Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht: fotogenieke zandgroeve voor persfoto-shoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gezocht: fotogenieke zandgroeve voor persfoto-shoot

    Dit is hier waarschijnlijk absoluut niet op zijn plaats, maar ik vond nergens een "locatie gezocht"-topic, dus voila.

    Voor een shoot met een populaire Belgische band zoek ik een mooie zandgroeve die er een beetje woestijn-achtig uitziet, liefst iets aan de grote kant met wat meer mogelijkheden, of meerdere dicht bij elkaar zodat ik een paar dagen op voorhand al kan gaan scouten om de beste te vinden. Een tijdje geleden deed ik in de buurt van Maasmechelen een shoot met dit resultaat:



    en 't is ook wel zo iets dat ik zoek, lekker vloeiend, zeer minimalistisch, zodat er een pure focus op de band gelegd kan worden. Ik zou liefst zo weinig mogelijk achtergrondselementen hebben, of àls die er zijn, liefst zo weinig mogelijk Vlaams.

    Alle ideeën zijn welkom, normaal gezien zou ik van 't weekend wel wat rondrijden om verschillende plekken te scouten. Maar 't zou wel leuk zijn als ik wist waar ik moest beginnen.
    http://www.madelienwaegemans.be

  • #2
    Re: gezocht: fotogenieke zandgroeve voor persfoto-shoot

    Gelukkig zet je er nog een foto bij waarover ik mij niet uitspreek.
    Waarom zoek je geen oude fabriek op?
    En een band zonder enig instrument vind ik heel raar.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: gezocht: fotogenieke zandgroeve voor persfoto-shoot

      euh Maasmechelen kwam in me op, maar ja.. MEer kan ik ook niet bedenken. Op het topje van een terril mss ? Maar dan wens ik je veel success met scouten want zo beklim ik er doorgaans maar 1 per dag.
      En een bandfoto zonder instrumenten is toch niet raar ? De mensen moeten er gewoon opstaan, en liefst de populairste vanvoor

      Allez ja, als het een hulp kan zijn, hier heb ik een paar (niet zo esthetisch verantwoorde) foto's van plekjes: http://absolute-freedom.be/locaties.aspx
      Last edited by monstertruckess; 28 augustus 2009, 17:35.
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

      Comment


      • #4
        Re: gezocht: fotogenieke zandgroeve voor persfoto-shoot

        monstertruckess, welke in Maasmechelen? zou leuk zijn van er een paar in die buurt te hebben. Deze is in As, vlakbij zo'n gerestaureerd stationnetje. Ik moet de exacte locatie nog vragen, 't was vooral dat bandje die wisten waar 't was, ook min of meer per ongeluk opgevallen.
        http://www.madelienwaegemans.be

        Comment


        • #5
          Re: gezocht: fotogenieke zandgroeve voor persfoto-shoot

          Ik denk dat je eigelijk al de beste plek had gevonden.
          je hebt The Valley. Dat ligt achter the Village (met hun merkkleding). Daar moet je 1euro ingang betalen en daar heb je een groot meer met zo'n berg op de achtergrond. En er is een terril. MAar nu gaan ze daar wel centerparcs-huisjes maken maar normaal kan je nog wel binnen, aangezien dat maar aan 1 kant gebeurt.

          En dan is er een meertje (van zandgroeve denk ik) richting Zutendaal/MAasmechelen.
          Er is een strandje beneden met wit zand en rood water, maar er staat wel wat vegetatie en bomen dus heel erg Buitenlands ziet het er meestal niet uit.

          Als je hier kijkt dan zie je het net onder de E314 liggen, links van MM.


          De eerste plek ligt een stuk noordelijker, waar Tuinwijk staat.

          Als je in Google Maps onder Sattelliet kijkt dan zie je eigelijk meteen zandgroeves tevoorschijn komen. Zo zoek ik nieuwe wandelplekjes
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

          Comment


          • #6
            Re: gezocht: fotogenieke zandgroeve voor persfoto-shoot

            de "sahara" in lommel ??? is een groot zandgebied of de "loonse duinen " in heerlen (nederland)

            Comment


            • #7
              Re: gezocht: fotogenieke zandgroeve voor persfoto-shoot

              Verplaatst naar een geschikter forumonderdeel.
              Hans[Mod]
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: gezocht: fotogenieke zandgroeve voor persfoto-shoot

                Bichterweerd grindontginning, in Rotem (Dilsen-Stokkem). Daar heb je grind- en zandhopen, met was machines ertussen.

                Er is ook nog een klein "zand" stukje in de bossen van Neeroeteren, maar ik weet alleen hoe je daar te voet komt

                Comment

                Working...
                X