Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat wil men nu eigenlijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat wil men nu eigenlijk?

    Hoi,

    Wou eens even iet kwijt omtrent opmerkingen dat sommigen hier maken.
    We hebben nu al paar keer topics gehad in de trend van: 'vaarwel', 'ik stop',... telkens van mensen die iets posten en dan klagen dat ze geen reactie krijgen.

    Wel nu heb ik gisteren men best gedaan en men tijd erin gestoken om mensen in beoordeling en beginnershoek te helpen en dus ook te reageren op hun posts. We zijn 24u verder en moet niet denken dat die mensen zelf reageren.

    Wel, stop dan met zagen omtrent het feit dat je nooit reacties krijgt van leden als je zelf de moeite niet doet om je eigen toppics te herbekijken.

    Dus vanaf nu wil ik toppics omtrent weinig reactie niet meer zien.

    Allé tot in den draai, zal nog beetje gaan zoeken naar foto's met weinig reacties. We geven niet op

    grtz
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

  • #2
    Re: Wat wil men nu eigenlijk?

    goh, weinig reactie op deze he

    ach ja, reactie... niet altijd makkelijk, als ik reageer doe ik het graag met meer dan "mooie foto, goed gedaan, prachtige kleuren, mooie DOF..." dus als ik een foto maar zus en zo vind dan antwoord ik niet (zeker niet in de showcase.) vind ik een foto echt goed dan zeg ik graag waarom (opvallend iets, lichtgebruik, plaatsing, onderwerp...) vind ik iets echt niet goed of is de foto te verbeteren met een klein detail dan vertel ik dat ook.
    Daar zijn de plaatsers (hoop ik dan toch) meer mee dan gewoon een "goed gedaan..."
    er passeren hier ook zoveel fotoos dat het onbegonnen werk is om te reageren op de fotoos die je bekijkt.
    Maar ja... volgens de voorwaarden mag je ook je eigen post niet terug omhoog shotten. dus op het einde van een post ineens gaan zeggen "bedankt iedereen voor de reacties" is werken in de grijze zone.
    Maar als je zo graag reactie wil, vraag het dan, schrijf het bij je foto, vraag waarom mensen het goed of slecht vinden en laat dan ook zien dat je er iets mee doet. Post de week erna een foto van hetzelfde onderwerp maar anders aangepakt, rekening houden met de commentaren van de anderen en voor je het weet zal je ook meer en meer reactie krijgen en bovenal, steeds betere fotoos trekken

    enfin, mijn gedacht he
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Wat wil men nu eigenlijk?

      ik probeer ook zo veel mogelijk te reageren.
      over sommige dingen heb ik nie altijd de nogide bagage beschikbaar,
      maar dan probeer ik toch te kijken wat er niet juist aanvoelt of wat een beetje stoort.

      is hier al een eindje hoor da het een eind duurt voor een mens reactie krijgt, je moet gewoon wa geduld hebben.
      Maar ook zelf de tijd nemen om anderen hun werkt te bekijken en een woordje na te laten.
      moet niet veel zijn. maar dan "kennen" ze je naam en gaan ze zelf ook al es iets vlugger reageren.

      't is een wisselwerking, 't kan niet allemaal van 1 kant komen he.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Wat wil men nu eigenlijk?

        Een manier om (meer) reacties te krijgen is misschien 't volgende :

        Wanneer je lid bent van een fotoclub waar ze tijdens vergaderingen foto's beoordelen misschien afspreken van iedereen lid te maken van BD. Daar zijn foto's te plaatsen en via deze weg commentaar te geven. Voordeel voor de winter : je hoeft niet het huis uit om naar de vergadering te moetengaan. En je hebt gegarandeerd reacties op je foto's.
        (ps. Ik ben geen lid van een fotoclub. Maar dat was wel duidelijk niet? )

        Comment


        • #5
          Re: Wat wil men nu eigenlijk?

          Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
          (ps. Ik ben geen lid van een fotoclub. Maar dat was wel duidelijk niet? )
          Bij welke ?
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Wat wil men nu eigenlijk?

            Ik heb vorige week het lef gehad om een ietwat negatieve reactie te geven op een foto .... krijg ik me daar gelijk de wind van voren, terwijl dat antwoord totaal geen opmerking over de foto in kwestie gaf.

            Als je alleen maar positief mag reageren dan hoeft het al niet meer voor mij, sorry hoor, heb meer te doen ... ik vond het geen goede foto, de TS wel, goed voor hem, heb ik geen enkel probleem mee, ieder zijn gedacht, maar blijkbaar wordt dat niet door iedereen in dank afgenomen.

            Ik geef redelijk weinig reacties op foto's, gewoon omdat ik niet altijd tijd heb, net zoals iedereen, maar denk toch dat ik redelijk actief blijf ondanks tijdsdruk langs alle kanten, als je dan al eens niets minder positief reageert wordt je afgeschoten

            Ik heb zelf veel liever een negatieve reactie die me dan uitlegt waarom de foto niet goed zou zijn, daar kan je tenminste iets van leren op de lange duur.

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Wat wil men nu eigenlijk?

              Ik heb vorige week het lef gehad om een ietwat negatieve reactie te geven op een foto .... krijg ik me daar gelijk de wind van voren, terwijl dat antwoord totaal geen opmerking over de foto in kwestie gaf.
              ja, heb ik ook al meegemaakt. Je moet hier op eieren lopen hoor, bij sommige mensen.
              En daar zijn ook "gevestigde waarden" bij die geen kritiek kunnen verdragen en dan heel venijnig gaan doen.
              Volgens mij ligt dat aan het feit dat sommige mensen gewoon niet klaar zijn om hun foto aan (zelf)kritiek te onderwerpen.

