Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax k7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax k7

    Ik ben van plan om volgende week achter een pentax k7 te gaan in foto rubens.
    Enkel de body, de prijs bedraagt 1099€.
    Hier in brugge bedraagt dit zelfde 1299€. Ik vroeg aan de meneer hoe het komt dat er zo'n prijsverschil is. Hij zei dat foto rubens hun camera's uit het buitenland (Nederland) halen en zo aan een goedkopere prijs kunnen verkopen. Ook zei hij, dat die 1099 € lager ligt dan de aankoop prijs bij De Beuckelaere in België. Die bedraagt 12€ meer.
    Nu vroeg ik aan hem, als ik zo'n camera koop uit Nederland, kan ik deze dan laten vermaken in België ?
    Hij antwoordde nee, omdat de camera naar Nederland gaat en ook de werkuren worden aangerekend.
    Nu is me vraag klopt dat ? Of is dit zever ?
    groetjes
    Aaron
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

  • #2
    Re: Pentax k7

    Als je je fototoestel koopt bij Foto Rubens, dan moet hij terug naar foto Rubens bij defect. Wat maakt het uit of het toestel nu in België of Nederland hersteld wordt. Foto Rubens is in geval van garantie verantwoordelijk, heb jij als koper niets mee van doen waar die zijn toestellen inkoopt. Ik heb mijn toestel gekocht bij Konijnenberg Turnhout, dus dat komt ook van Canon Nederland. Ik heb vastgesteld dat de winstmarges die de westvlaamse electronicawinkels nemen nogal aan de hoge kant zijn. In het Antwerpse is alles wat met electronica te maken heeft, om de één of andere reden stukken goedkoper.

    Comment


    • #3
      Re: Pentax k7

      De Beukelaer verzorgt de distributie van Pentax zowel in België als in Nederland. En dat de prijzen van Rubens lager liggen heeft niets met import uit Nederland te maken. Bij MediaMarkt Antwerpen staat de K-7 aan 1067 EUR, en bij Foto Grobet aan 1089 EUR. Da's allebei nog minder. En ik weet pertinent zeker dat die hun gerief van bij De Beukelaer in België halen.

      Antwerpen is vooral goedkoper door de nabijheid van Konijnenberg in Turnhout lijkt me. 't Mag bij ons in Antwerpen ook wel eens goedkoper zijn ook. De restaurantprijzen zijn hier overigens de hoogste van 't land... en eten *moet* iedereen doen hé...

      Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment

      Working...
      X