Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geen archief foto maar foto genomen nadat..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geen archief foto maar foto genomen nadat..

    Je mag geen archief foto gebruiken maar alleen een foto genomen nadat de challange bekend gemaakt is ...

    Euhm , hoe gaan jullie dat controleren ? Als ik een foto licht bewerk (beetje met de levels spelen) dan verdwijnt dacht ik de exif informatie ...

    Groetjes

  • #2
    In het verleden is er hier al eens een leuke topic over gepasseerd
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      ...Als ik een foto licht bewerk (beetje met de levels spelen) dan verdwijnt dacht ik de exif informatie ...
      Tja, het is niet moeilijk om de exif te verwijderen. Het is zelfs geen challenge om de exif aan te passen. Maar het is ook niet de challenge om de regels te omzeilen...

      Net zo min als het een challenge is om te proberen de validator van de ingezonden foto's te foppen. En hoe dat te controleren is? Tja, die validator heet validator, niet rechter van onderzoek, of politie-agent ofzo...

      Maw: Zie de regels van de challenge en zie de challenge ervan dan ook in een foto die binnen de gestelde regels valt. Heb je een vorige maand een mooie foto gemaakt, kun je die prachtig kwijt in Showcase. Heftige bewerkingen mogen in Fotobewerking... etc...

      Comment


      • #4
        Ik denk dat het hier niet meer en niet minder is zoals in het gewone leven.
        Je kan iemand bedriegen. Je kan dat op een hele fijne manier doen dat de persoon het niet merkt. Maar... we hebben nog altijd een geweten.

        Hier in de challenge is dat juist hetzelfde. Hoe zit het met jouw plezier? Stel dat je een foto zodanig bewerkt en dat het niet te merken valt. En je wint met die foto. Heb je dan als poster plezier in die gewonnen foto? Ik zou dat niet hebben. Ik doe elke keer mee aan de challenge, gewoon omdat ik die uitdaging wil aangaan. Ik heb één keer een prachtige foto uit mijn archief kunnen nemen, eentje die bij de winnaars had kunnen zijn, toch heb ik dit niet gedaan, waarom? De uitdaging nietwaar?
        Ik denk dat we de challenge écht moeten nemen zoals het ontstaan is, gewoon een opdracht krijgen en dan erop uit gaan om die opdracht op de meest originele manier uit te voeren.
        Gewoon plezier beleven aan de opdracht. Zien zo origineel mogelijk te zijn.
        Beleef gewoon plezier aan de challenge dat is de bedoeling.
        Bij mij is het althans gelukt.
        Keer op keer.

        Comment

        Working...
        X