              Comment


              • #8
                Re: Wat wil men nu eigenlijk?

                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                ja, heb ik ook al meegemaakt. Je moet hier op eieren lopen hoor, bij sommige mensen.
                En daar zijn ook "gevestigde waarden" bij die geen kritiek kunnen verdragen en dan heel venijnig gaan doen.
                Volgens mij ligt dat aan het feit dat sommige mensen gewoon niet klaar zijn om hun foto aan (zelf)kritiek te onderwerpen.
                Kan ik volledig inkomen.
                Voor mij maakt het niet uit als reactie is. Komt die der, ok. Komt die er nie, ook ok.
                Is hij positief , is hij negatief -> tijd om te leren.

                Zijn hier idd sommigen met ne kort lontje. Maar so be it, het gaat me niet tegenhouden en zegt alleen maar veel over hen dan over mij denk ik dan.
                'Keep on Clicking'
                Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

                Comment


                • #9
                  Re: Wat wil men nu eigenlijk?

                  het is inderdaad een kunst aan't worden hier om een foto negatief te beoordelen.

                  maar zelf heb ik daar geen probleem mee, tenzij die neit onderbouwd is!

                  vb1: foto is dit, dat en nog veel meer.
                  en niks meer! wat leer je eruit???

                  vb2: foto is dit, dat en nog veel meer.
                  dit en dat zou een oplossing kunnen zijn!
                  of volgende keer daar en daar opletten.

                  is al veel beter dan gewoon zeggen da het op niks trekt
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat wil men nu eigenlijk?

                    Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                    Maar ja... volgens de voorwaarden mag je ook je eigen post niet terug omhoog shotten. dus op het einde van een post ineens gaan zeggen "bedankt iedereen voor de reacties" is werken in de grijze zone.
                    uit de regeltjes:

                    Hebben mensen jou geholpen m.b.t. de foto's of vragen, wees dan zo attent en netjes om te laten blijken dat je dat waardeert. Bedank ze voor de genomen tijd en moeite en ga in op vragen van hun kant.
                    Als jouw topic aan 't uitbloeien is (d.w.z. als er geen reacties meer komen), behoort het tot een elementaire vorm van beleefdheid, de mensen die gereageerd hebben te bedanken.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat wil men nu eigenlijk?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      uit de regeltjes:

                      Hebben mensen jou geholpen m.b.t. de foto's of vragen, wees dan zo attent en netjes om te laten blijken dat je dat waardeert. Bedank ze voor de genomen tijd en moeite en ga in op vragen van hun kant.
                      Als jouw topic aan 't uitbloeien is (d.w.z. als er geen reacties meer komen), behoort het tot een elementaire vorm van beleefdheid, de mensen die gereageerd hebben te bedanken.
                      grt,bouk.
                      Amen..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat wil men nu eigenlijk?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
                        We zijn 24u verder en moet niet denken dat die mensen zelf reageren.
                        Ik weet niet of jij nog naar school gaat, werkt, thuiszit of iets anders, maar weet dat niet iedereen elke dag tijd heeft om BD te raadplegen.

                        Als softwareontwikkelaar zit ik zo'n 8 uur per dag voor professionele doeleinden aan een computer, omdat computers (naast fotografie en nog wat zaken) ook een grote passie van mij zijn kruip ik er 's avonds na mij werk dikwijls nog enkele uren achter.
                        Maar toch vind ik niet altijd de tijd om even BD te checken.
                        Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                        Foto-Alex

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat wil men nu eigenlijk?

                          @vyruz:

                          Ik ga ook 8u gaan werken (net zoals de meesten hier) (nu wel niet want in verlof), als ik thuiskom help ik nog in het huishouden, maak ik meestal nog eten klaar (want men vrouw komt pas tegen 20.30u thuis).
                          Ik versta wat je wil zeggen dat je niet altijd op je pc bezig kan zijn, maar ik heb het over het feit dat er veel zijn de wel de tijd nemen om te klagen maar zelf niet verder kijken.

                          Indien je pc toch aanligt kun je gerust 5min je post (als ik het alleen maar dat) checken.

                          Ik ga hier niet in discussie om te zeggen wat je moet doen als je s'avonds na een dag werken thuis komt. Iedereen is hierin vrij, vind het gewoon jammer dat er nogal rap geklaagd wordt.

                          grtz
                          'Keep on Clicking'
                          Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat wil men nu eigenlijk?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            uit de regeltjes:

                            Als jouw topic aan 't uitbloeien is (d.w.z. als er geen reacties meer komen), behoort het tot een elementaire vorm van beleefdheid, de mensen die gereageerd hebben te bedanken.
                            grt,bouk.
                            Ik denk dat je dit recent in een ander draadje ook vermeld hebt. Zoals daar toen bleek was dit voor de grote meerderheid nieuw en werd het vooral beschouwd als bumpen.

                            Ik vind het één van de minder geslaagde onderdelen van het reglement. Met dit zinnetje in het reglement is plots 75% elementair onbeleefd.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat wil men nu eigenlijk?

                              Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                              Ik denk dat je dit recent in een ander draadje ook vermeld hebt.
                              klopt.. maar nu twee vliegen in een klap, omdat er nog een zinnetje boven staat,
                              refererend aan TS.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X