Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cameraverzekering.nl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cameraverzekering.nl

    Heeft er iemand ervaring met cameraverzekering.nl?

    Ik heb onlangs een canon 1000d gekocht en wil deze ook graag buitenshuis verzekeren. Dit zou via bijvoorbeeld een kostbaarhedenverzekering kunnen, maar die moet worden afgesloten in combinatie met een inboedelverzekering. Die heb ik al en mijn verzekeraar biedt geen kostbaarhedenverzekering. Nu overweg ik de verzekering van camaraverzekering.nl en wil dus graag weten wat de ervaringen hiermee zijn.

    Ik hoor het graag!

  • #2
    Re: Cameraverzekering.nl

    Hallo Kimster,

    ik heb mijn spulletjes verzekerd via het NOS/NOB, met een totale waarde van een kleine €5000,-
    Als ik dat invul bij "cameraverzekering.nl", dat krijg ik een véél hogere jaarpremie.
    Ik betaal nu zo'n €77,- per jaar.
    Hier een link van een verzameltopic op een "concurrend" Nederlands forum over verzekeren van je uitrusting.


    Veel succes met je keuze
    Groet
    Adrie

    Comment


    • #3
      Re: Cameraverzekering.nl

      Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
      Hallo Kimster,

      ik heb mijn spulletjes verzekerd via het NOS/NOB, met een totale waarde van een kleine €5000,-
      Als ik dat invul bij "cameraverzekering.nl", dat krijg ik een véél hogere jaarpremie.
      Ik betaal nu zo'n €77,- per jaar.
      Hier een link van een verzameltopic op een "concurrend" Nederlands forum over verzekeren van je uitrusting.


      Veel succes met je keuze
      Groet
      Adrie
      Ik heb mijn spullen ook verzekerd op een apparatuurverzekering bij NPO Verzekeringen zoals ze eigenlijk heten. Nadeel van deze polis is dat er een standaard eigen risico geldt van 200,- (en 250,- bij val/ stootschade). Het grote voordeel van deze polis is echter dat de apparatuur wordt verzekerd tegen een vaste nieuwwaarde. Er is dus geen sprake van dagwaarde-regelingen voor apparatuur wat ouder is dan bijv. 1 jaar, zoals bij die cameraverzekering.nl wel het geval is. Bovendien is de polis bij NPO inderdaad een stuk goedkoper. Voor een Europa-dekking geldt er een jaarpremie van 1,60% over de totaal verzekerde waarde. Bovendien kun je bij NPO ook eventueel een laptop meeverzekeren ('t is niet mogelijk om alleen een laptop te verzekeren, meeverzekeren samen met andere apparatuur dus wel). Ik weet niet of dit bij die andere verzekeraar mogelijk is.

      Het eigen risico vind ik overigens zelf niet zo'n probleem. Ik heb namelijk ook nog een kostbaarheden buitenshuisverzekering bij Centraal Beheer en die heeft geen eigen risico bij de eerste schademelding. Als ik een schade krijg aan één lens of camera valt deze wel binnen de dekking van de polis bij CB. De polis bij NPO heb ik dan ook meer afgesloten voor als ik bijv. beroofd zou worden o.i.d. en alles (of het meeste van m'n apparatuur) hierdoor in één keer kwijt zou raken. Bovendien kent de NPO polis een betere dekking als je spullen bijv. gestolen worden uit een hotel of vakantiewoning.... (lees: bij CB is dit niet gedekt, bij NPO wel mits er sprake is van braakschade)
      Last edited by MarkEL; 7 september 2009, 08:24.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Cameraverzekering.nl

        Beste Adrie en Markel,

        bedankt voor de tips!
        Maar.... als ik het goed begrijp moet ik een bedrijf zijn om me via de NOS te kunnen verzekeren. Toch? Het gaat bij mij om een particuliere verzekering...
        Voor de zekerheid ga ik ze toch maar even mailen.

        Comment


        • #5
          Re: Cameraverzekering.nl

          Oorspronkelijk geplaatst door kimster Bekijk bericht
          Beste Adrie en Markel,

          bedankt voor de tips!
          Maar.... als ik het goed begrijp moet ik een bedrijf zijn om me via de NOS te kunnen verzekeren. Toch? Het gaat bij mij om een particuliere verzekering...
          Voor de zekerheid ga ik ze toch maar even mailen.
          Nee hoor, als particulier kun je ook gewoon bij hun terecht. (ik heb ook geen bedrijf)
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Cameraverzekering.nl

            2 Weken geleden kocht ik een lens van 1749 Euro. In totaal schat ik (ik leun achterover en doe geen moeite) héél mijn fotoboel op zo'n 10.000 Euro (nieuwprijs, natuurlijk.). Geen HAAR op mijn kop dat eraan denkt hiervoor een verzekering af te sluiten.

