Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

    Hallo jongens en meisjes

    De fotobeoordeling van mensen en modellen loopt voor geen meter en ik vind dat zo sneu voor de TS-ers!!!
    Zouden mensen van hier bereid zijn om elke dag 1 of 2 foto's te beoordelen in beoordeling? (madmax, marius, jim, fotodan, luckyluc, en de hele rambam )
    Dat maakt het dan ook aantrekkelijker om in beoordeling te plaatsen.
    Ik vind het zo sneu anders, mensen rijgen amper feedback.
    Thanks!!!!!
    Ik reken op jullie kanjers!

  • #2
    Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

    Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    De fotobeoordeling van mensen en modellen loopt voor geen meter en ik vind dat zo sneu voor de TS-ers!!!
    Ik denk dat je een foute inschatting maakt... Er zijn ook SC's die voor geen meter lopen, en er zijn nog heel wat andere fotobeoordelingen die voor geen meter lopen. Mooie oproep, maar dit is iets dat ik al 2 jaar vaststel, en dat m.i. op een heel andere manier dan door deze nobele oproep opgelost moet worden. Ik ga het allemaal niet meer herhalen, maar er zijn desaangaand al heel wat voorstellen geformuleerd in verschillende topics, die je kan gaan zoeken in het VZW-forum en hier. Na een oproep als deze, komt er meestal heel even een opflakkering, die kort nadien een terugval kent. Het probleem is dat de mensen die jij oproept om in fotobeoordeling te komen, eigenlijk niet doorhebben, dat net dat een opwaardering van SC kan zijn. En... Monica, foto's beoordelen vraagt nu éénmaal tijd. Het is niet iets dat rap-hap-snap gebeurd is. "Prachtig" en "mooi" is snel geschreven, maar jij weet zo goed als ik dat het niet zo snel gemotiveerd is.
    Last edited by FestinaLente; 23 augustus 2009, 09:39.

    Comment


    • #3
      Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

      Wat sowieso een beetje lastig is, is als je een berichtje wilt schrijven voor de lezers van een bepaald forum onderdeel, in dit geval showcase mensen, is dat je het niet in dat onderdeel kan plaatsen omdat het dan off topic is. Plaats je het ergens anders dan bereik je de doelgroep niet.

      Comment


      • #4
        Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

        Not again ...
        nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

        Comment


        • #5
          Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

          Hey juppekes

          Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
          Not again ...
          LOL

          Heb hierbij ook al mijn abonnementje
          Bootjes

          Comment


          • #6
            Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

            Oorspronkelijk geplaatst door IL Corvo Bekijk bericht
            Plaats je het ergens anders dan bereik je de doelgroep niet.
            wel als je een goeie titel neemt hoor, of er perongeluk 18+ bij zet.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Ik denk dat je een foute inschatting maakt... Er zijn ook SC's die voor geen meter lopen, en er zijn nog heel wat andere fotobeoordelingen die voor geen meter lopen. Mooie oproep, maar dit is iets dat ik al 2 jaar vaststel, en dat m.i. op een heel andere manier dan door deze nobele oproep opgelost moet worden. Ik ga het allemaal niet meer herhalen, maar er zijn desaangaand al heel wat voorstellen geformuleerd in verschillende topics, die je kan gaan zoeken in het VZW-forum en hier. Na een oproep als deze, komt er meestal heel even een opflakkering, die kort nadien een terugval kent. Het probleem is dat de mensen die jij oproept om in fotobeoordeling te komen, eigenlijk niet doorhebben, dat net dat een opwaardering van SC kan zijn. En... Monica, foto's beoordelen vraagt nu éénmaal tijd. Het is niet iets dat rap-hap-snap gebeurd is. "Prachtig" en "mooi" is snel geschreven, maar jij weet zo goed als ik dat het niet zo snel gemotiveerd is.
              Ik weet het Festina....maar ik dacht ik misbruik SC eens voor een oproepje aan de ervaren modellenfotografen. Als ik dit in algemeen plaats, leest het merendeel het niet eens.
              Ik heb me er ook schuldig aan gemaakt....een beoordelingsfoto op SC plaatsen, gewoon omdat ik echt wat gerichte feedback nodig had. Helemaal fout natuurlijk en dat is iets wat ik ook niet meer zal doen. Gisteren bv plukte ik net 3 foto's eruit die al klaar stonden om naar pagina 2 te verhuizen....met 0 replies. Dat vind ik echt vreselijk sneu.
              De drempel voor nieuwelingen om zich hier aan te sluiten, wordt op deze manier wel heel erg hoog (ik zou ook niets meer posten als ik geen enkele reaktie zou krijgen, dan voel je je toch wat ongemakkelijk) Als we iets meer zouden investeren in beoordelingen, dan zou SC inderdaad alleen nog maar zijn voor de echte goede foto.
              Foto's beoordelen kost inderdaad veel tijd, soms ben ik een half uur bezig met een foto en er gaan soms hele avonden in zitten. Maar daarintegen is de feedback die ik zelf krijg op foto's voor mij heel waardevol. Ook het geven van feedback is overigens heel leerzaam.
              Het is een kwestie van geven en nemen. Maar ik sta inmiddels al (misschien terecht) te boek als moraalridder of principe trut...ik ben benieuwd wat anderen daar van vinden. Jorgen, Marius, Daniel, Jim etc....shoot zou'k zo zeggen

