Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn GIP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn GIP

    goeienamiddag,
    Ik ben Aaron Maes en laatstejaar student (middelbaar) aan de kunstacademie in Brugge.
    Mijn thema voor m'n GIP is het ziekenhuis, foto's van alle gevoelens en emotie's die zich in een ziekenhuis bevinden.
    Daarom heb ik ook toestemming nodig van de mensen die op foto staan.
    Maar m'n vraag is, ik zal waarschijnlijk ook mensen fotograferen zonder handen of armen. Hoe moeten zijn dan toestemming verlenen ( als ze dat willen, het is nog steeds vrijblijvend) want een papier ondertekenen kan hij of zij niet. Is er daar een wetgeving rond ?
    Alvast bedankt
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

  • #2
    Re: Mijn GIP

    puur wettelijk : meestal gebeurd een betekening dan door een gevolmachtigde

    maar dat lijkt mij in dit specifieke geval misschien een beetje overkill? een methode die eventueel ook kan (niet per se wettelijk, maar zo kan je je toch een beetje indekken) is via een getuige (een dokter wordt meestal aanzien als een vertrouwenspersoon, dus...)
    Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

    Comment


    • #3
      Re: Mijn GIP

      tja
      Ik speel liever op save,
      de school is al vaker in aanvaring gekomen met mensen waarvan het portretrecht geschonden zijn.
      Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn GIP

        wat is een GIP en waarvoor dient het ??

        Comment


        • #5
          Re: Mijn GIP

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          wat is een GIP en waarvoor dient het ??
          Geïntegreerde Proef een eindwerk van de laatste jaar secundair .

          Comment


          • #6
            Re: Mijn GIP

            thanx voor de info
            (je ziet dat het lang geleden is dat ik op de schoolbanken zat)

            Comment


            • #7
              Re: Mijn GIP

              Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
              goeienamiddag,
              Ik ben Aaron Maes en laatstejaar student (middelbaar) aan de kunstacademie in Brugge.
              Mijn thema voor m'n GIP is het ziekenhuis, foto's van alle gevoelens en emotie's die zich in een ziekenhuis bevinden.
              Daarom heb ik ook toestemming nodig van de mensen die op foto staan.
              Maar m'n vraag is, ik zal waarschijnlijk ook mensen fotograferen zonder handen of armen. Hoe moeten zijn dan toestemming verlenen ( als ze dat willen, het is nog steeds vrijblijvend) want een papier ondertekenen kan hij of zij niet. Is er daar een wetgeving rond ?
              Alvast bedankt

              Een papier ondertekenen moet niet persé met je handen .
              En iemand vinden met 2 ontbrekende armen... zo talrijk zijn ze niet, ze hebben nog steeds hun andere arm. Als dat niet gaat dan hun mond. Tenzij ze aan hun vertrouwenspersoon vragen om dat te tekenen uiteraard.

              Maar als jij een pas geamputeerde patiënt wilt gaan storen met 'hey, ondertekend dat eens zodat ik foto's van je stomp en gezicht kan maken' dan wens ik je veel succes.
              Ik vind het grof. Ik werk zelf in de verpleging (psychiatrie weliswaar) nvdr.

              Een wetgeving is er niet... Wel een ziekenhuisreglement waarin staat dat fotograferen verboden is inzake privacy. In feite heb je niet enkel toestemming nodig van je patiënt maar ook van de directie.

              Veel succes met je GIP

              Comment


              • #8
                Re: Mijn GIP

                foto's van alle gevoelens en emotie's die zich in een ziekenhuis bevinden
                Een ziekenhuis is niet enkel patiënten maar omvat heel wat meer.
                Dokters, verple(e)g(st)ers, administratie, kuisen en onderhoud, liftproblemen, transfertmoeilijkheden, keuken, apotheek, opslag van radioactieve elementen, refter, shops, nabehandeling van foetussen, verwijderde lichaamsdelen, labo, hygiëne, afvalberg van medische producten, ....
                In al deze sectoren zal je gevoelens en emoties terugvinden. Stress, samenwerking, politiek, ... Ik denk dat je opdracht zeer lijvig kan worden.

                Henri
                lidnummer: BD0435BE

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn GIP

                  Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
                  Een papier ondertekenen moet niet persé met je handen .
                  En iemand vinden met 2 ontbrekende armen... zo talrijk zijn ze niet, ze hebben nog steeds hun andere arm. Als dat niet gaat dan hun mond. Tenzij ze aan hun vertrouwenspersoon vragen om dat te tekenen uiteraard.

                  Maar als jij een pas geamputeerde patiënt wilt gaan storen met 'hey, ondertekend dat eens zodat ik foto's van je stomp en gezicht kan maken' dan wens ik je veel succes.
                  Ik vind het grof. Ik werk zelf in de verpleging (psychiatrie weliswaar) nvdr.

                  Een wetgeving is er niet... Wel een ziekenhuisreglement waarin staat dat fotograferen verboden is inzake privacy. In feite heb je niet enkel toestemming nodig van je patiënt maar ook van de directie.

                  Veel succes met je GIP
                  Toestemming van de directie is in orde.
                  Toestemming van de patiënten zal inderdaad wel wat moeilijker zijn, maar
                  het is totaal mijn bedoeling niet om grof over te komen. Ik wil mooie,pakkende beelden maken. Met gevoel, gedachte en emotie.
                  Dus met een stomp, daar gaat het voor mij niet om, het gaat over hoe hij zich voelt.
                  Ok
                  het is een gevoelig thema, maar ik denk wel met een goeie uitwerking en medewerking van de mensen, dat het wel een mooi geheel kan vormen.
                  Btw ( M'n mama werkt ook in de Psychiatrie ( Sint-Michiels) )
                  Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

                  Comment

                  Working...
                  X