            Mensen toch...

            De idee alléén al dat ik met de één of andere bediende-van-een-verzekeringsfirma ga moeten briefwisselen en/of op een andere manier discussiëren om deze of gene schade vergoed te krijgen.

            Ik schat (ik sla er maar een slag in hoor) dat 1/4e van de schadeclaims frauduleus zijn. Denk maar aan de chronisch misbruikte "familiale" (= ba-gezin of iets van die strekking).
            Het spreekt vanzelf dat de verzekeringsmaatschappijen niet meteen "élke schade" gaan aanvaarden, laat staan vergoeden. Bovendien zit je meteen met het element "sleet". Neem dat je een 3.000 Euro in spullen investeert ; hoeveel is dat na een jaar nog waard ? Hoeveel is je "dure" tv na een jaar nog waard ? Je auto ?

            Zelf pak ik het dus ànders aan.
            Ik neem géén verzekering maar zorg zo goed mogelijk voor mijn bullen. Geld gespaard, geen verloren illusies (meer), + eigen schuld = geweldig dikke bult.

            (en ik heb wél een bedrijf en betaal dui-zen-den Euro's aan allerhande polissen, maar toch niet voor hobby-apparatuur !)

            Comment


            • #7
              Re: Cameraverzekering.nl

              Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
              2 Weken geleden kocht ik een lens van 1749 Euro. In totaal schat ik (ik leun achterover en doe geen moeite) héél mijn fotoboel op zo'n 10.000 Euro (nieuwprijs, natuurlijk.). Geen HAAR op mijn kop dat eraan denkt hiervoor een verzekering af te sluiten.

              Mensen toch...

              De idee alléén al dat ik met de één of andere bediende-van-een-verzekeringsfirma ga moeten briefwisselen en/of op een andere manier discussiëren om deze of gene schade vergoed te krijgen.

              Ik schat (ik sla er maar een slag in hoor) dat 1/4e van de schadeclaims frauduleus zijn. Denk maar aan de chronisch misbruikte "familiale" (= ba-gezin of iets van die strekking).
              Het spreekt vanzelf dat de verzekeringsmaatschappijen niet meteen "élke schade" gaan aanvaarden, laat staan vergoeden. Bovendien zit je meteen met het element "sleet". Neem dat je een 3.000 Euro in spullen investeert ; hoeveel is dat na een jaar nog waard ? Hoeveel is je "dure" tv na een jaar nog waard ? Je auto ?

              Zelf pak ik het dus ànders aan.
              Ik neem géén verzekering maar zorg zo goed mogelijk voor mijn bullen. Geld gespaard, geen verloren illusies (meer), + eigen schuld = geweldig dikke bult.

              (en ik heb wél een bedrijf en betaal dui-zen-den Euro's aan allerhande polissen, maar toch niet voor hobby-apparatuur !)
              10.000€ is dus zakgeld voor U , andere mensen moeten daar lang voor werken
              Dig , e520 met 2 kitlenzen en een Metz 48 erbij
              Analoog , om1 , om2 , om10, F3 , een 10tal lenzen erbij
              Middenformaat Kiev +75mm+120mm

              Comment


              • #8
                Re: Cameraverzekering.nl

                Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                2 Weken geleden kocht ik een lens van 1749 Euro. In totaal schat ik (ik leun achterover en doe geen moeite) héél mijn fotoboel op zo'n 10.000 Euro (nieuwprijs, natuurlijk.). Geen HAAR op mijn kop dat eraan denkt hiervoor een verzekering af te sluiten.

                Mensen toch...

                De idee alléén al dat ik met de één of andere bediende-van-een-verzekeringsfirma ga moeten briefwisselen en/of op een andere manier discussiëren om deze of gene schade vergoed te krijgen.

                Ik schat (ik sla er maar een slag in hoor) dat 1/4e van de schadeclaims frauduleus zijn. Denk maar aan de chronisch misbruikte "familiale" (= ba-gezin of iets van die strekking).
                Het spreekt vanzelf dat de verzekeringsmaatschappijen niet meteen "élke schade" gaan aanvaarden, laat staan vergoeden. Bovendien zit je meteen met het element "sleet". Neem dat je een 3.000 Euro in spullen investeert ; hoeveel is dat na een jaar nog waard ? Hoeveel is je "dure" tv na een jaar nog waard ? Je auto ?

                Zelf pak ik het dus ànders aan.
                Ik neem géén verzekering maar zorg zo goed mogelijk voor mijn bullen. Geld gespaard, geen verloren illusies (meer), + eigen schuld = geweldig dikke bult.

