Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vergoeding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vergoeding

    Hallo,

    Ik ben gevraagd om voor een nieuw magazine dat volgend jaar verschijnt voor bepaalde rubrieken foto's te maken. Binnenkort ga ik samen met mijn vrouw, die beroepsmatig met beeldende kunst werkzaam zal zijn , een BVBA oprichten. Ik zou daarbinnen een bescheiden fotografie takje hebben. Het is zo dat ik de laatste tijd wat betaalde opdrachten gehad heb, niet dat ik daar om vraag, heb een vaste leuke job die ik met veel passie doe, maar die kwamen nu eenmaal.
    Nu mijn vraag is: wat is een billijke vergoeding om reportage en portref foto's aan te leveren voor een magazine waar een professionele aanpak voor handen is ?
    Vergoeding per foto ? Ik heb echt geen gedacht. Tenslotte is het mij ook te doen omwille van de zeeeeer interessante personen die ik mag portreteren binnen hun natuurlijke omgeving.

    Iemand raad ?
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

  • #2
    Re: vergoeding

    Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben gevraagd om voor een nieuw magazine om voor bepaalde rubrieken foto's te maken. Binnenkort ga ik samen met mijn vrouw, die beroepsmatig met beeldende kunst werkzaam zal zijn , een 1mansbedrijf oprichten. Ik zou daarbinnen een bescheiden fotografie takje hebben. Het is zo dat ik de laatste tijd wat betaalde opdrachten gehad heb, niet dat ik daar om vraag, heb een vaste leuke job die ik met veel passie doe, maar die kwamen nu eenmaal.
    Nu mijn vraag is: wat is een billijke vergoeding om reportage en portret foto's aan te leveren voor een magazine waar een professionele aanpak voor handen is ?
    Vergoeding per foto ? Ik heb er echt geen gedacht van. Tenslotte is het mij ook te doen omwille van de zeeeeer interessante personen die ik mag portreteren binnen hun natuurlijke omgeving.

    Iemand raad ?



    niemand ?
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

    Comment


    • #3
      Re: vergoeding

      Ik zou proberen om per uur vergoed te worden, dat zal je op lange termijn meer opbrengen dan per foto, maar dat is mijn idee, ik weet dat anderen een vaste prijs per foto hebben en daar gelukkig mee zijn.

      Ik heb eerlijk gezegd geen enkel idee hoeveel je voor één foto kan vragen in dergelijke omstandigheden

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: vergoeding

        Het hangt er allemaal een beetje van af welk magazine het is, en hoe goed je bent. Alle magazines en kranten hanteren zo een beetje hun eigen tarieven.
        Verder kan je vergoed worden per opdracht of per publicatie. Per opdracht is normaal een beetje hoger, maar dan krijg je wel niets meer bij 2e publicatie of als er meerdere foto's geplaatst worden. Alhoewel je natuurlijk alle mogelijke formules kan onderhandelen. Probeer van in het begin een goede vergoeding te krijgen, eventueel na een proefperiode. Uit ervaring weet ik dat het moeilijk is om na verloop van tijd opslag te vragen.
        Voor een Dag Allemaal, P-magazine,... is 150 euro toch wel gangbaar voor een foto uit archief. Foto's in opdracht maakte ik nog nooit voor deze magazines, daar kan ik je dus geen prijzen over geven.

        Comment


        • #5
          Re: vergoeding

          Als je nu ook al betaalde opdrachten doet; hoop ik dat je ook fiscaal in orde bent? (ondernemingsnr, btw,...) Kwestie van achteraf niet voor verrassingen te staan...
          Niet geschoten is altijd mis!

          Comment


          • #6
            Re: vergoeding

            Bij UNIZO langsgeweest, ga kortelings een 1 mansbedrijfje oprichten. Ik wil absoluut dat alles proper verloopt .
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

            Comment


            • #7
              Re: vergoeding

              Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
              Als je nu ook al betaalde opdrachten doet; hoop ik dat je ook fiscaal in orde bent? (ondernemingsnr, btw,...) Kwestie van achteraf niet voor verrassingen te staan...
              Bij UNIZO langsgeweest, ga kortelings een 1 mansbedrijfje oprichten. Ik wil absoluut dat alles proper verloopt .
              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

              https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

              Comment


              • #8
                Re: vergoeding

                Bedankt al ...
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                Comment

                Working...
                X