Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aangeboden : gratis hulpje / assistent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aangeboden : gratis hulpje / assistent

    Ok, here's the deal :


    Ik ben beginnend amateur, en moet nog HEEL veel leren. In mijn +30 jaar levens-ervaring heb ik geleerd dat de beste leerschool ter wereld 'helpen' is.

    Ik bied daarom mezelf aan, zowel aan prof. als amateurfotografen, om mee te gaan op foto-shoots (op locatie, studio, ...) om te assisteren (tassen dragen, reflectiescherm vasthouden, ...)

    In ruil daarvoor vraag ik gewoon dat je me 'helpt' met het leren. Daarmee bedoel ik, dat je mij ook even de tijd geeft, om enkele foto's te nemen (eigen dslr), onder begeleiding, waarbij je me verschillende mogelijkheden uitlegt mbt. sluitertijden, diafragma, ....


    Ikzelf ben van Oost-Vlaanderen (regio Erpe-Mere), maar kan me makkelijk verplaatsen. Momenteel ben ik twee weken thuis, daarna moet ik terug werken, maar ben altijd 's avonds en de zaterdag vrij.


    Dus, als je er geen probleem mee hebt om eens iemand mee te nemen op uw foto-shoot, om 'mentor' te worden van een student, of als je binnenkort iets gepand hebt, en je zou een assistent wel handig vinden, kan je dat hier laten weten, of je kan me via PB bereiken.

  • #2
    Re: Aangeboden : gratis hulpje / assistent

    succes met je vraag!
    ik hoop voor je dat je een "goeie" leermeester vindt!

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Aangeboden : gratis hulpje / assistent

      Mooi aanbod
      Toevallig dacht ik net aan hetzelfde, dus bij deze meld ik me ook graag aan als reflectiescherm houder

      Comment


      • #4
        Re: Aangeboden : gratis hulpje / assistent

        doorgaans vinden TFCD modellen het niet zo leuk als er extra manvolk in de studio is om te "helpen". Professionele modellen hebben het ook niet graag.

        Als jij 't model en de visagiste betaald, wil ik je wel een workshop studiofotografie geven. Teveel volk voor 't zelfde model geeft doorgaans modellen die het rap beu worden en zich minder inzetten. Een reflectiescherm vasthouden, laat ik meestal over aan de "chaufeur" van't model, als die iets te doen heeft, stoort die minder, dan wanneer die er maar op staat te kijken

        Comment


        • #5
          Re: Aangeboden : gratis hulpje / assistent

          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          Mooi aanbod
          Toevallig dacht ik net aan hetzelfde, dus bij deze meld ik me ook graag aan als reflectiescherm houder
          Ik wil anders wel eens bij u komen assisteren

          maar, bij deze meld ik mij ook aan (regio tessenderlo)
          No rules. Great shots.
          -
          Online

          Comment


          • #6
            Re: Aangeboden : gratis hulpje / assistent

            Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
            doorgaans vinden TFCD modellen het niet zo leuk als er extra manvolk in de studio is om te "helpen". Professionele modellen hebben het ook niet graag.
            Are you serious? Ik denk dat dat pro modellen het net raar vinden moest er geen heel team aanwezig zijn (MUA, haartooi, assistent, ..)
            Met amateur-modellen heb ik nochtans nooit problemen gehad als er iemand meehielp in de studio. De assistent staat dan ook niet constant naar het model te gapen maar volgt het technische gebeuren.

            Comment


            • #7
              Re: Aangeboden : gratis hulpje / assistent

              Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
              doorgaans vinden TFCD modellen het niet zo leuk als er extra manvolk in de studio is om te "helpen". Professionele modellen hebben het ook niet graag.
              --- off topic
              puttend uit eigen ervaring kan ik niet anders dan Lennert volgen in zijn redenering. Prof modellen verwachten een prof team

              ook puttend uit ervaring moet ik vaststellen dat het meestal de heren fotografen zijn die liever geen pottenkijkers hebben ... ze gaan toch zeker hun toekomstige concurrenten niet opleiden

              trouwens ... TF-CD heeft niets te maken met je status als prof of amateur TF-CD wil gewoon zeggen Time For CD ... en ik ken aardig wat profs (modellen/fotografen én visagistes) die ook nog op die basis shoots doen

              --- on topic

              er bestaat ook steeds de mogelijkheid om workshops te volgen of om deel te nemen aan groep-shoots zoals de strobist-meetings ... of een fotoclub die wat ervaring heeft met modellenwerk is ook altijd een optie

              Greetz,
              TravelToy
              Last edited by TravelToy; 11 september 2009, 14:09.
              www.christian-bailleul.be | Blog

              Comment


              • #8
                Re: Aangeboden : gratis hulpje / assistent

                Ik krijg deze vraag per mail wekelijks maar ondanks mijn goede bedoelingen is het voor mij "persoonlijk" niet mogelijk om een "wildvreemde" persoon mee te nemen op mijn shootings. Een reflectiepaneel "vasthouden" houdt meer in dan vasthouden alleen, licht ZIEN en ZOEKEN is hier essentieel ... assistenten zonder ervaring zoeken teveel naar het ideaal licht en dit kost mij tijd waardoor ik me teveel moet bezighouden met de assistent te sturen waardoor ik de essentie van de shooting mis: beelden maken voor de klant.

