Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera/lens/enz...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera/lens/enz...

    Heb een beetje de indruk als er een vraag word gesteld van welke camera/lens/ enz... te kiezen dat
    er als het ware een reactie komt van iets voor te stellen dat de persoon die reageert zelf wel zou willen hebben.
    Dus in plaats van de TS te helpen met een reactie van het product die men zelf in het arsenaal heeft of ervaring er andere worden voorgeschoteld.
    Wat ook opvalt is dat er steeds weer word terug geblikt op de reacties van het product op andere site's, zoals DPreview enz...
    We zijn hier toch met genoeg leden die elkaar kunnen helpen denk ik toch.
    Laatste tijd is mij dit al meermaals opgevallen dat er eerst een reactie komt van waarom die of die niet en dan de persoon die dat voorstelt dan later zelf zijn vraag stelt over het onderwerp in kwestie.

    Weet ook wel dat er vragen worden gesteld met niet genoeg informatie over wat men exact wenst te bekomen.
    Daar moet natuurlijk de TS zijn standpunt beter in formuleren,
    en niet afkomen met ik wil een DSLR welke moet ik kopen.
    Dan krijg je de raarste opmerkingen voorgeschoteld waar de TS ook niks meer aan heeft.

    Belangrijker zou zijn dat er in Camera's & Accessoires een extra post word gemaakt waarin duidelijk staat vermeld met waarvoor moet het dienen of/en welk budget je ter beschikking hebt.
    Zodanig dat elk nieuw lid die een vraag stelt in Camera's & Accessoires ze ook correct kan stellen.
    Met voldoende informatie om hem dan verder te helpen

  • #2
    Re: Welke camera/lens/enz...

    Ik heb je tekst tweemaal gelezen, maar ik weet echt niet wat je wil zeggen...
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera/lens/enz...

      merendeel van de posters ivm aanschaf van dslr weten zelf niet wa ze willen en welk budget!

      of ze willen er een zo goeiekoop mogelijk.
      ik probeer steeds een zo goe mogelijk advies te geven.
      maar is niet altijd even makkelijk.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera/lens/enz...

        Er is maar één echte camera en dat zijn je hersens.
        Nog nooit heeft een camera een goede foto gemaakt, wel de mens erachter.
        Een camera is een stuk gereedschap niet meer of niet minder.
        Een goede kok heeft geen dure potten en pannen nodig om lekker eten te bereiden.
        Een prof of gevorderd amateur, kok, fotograaf, schilder, loodgieter .... enz, zal uiteraard het beste gereedschap kiezen dat hij zich kan permitteren.
        mvg,
        Ludo V.

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera/lens/enz...

          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
          Ik heb je tekst tweemaal gelezen, maar ik weet echt niet wat je wil zeggen...
          Greetz, Kariboe
          Weet het heb het nog al lang en breed uitgesmeerd zoals de boter op de boterham

          Bedoeling is dat er bij Camera's & Accessoires een extra post komt of desnoods eentje bijgeschreven in FAQ : lees eerst hier voor je wat post.
          van dat ze zeker hun behoefte van wat ze willen fotograferen of budget er zeker bij vermelden.
          Nu al een tijdje geleden en kan post niet direct terug vinden maar die vroeg ook om een camera en als puntje op de i kwam ,
          nadat ieder een goed DSLR camera had voorgesteld hij/zij een compact heeft gekocht.
          En zo zijn er nog veel, vind het een beetje forum bevuiling.
          Of je moet zoals die pipo in Evere ook klacht neerleggen tegen de strepen om je monitor zoals de strepen van een vliegtuig in de lucht

          Weet ook wel dat er een zoekfunctie is maar die word zelden gebruikt door sommige nieuwe leden.
          Dus dikke letters dat ze eerst goed uitzoeken zelf wat ze willen alvorens wij ons vingers moe moeten maken

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera/lens/enz...

            Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
            Weet het heb het nog al lang en breed uitgesmeerd zoals de boter op de boterham

            Bedoeling is dat er bij Camera's & Accessoires een extra post komt of desnoods eentje bijgeschreven in FAQ : lees eerst hier voor je wat post.
            van dat ze zeker hun behoefte van wat ze willen fotograferen of budget er zeker bij vermelden.
            Nu al een tijdje geleden en kan post niet direct terug vinden maar die vroeg ook om een camera en als puntje op de i kwam ,
            nadat ieder een goed DSLR camera had voorgesteld hij/zij een compact heeft gekocht.
            En zo zijn er nog veel, vind het een beetje forum bevuiling.
            Of je moet zoals die pipo in Evere ook klacht neerleggen tegen de strepen om je monitor zoals de strepen van een vliegtuig in de lucht

            Weet ook wel dat er een zoekfunctie is maar die word zelden gebruikt door sommige nieuwe leden.
            Dus dikke letters dat ze eerst goed uitzoeken zelf wat ze willen alvorens wij ons vingers moe moeten maken
            Ik begrijp heel goed wat je wil zeggen, maar je voorgestelde oplossing gaat mijn inziens maar weinig helpen. net zoals de zoekfunctie niet gebruikt wordt, worden FAQ ook niet gelezen, alvorens iets te posten.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera/lens/enz...

              Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
              maar je voorgestelde oplossing gaat mijn inziens maar weinig helpen. net zoals de zoekfunctie niet gebruikt wordt
              Ik wilde zeggen: Dat de mensen eens meer de zoekfunctie gebruiken, die doorlezen en dan met gerichte vragen komen aandraven
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera/lens/enz...

                voila een typisch voorbeeld!!!

                klik

                niks tegen de topicstarter maar wat weet je hieruit????
                2 keer niks alleen da hij/zij een macrolens wenste te kopen!!!


                en dan moet je die persoon mooi op weg kunnen helpen.
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera/lens/enz...

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  voila een typisch voorbeeld!!!

                  klik

                  niks tegen de topicstarter maar wat weet je hieruit????
                  2 keer niks alleen da hij/zij een macrolens wenste te kopen!!!


                  en dan moet je die persoon mooi op weg kunnen helpen.
                  Je haalt hier een punt uit maar ieder weet dat het er zoveel zijn .
                  Vraag mij af of ik soms nog wel de moeite heb om te reageren op zulke vragen.
                  Ik noem het forum bevuiling omdat als je de zoek funktie gebruikt er zoveel antwoorden komen waar je een weekje mee zoet bent

                  Weet niet of het mogelijk is als een nieuw lid zich aanmeld om daarbij een gepaste tekst te laten zien alvorens ze verder kunnen inloggen.
                  Een soort van gebruikershandleiding voor forum post's
                  Maar dan moeten ze het nog willen lezen en daar wringt ook weer het schoentje.

                  Comment

                  Working...
                  X