen de gestelde grenzen blijft (600x800 - 800x600 tot maximaal 200kb)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by filipo
                        Uittreksel uit Showcase sticky http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=29434 : <font color="navy">
                        "Beperk het aantal ingezonden foto’s tot maximaal één per dag. Dit wil zeggen maximaal 1 foto per topic en maximaal 1 topic per dag. Hieromtrent zal dan ook streng gemodereerd worden."</font id="navy">
                        ...
                        dus ja, je vergist je ...
                        Deze regel geldt meen ik toch alleen voor Showcase.
                        Als je twee foto's wilt vergelijken, zet je ze gewoon in Beoordeel
                        Meer foto's op Mukblog

                        Comment


                        • #13
                          Mis,
                          Indien je de uitleg leest bij het forum 'Beoordeel', wordt daar ook de melding gemaakt dat er slechts één foto per posting kan !!!
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Jacki
                            Originally posted by filipo
                            Uittreksel uit Showcase sticky http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=29434 : <font color="navy">
                            "Beperk het aantal ingezonden foto’s tot maximaal één per dag. Dit wil zeggen maximaal 1 foto per topic en maximaal 1 topic per dag. Hieromtrent zal dan ook streng gemodereerd worden."</font id="navy">
                            ...
                            dus ja, je vergist je ...
                            Deze regel geldt meen ik toch alleen voor Showcase.
                            Als je twee foto's wilt vergelijken, zet je ze gewoon in Beoordeel
                            Helaas Jacki, zoals wimvan het aangeeft :
                            Uittreksel uit Beoordeel sticky http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=29272 :
                            "In dit forum kun je per topic één foto tentoonstellen met de bedoeling deze te laten beoordelen door andere forumleden."

                            Maar in "Chit chat" is er geen beperking ... dus daar misschien posten ?
                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • #15
                              of in testforum en linken in een topic in showcase

                              Tom
                              --Canon PS A40--
                              --BD0180BE--

                              Comment

                              Working...
                              X