              Comment


              • #8
                Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

                Ik heb hetzelf ook al in eerdere treads gezegd, dit forum gaat volledig voorbij aan het oorspronkelijke doel.

                Groetjes
                Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
                https://500px.com/marnix_photography

                Comment


                • #9
                  Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

                  Ik probeer persoonlijk de (heel) weinige tijd die ik heb te gebruiken om de mensen in de beginnershoek te beoordelen en verder te helpen, en dan probeer ik zelfs daar de topics uit te kiezen die 0 tot 2 replies hebben. Voor verdere beoordelingen in de foto-beoordelingsfora blijft er wat mij betreft zo goed als geen tijd over, als ik ook nog iets anders gezien wil hebben dan beginnersfoto's (zodat ik zelf ook nog iets bijleer).
                  www.elwee.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

                    Ik denk dat het probleem ook zit dat de nieuwkomers geen comments durven geven wegens zogezegd "niet ervaren" de weinigen die dan toch durven antwoorden worden door een mod op gewezen dat " het niet normaal is dat een nieuwkomer direkt comments geeft en dat hij beter wacht totdat hij,zij wat meer ervaring heeft".
                    Deze nieuwkomers zouden moeten gemotiveerd worden om wat meer comments te plaatsen. Dat ze kunnen gemotiveerd woreden kan ik bevestigen uit ervaring.
                    De hoeveelheid foto's die nu geplaatst worden in de beginnershoek. Als je pech hebt en die kans is zeer groot staat je foto op tijd van 1 uur op de tweede pagina, waarna hij verdoemd is tot de vergetelheid. Ik durf bijna geen comments meer geven voor deze reden.
                    BD is aan zijn eigen sukses ten onder aan het gaan als men niets onderneemt.

                    Mensen die hier antwoorden met "NOT AGAIN" inderdaad steeds opnieuw tot er iets gebeurt.

                    Robby
                    Minder tijd achter de computer
                    Is meer tijd achter de camera

                    Comment


                    • #11
                      Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                      Ik heb hetzelf ook al in eerdere treads gezegd, dit forum gaat volledig voorbij aan het oorspronkelijke doel.
                      Ik weet het niet...
                      Rechtstreeks uit de VZW-statuten :
                      Artikel 3:
                      §1. De vereniging stelt zich tot doel liefhebbers van digitale fotografie te verenigen. Belgiumdigital vzw biedt de leden de mogelijkheid om op zich te bekwamen in digitale fotografie, zowel op vlak van uitrusting, fotografie en nabewerking.
                      §2. De vereniging tracht het in lid 1 van dit artikel omschreven doel ondermeer te bereiken door
                      a. bijeenkomsten te organiseren waarop de leden praktijkervaring kunnen opdoen
                      b. een elektronisch platform aan te bieden waarop informatie, vorming en uitwisseling mogelijk is.
                      c. Wedstrijden te organiseren waar de leden aan kunnen participieren
                      d. tentoonstellingen en exposities – al dan niet op elektronische wijze- te organiseren.
                      De doelstellingen zijn nog steeds ingevuld, maar of dit op een efficiënte manier gebeurt, dat wordt hier in vraag gesteld.

                      Daarnet even gekeken naar de homepage van het forum, en het aantal kijkers...
                      De meeste kijkers zijn er bij de rubriek "camera's", gevolgd door "algemeen", gevolgd door "aangeboden", gevolgd door "mensen & modellen", gevolgd door "objectieven", gevolgd door "fotobewerking"... De "fotohoek" is zelfs in totaal niet het meest bekeken. Deze eer gaat naar het geheel "camera's en accessoires" en helemaal als je er "Aangeboden" bij neemt. Soms vraag ik me af of de fotohoek nog wel belangrijk is, en ik ben oprecht de mening toegedaan, dat het bestuur dit ook in vraag stelt.

                      Mvg

                      Chris

                      Comment


                      • #12
                        Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

                        Nja.. tis wat Festina al zegt.. reageren kost tijd.
                        Veel van ons zitten op meerdere fora en ook daar is het armoe troef momenteel.