                Ik boek mijn modellen voor een periode van 4uur omdat ik "ongeveer" weet dat ik die tijd zal nodig hebben om het arsenaal aan kledij stukken te fotograferen. Ik heb tijdens mijn shooting echter géén tijd om extra aandacht te besteden aan een assistent die zelf graag beelden wil nemen, laat staan dat ik dan tips & tricks zou kunnen delen. Mee gaan op een "pro" of "betalende" shooting is dus géén goede optie om te starten vrees ik.

                Op TFCD is dat anders, dan kan je het model informeren over de aanwezigheid van een "onervaren" assistent.
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: Aangeboden : gratis hulpje / assistent

                  Als ik assistenten meeneem op een shoot, dan ga ik er van uit dat het aanwezig zijn, mogen meekijken,... al meer dan voldoende leerschool is. Ik ga niet beginnen met de assistent foto's te laten maken of om uitgebreide uitleg te geven. Het is uiteindelijk mijn shoot, mijn tijd, mijn werk, mijn lichtopstelling, mijn model, mijn concept,... En dan zou jij "even tussendoor" ook wat foto's willen maken?

                  Ondertussen mogen sommige van mijn assistenten al eens wat meer, maar dat is toch nadat zij zich bewezen hebben. Ik vind persoonlijk dat je nogal hoge eisen stelt in ruil voor je assistentie. Vind je zelf niet?
                  www.focusfotografie.be
                  www.facebook.com/eviwilmus

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aangeboden : gratis hulpje / assistent

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                    Are you serious? Ik denk dat dat pro modellen het net raar vinden moest er geen heel team aanwezig zijn (MUA, haartooi, assistent, ..)
                    Met amateur-modellen heb ik nochtans nooit problemen gehad als er iemand meehielp in de studio. De assistent staat dan ook niet constant naar het model te gapen maar volgt het technische gebeuren.

                    een prof team ok, maar toch niet iedereen die naar 't model zit te kijken met 't excuus dat reflectiescherm vast te houden .. zo een aanbiedingen krijg ik elke dag als ze zien dat je modellen shoot. een visagiste is er bij mij altijd bij, een kapper soms .. maar nen hoop venten die de modellen de hele tijd zitten te begluren, leidt het model af, en doet je tijd verliezen, als je al met het gewenste resultaat thuis komt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aangeboden : gratis hulpje / assistent

                      Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                      .. maar nen hoop venten die de modellen de hele tijd zitten te begluren, leidt het model af, en doet je tijd verliezen, als je al met het gewenste resultaat thuis komt
                      Akkoord, maar ik vermoed niet dat die de TS' bedoeling is

                      En zoals Evi hierboven zegt, zou ik het ook niet leuk vinden moest een assistent ook pics gaan maken. Iemand bezig zien die weet waar die mee bezig is, is workshop genoeg imo.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aangeboden : gratis hulpje / assistent

                        de beste assistent is eigenlijk zelf ook een modelfotograaf .. hij moet ook inzicht hebben in de beöogde belichting voor het concept van de shoot. Met een goede assistent, heb je bijna geen woord nodig om het licht te zetten zoals je wilt. die begrijpt waar je naartoe wilt.

                        Als je een workshop doet, dan ben je eigenlijk les aan't geven en heb je niet de bedoeling met resultaat naar huis te gaan.

                        voor een workshop komt het erop aan inzicht in verlichting, licht en schaduw te geven, daarop voordgaand een manier te geven waarop je met je model omgaat om de gewenste pose/expressie te krijgen, een voorbeeld te geven hoe je kan zorgen voor een sfeer op de set waar iedereen zich goed voeld .. als je dat allemaal meegeeft, dan dan is productie niet meer je hoofdzorg

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aangeboden : gratis hulpje / assistent

                          je hebt twee modes...

                          oftewel neem je een assistent mee, die helpt opzetten, dragen, vasthouden van de lightstands als er wind is enzo... Die kijkt en leert... da's genoeg...

                          oftewel neem je een collega fotograaf mee, en ga je samen een shoot doen, dan werk je beurtelings met ideeën van elkaar en ga die ook delen...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aangeboden : gratis hulpje / assistent

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                            Akkoord, maar ik vermoed niet dat die de TS' bedoeling is

                            En zoals Evi hierboven zegt, zou ik het ook niet leuk vinden moest een assistent ook pics gaan maken. Iemand bezig zien die weet waar die mee bezig is, is workshop genoeg imo.
                            Spijtig dat je zover woont Lennert, anders zou ik met veel plezier je refectors en ander materiaal vast houden enz... de interpretatie van licht en hoe licht te vangen zou me 10² maal meer interesseren dan het model.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aangeboden : gratis hulpje / assistent

                              Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                              Spijtig dat je zover woont Lennert, anders zou ik met veel plezier je refectors en ander materiaal vast houden enz... de interpretatie van licht en hoe licht te vangen zou me 10² maal meer interesseren dan het model.
                              Deal, dan hou ik me wel bezig met het model
                              Volgende keer als ik eens in de buurt ben..

                              Comment

                              Working...
                              X