                (en ik heb wél een bedrijf en betaal dui-zen-den Euro's aan allerhande polissen, maar toch niet voor hobby-apparatuur !)
                Voor u is dat kleingeld en je zal uw spullen ook wel als onkosten inbrengen maar voor een werkende mens is dat toch wel even anders hoor daar betaal je uw bullen zoals u het noemt wel tot de laatste cent.
                Ik ben echt niet blij met uw reactie zo van ach als het kapot of gestolen is kopen we wel andere (weeral onkosten zeker).
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Cameraverzekering.nl

                  Ik breng niets, maar dan ook NIETS van mijn camera-spul in als onkosten.

                  Maar verzeker aub jouw bullen, kan ik ook eens lachen (met je miserie als je iets overkomt)...

                  Verzekeringen : been there, done that, paid the price, no T-shirt....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cameraverzekering.nl

                    Oorspronkelijk geplaatst door fluup Bekijk bericht
                    10.000€ is dus zakgeld voor U , andere mensen moeten daar lang voor werken
                    En ik heb héél lang gewerkt...

                    Dat niet alleen : ik heb ook héél lang...gespaard. Moet je écht ook (ooit) eens euh... proberen.

                    Ik kàn dat. Jij niét, dan ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cameraverzekering.nl

                      Jij keurt blijkbaar de minachting voor de werkende mens goed.
                      Ik heb ook heel mijn leven gewerkt hoor en dan weet je dat je altijd maar een nummer bent geweest.
                      Ik verzeker mijn spullen (ik heb geen bullen) ook niet hoor maar een beetje respect voor mensen die voor elke euro hard werken mag er wel zijn vind ik.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cameraverzekering.nl

                        Heeft er iemand een zakdoek voor Sus ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cameraverzekering.nl

                          Geweldig "vriendelijke" "mijnheer" 35A ,

                          kun je niet ergens anders gaan zitten zeiken of je vrouw/man de rest van de dag n*****?
                          Wij verzekeren ons materiaal wél!
                          Dit omdat mocht er iets onverwacht fouts mee zou gaan gebeuren, wij door een beetje papiertjes in te vullen,
                          tóch nog wat Eurootjes in handen krijgen om andere spulletjes aan te schaffen.
                          De meesten van ons hebben dat NIET zomaar op de plank of in ene ouwe sok liggen.
                          Je mag gerust een beetje respect voor gewone mensen zoals wij hebben, dan krijg héél misschien ook een beetje respect retour.

                          prettige dag verder.

                          By the way, niet íedereen die verzekerd is, is in principe een fraudeur...
                          "Zoals de waard is vertrouwd ie z'n gasten" is een oude uitdrukking die ik vroeger geleerd heb. Is wellicht van toepassing?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cameraverzekering.nl

                            Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                            Ik breng niets, maar dan ook NIETS van mijn camera-spul in als onkosten.

                            Maar verzeker aub jouw bullen, kan ik ook eens lachen (met je miserie als je iets overkomt)...

                            Verzekeringen : been there, done that, paid the price, no T-shirt....
                            Tja ieder voor zich hè Ik heb ook voor totaal zo'n 9000,- verzekerd en betaal daar nog geen 150,- per jaar voor. En ík weet precies waarvoor ik wel en niet verzekerd ben. Ik lees namelijk de polisvoorwaarden goed vóórdat ik een polis afsluit En juist dát voorkomt teleurstellingen. Want men sluit van alles af maar leest nooit de polisvoorwaarden die erbij horen. En als ze dan een schade hebben en het wordt afgewezen op basis van de voorwaarden waar ze bij afsluiten mee akkoord zijn gegaan, dan hebben de verzekeraars het ineens allemaal fout gedaan En vervolgens gaan ze op de fraude-toer om hun schade alsnog vergoed te krijgen. Gek hè, dat verzekeraars dan steeds lastiger worden om schade uit te keren.....

                            Maar goed, je hoeft wat mij betreft je dure spulletjes niet te verzekeren hoor. Niks is verplicht. Maar dan moet je volgende week niet gaan janken als je slachtoffer wordt van een straatroof o.i.d. en je al je dure spulletjes kwijt bent waarvoor je zo lang hebt gespaard En je was nog zó voorzichtig met je spulletjes
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cameraverzekering.nl

                              Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                              Heeft er iemand een zakdoek voor Sus ?

                              kan het iets diplomatischer
                              Iedereen bezoekt dit forum om iets bij te leren of bij te brengen
                              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                              IMac/IPad/Mac Air 
                              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                              Comment

                              Working...
                              X