                        Mijn vaste honk is SC en daar lever ik getrouw mijn bijdrage met af en toe een plaat in beoordeling als ik zie dat de TS op weg is maar nog een duw nodig heeft. Vaak zijn er al reacties gegeven en heeft het weinig zin om alles nog eens te herhalen maar met een andere zinsopbouw.

                        Maar ook in SC schort het aan reacties vind ik.
                        Waar ik me meer aan 'stoor' is bijv. een hele gevestigde garde die wel plaatst, ook graag reacties krijgt (en er om vraagt ook) maar zelden of heel weinig op andere foto's reageert. Dat snap ik dan niet.

                        En reageren heeft niks met beginneling of gevorderd te maken. Je kunt je eigen gevoel best op papier zetten EN van reageren leer je kijken en jezelf te ontwikkelen. Wat je bij een ander fout acht, doe je zelf als het goed is niet.

                        Maar goed. reageren is geen verplichting hier, maar is wel zo leuk af en toe... zeker voor diegene die een foto vol trots plaatst
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

                          Of we willen of niet, er zijn structurele problemen waar al ettelijke threads over zijn gehouden en waar steeds de boel eindigt in boetades ...
                          Dat SC meer en meer ontvlucht wordt heeft verschillende oorzaken en daar spendeer ik voorlopig geen tijd meer in. Persoonlijk ben ook ik di SC ontvlucht en wel in zijn geheel. HOF doet het bij ook al niet meer en soms reageer ik dan nog eens in een technische draad, algemeen, sjiet sjaat en in SD omdat ik er enkele organiseer.
                          Redenen ?
                          SImpel. Teveel, te algemeen, steeds herhalend en vooral te weinig tijd om het teveel te doorlopen.
                          Ik leg de vinger op de pols en ook ik ben mede oorzaak op de weinig postsreply die de beginnende amateur nodig heeft.
                          Daar heb ik ook al naar gewezen in algemeen in het topic "SD, waarvoor doen wij het". En blijkbaar snapt men het niet of wil men het niet verstaan maar porbeer ik toch weer te gaan naar de essentie van BD en daar vooral SD. Leuk samenkomen, foto's tonen (goed of slecht, ...) en daar elkaar helpen in tekorten, ...
                          Uit de daar ontvangen reacties kan ik maar één zaak concluderen. De spirti is weg, voleldig weg en wat over blijft zijn reacties om toch maar te verklaren hoe het komt dat er niet gepost of gereageerd
                          Misschien is het volgende wel begrijpbare taal:
                          Er waren eens drie mensen; Iedereen, Iemand en Niemand.
                          Op een dag moest er een belangrijke opdracht worden vervuld,
                          Iedereen werd gevraagd dit te doen.
                          Hoewel Iedereen het kon, deed Niemand het.
                          Hierdoor werd Iemand boos omdat het de taak van Iedereen was.
                          En nu had Niemand het gedaan.
                          Iedereen dacht echter dat Iemand het wel zou doen
                          maar Niemand had zich gerealiseerd dat niet Iedereen het wilde doen.
                          Aan het eind beschuldigde Iedereen Iemand omdat
                          Niemand deed wat Iedereen had kunnen doen.

                          Wat betekenen 27 000 geregistreerde gebruikers ? (http://www.belgiumdigitallive.com/) Evenveel als dat er 10 000 000 Belgen zijn.
                          Van die hele hoop zijn er amper een handvol die je echt ontmoet, kent of aanspreekt, aanschrijft.
                          Hiermee wordt enkel aangegeven hoeveel mensen er een account hebben aangevraagd, niet meer niet min

                          Er zijn al veel inspanningen gedaan, maar, er zijn er ook al heel wat afgebroken, de grond in geboord.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

                            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                            Mensen die hier antwoorden met "NOT AGAIN" inderdaad steeds opnieuw tot er iets gebeurt.
                            Ma jong toch ... Wil je zeker zijn dat je op regelmatige tijdstippen commentaar krijgt, ga dan naar een fotoclub! Jeez.
                            nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

                            Comment


                            • #15
                              Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

                              Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
                              Ma jong toch ... Wil je zeker zijn dat je op regelmatige tijdstippen commentaar krijgt, ga dan naar een fotoclub! Jeez.
                              Robbydorine
                              Geregistreerd 19 feb 2007
                              3806 comments
                              4,14/dag gemiddeld
                              +500 priveberichten

                              OlivierScalais
                              Geregistreerd 17 nov 2008
                              96 comments

                              Dat jij dan dit vervuild comment durft te plaatsen.
                              voor alle duidelijkheid,als je nu 1comment of 1000 000 comments hebt gegeven iedereen is gelijk op BD en ieder comment is meer dan welkom, maar doe dit dan op een beleefde manier en verdiep u in het probleem voor je u mengt in een discutie.
                              Robby
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

                              Comment

                              Working...
                              X