Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chernobyl...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chernobyl...

    Op het internet vind ik niet echt een antwoord.
    Weet er iemand hier hoe je een reis naar Chernobyl voorbereid?
    Is er een reisbureau die hier een 'city'trip naar organiseert?

  • #2
    Re: Chernobyl...

    Hoe? ik dacht dat dit nog steeds verboden gebied was ? enkel betreden op eigen risico en "ongeweten" ?

    Comment


    • #3
      Re: Chernobyl...

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Hoe? ik dacht dat dit nog steeds verboden gebied was ? enkel betreden op eigen risico en "ongeweten" ?
      Nee, er worden al jaren 'georganiseerde' reizen georganiseerd.
      Je krijgt een geigerteller enz enz... Nu het blijft altijd op eigen risico uiteraard.
      Maar de Oekraïnse geheime dienst houdt die 'reizen' in het oog en je moet in het bezit zijn van de nodige documenten.
      Er zijn al veel fotoreportages van chernobyl: www.reactor4.be is er eentje van...

      Comment


      • #4
        Re: Chernobyl...

        zoek eens op BD, trefwoord "chernobyl"
        ik dacht dat xeonbb daar een interessante reis naartoe heeft gemaakt.
        dat moet ondertussen 2-3 jaar geleden zijn.
        hij heeft wel al z'n materiaal erna verkocht ...

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Chernobyl...

          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          hij heeft wel al z'n materiaal erna verkocht ...
          ja natuurlijk!!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Chernobyl...

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            zoek eens op BD, trefwoord "chernobyl"
            ik dacht dat xeonbb daar een interessante reis naartoe heeft gemaakt.
            dat moet ondertussen 2-3 jaar geleden zijn.
            hij heeft wel al z'n materiaal erna verkocht ...

            mm
            Te koop camera met speciaal kenmerk: heeft constant licht in het donker zonder gebruik van een batterij

            Comment


            • #7
              Re: Chernobyl...

              Niet zeker of dit is wat je zoekt, maar een klikje met google gaf mij dit:

              Excursiedag Chernobyl

              Comment


              • #8
                Re: Chernobyl...

                Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                Niet zeker of dit is wat je zoekt, maar een klikje met google gaf mij dit:

                Excursiedag Chernobyl
                Thx Sannepoes, ik had die link ook al gevonden.
                Maar de website spreekt over 2008 terwijl we al halverwege 2009 zijn.
                Dat wekt beetje wantrouwen bij me. Ook een andere link bevat letterlijk dezelfde inhoud.
                Daarom probeer ik via deze weg andere info te vinden.

                Comment


                • #9
                  Re: Chernobyl...

                  Ik heb vorig jaar een Amerikaan ontmoet en zijn volgende stap in de trip was Tjernobil. Hij werkt op het UN atoombureau in Wenen en het kostte hun ook nog ontzettend veel moeite om daar te komen en de dag voor vertrek was nog steeds niet alles in orde. Dus ga maar solliciteren in Wenen.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Chernobyl...

                    Ik heb hier een link van iemand die daar geweest is.
                    Misschien heb je er iets aan.
                    During years of my interest in Chernobyl, I have collected rare and unique materials of Chernobyl accident and it's aftermath.
                    2 x Nikon Z6 met wat glas
                    www.janvanginkel.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Chernobyl...

                      Uit curieusiteit... Wat wil je daar eigenlijk gaan doen?
                      Dat is toch nog altijd een "vrij gevaarlijke" plek, niet? Het uiteindelijke omhulsel is nog steeds niet af, wordt pas volgend jaar ten vroegste geplaatst. En het huidige zit vol barsten en scheuren. Ik besef dat je niet op de plant zelf zal willen zijn, maar het hele gebied errond is toch ook nog niet pluis?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Chernobyl...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                        Uit curieusiteit... Wat wil je daar eigenlijk gaan doen?
                        Dat is toch nog altijd een "vrij gevaarlijke" plek, niet? Het uiteindelijke omhulsel is nog steeds niet af, wordt pas volgend jaar ten vroegste geplaatst. En het huidige zit vol barsten en scheuren. Ik besef dat je niet op de plant zelf zal willen zijn, maar het hele gebied errond is toch ook nog niet pluis?
                        Inderdaad, de huidige sarcofaag is versleten, vertoont barsten en de nieuwe... daar hebben ze nog maar net een kandidaat voor gevonden om die te plaatsen.
                        Waarom ik daar naartoe wil... Wel ik reis graag naar niet toeristische gebieden...
                        Openlucht zonnebanken zoals 'Turkije bv' zijn dus helemaal niet aan mij besteed.
                        Ik wil graag plaatsen bezoeken die een geschiedenis uitstralen... Die iets te vertellen hebben... En dat wil ik dan op de gevoelige plaat vastleggen ;-)...

                        Het is niet de meest veilige reis maar al bij al is het heus niet zo schadelijk.. als je je aan de voorschriften houdt en je geigerteller in de gaten houdt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Chernobyl...

                          Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
                          Ik wil graag plaatsen bezoeken die een geschiedenis uitstralen... Die iets te vertellen hebben... En dat wil ik dan op de gevoelige plaat vastleggen ;-)...
                          LOL! .. ja ze stralen behoorlijk wat meer uit dan geschiedenis en om iets op de gevoelige plaat vast te leggen hoef je in dit geval niet eens de sluiterknop in te drukken ..
                          Ik heb in een lab gewerkt waar nogal wat met radioactief gelabelde stoffen werd gewerkt en ik zou Chernobyl mijden als de zwarte pest

                          Comment


                          • #14
                            Re: Chernobyl...

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            LOL! .. ja ze stralen behoorlijk wat meer uit dan geschiedenis en om iets op de gevoelige plaat vast te leggen hoef je in dit geval niet eens de sluiterknop in te drukken ..
                            Ik heb in een lab gewerkt waar nogal wat met radioactief gelabelde stoffen werd gewerkt en ik zou Chernobyl mijden als de zwarte pest
                            Mooi... hoe minder toeristen hoe beter...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Chernobyl...

                              Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
                              Mooi... hoe minder toeristen hoe beter...
                              Is dat een voorgevoel ?
                              Proficiat voor het experiment. Als we het licht uitdoen zien we U staan.
                              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                              Comment

                              Working...
                              X