Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitale dia's ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • digitale dia's ?

    weet iemand hoe je van je digitale foto's klassieke dia's kunt laten maken?
    Luke

  • #2
    Ik weet in Antwerpen enkele zaken die dat doen, zoals Color copy 2000- Digital Partners, Foto Schelfout en andere Vak labo's.
    De technische vereisten zullen verschillen voor ieder labo, één ding kan ik je wel zeggen het is behoorlijk duur om dit te laten doen. Toen ik ging informeren was de prijs tussen de 600 en de 1200 BF voor 1 dia. Nu is de vraag waarvoor moeten deze dia's dienen en hoe goed moeten ze zijn. Logisch gezien hoe beter hoe duurder. Wat je eventueel kan overwegen dat is van je gewenste opnames een keigoede afdruk laten maken op glanspapier en voldoende in grootte. Minmaal 20 X 30 cm en dan deze afdruk zeer voorzichtig behandelen en terug fotograferen met een analoge kleinbeeld camera met diafilm. Het beste doe je dit op een zwarte achtergrond die loodrecht staat ten opzichte van je camera dus zowel horzontaal als vertikaal alles loodrecht de camera op statief en ook loodrecht ten opzichte van je afdruk. Difuus licht gebruiken zeker nooit flitsen en testen maar. Ik ken een labo dat het zelf zo doet, die werken met een Durst Lambda printer die afdrukken geeft van superkwaliteit .

    Een iets simpelere methode om het zelf te doen is het fotograferen van je digitaalbeeld van een montor van hoge resolutie, hoe hoger hoe beter uiteraard. Het beeld moet ook geplaatst worden op een zwarte achtergrond en de rest is een beetje zoals in het voorgaande beschreven. Hier is ook het nodige test en opzoekwerk noodzakelijk om tot voorspelbare resultaten te komen.
    De kwaliteit van het bekomen beeld zal minder zijn dat de vorige methode maar je heb niet de kosten van een afdruk. Ik maak op deze manier Titeldia's voor te gebruiken is diareeksen.

    Toen ik voor enkele jaren met hetzelfde probleem zat, koos ik voor de simpelste oplossing en kocht me een analoge kleinbeeld body en neem mijn dia's op de klassieke manier.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Je digitale foto projecteren met projector lijkt met toch goedkoper. Volgens mij kun je dergelijke dingen ook huren. Gewoon de beamer aan je laptop of pc hangen.
      Natuurlijk is de vraag voor wat je de dia nodig hebt he.
      15 € voor een diatje is toch wel erg veel geld.

      Greetz, Elo

      Comment

      Working...
      X