Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Time of taste

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Time of taste

    Ik zoek een verhaaltje van twee minuten om te verfilmen over time of over taste. Het is voor filmpellicule, dus zonder geluid. Het moet realiseerbaar zijn. Het kan achteraf ook niet gemonteerd worden. Dus als er creatieve breinen zijn!! Laat maar komen die brainstorm!!


  • #2
    Ddice,

    Richt de camera 2 minuten lang zonder enige beweging op een heel mooi schilderij. Als alternatief kun je nog een klok met secondenwijzer in beeld brengen...

    Zeker weten dat je de toeschouwer iets leert over time, en als het werkelijk een mooi schilderij is, ook nog iets over taste

    Comment


    • #3
      Er zou een verhaal in moeten zitten met een spanningsopbouw!


      Comment


      • #4
        Is't voor uw eindwerk ?

        Ik heb ook in't NARAFI gezeten in VORST... ;-))

        Film bv 5 minuten een druk kruispunt en 5 minuten een hevige file (vanop een brug) en laat alles afspelen in 2 minuten... Ik weet ni of de timing juist is, maar t' gaat om het idee hé...

        ______________________________________
        Johan Leuyckx
        Nikon D70 + 50mm 1.8D + 18-70mm AF-S DX
        www.leuyckx.be

        Comment


        • #5
          Man kiest uit 3 kandidates de veruit mooiste uit. Rijden weg in prachtige cabrio met vrouw aan 't stuur.
          Even later zitten ze in een restaurant en bestellen. Ober brengt eten (bord met zo'n stolp over). Voor man iets dat er heel smakelijk uitziet, voor vrouw een bord vol sprinkhanen, insecten, wormen of dergelijks dat zij met smaak begint op te eten

          Comment


          • #6
            Idd voor Narafi. Wat heb jij gedaan? Heb jij nog ideetjes.

            Comment


            • #7

              Idd voor Narafi.
              En Narafi is...?? Ben wel benieuwd, schat dat het een soort fotografie/filmopleiding is. Maar hoeveel jaar duurt een mogelijk dergelijk opl. en op welke wijze is de cursus vormgegeven?

              Jan

              Fuji S1 pro
              You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Een kleine variante : stel u de setting voor van 2 schaakspelers met zo'n klokjes. Ipv schaakspelers, zet frame op 1 persoon die daar in razend tempo (versneld afdraaien zeker) het ene na het andere bord leegeet en na 1'58'' (kan dus niet he !!!) nog nagenietend met een voldaan gezicht de klok aftikt. Oef denkt de toeschouwer, dat walgelijk spektakel is afgelopen... tot ... de opponent mag beginnen en daar stoppen uw twee minuten. ;-) Een vreetfestijn dus waar smaak normaal niet meer mee kan tellen of toch ? Moet simpel te realiseren zijn.
                Of als versneld afdraaien niet kan of mag. Maak er een drinkwedstrijd van ;-) Om beurten drinken en klok aftikken.

                Edited by - tilde on 01 May 2002 09:21:06

                Comment


                • #9
                  Dat drinken is hier precies ingeburgert geraakt

                  Comment


                  • #10
                    Wat bedoelt ge daarmee Ddice ??? héhéhé

                    Jempi.
                    MINOLTA Dimage 7
                    Jempi
                    CANON Ixus 800 IS
                    BD0978BE

                    Comment


                    • #11

                      Ddice,

                      Richt de camera 2 minuten lang zonder enige beweging op een heel mooi schilderij. Als alternatief kun je nog een klok met secondenwijzer in beeld brengen...

                      Zeker weten dat je de toeschouwer iets leert over time, en als het werkelijk een mooi schilderij is, ook nog iets over taste

                      Je kan ook een panorama film maken van een mooi onderwerp waarbij je het einde weer laat aansluiten aan het begin.

                      Edited by - HV on 01 May 2002 22:27:02
                      "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                      Member of Han Fan Clan
                      Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                      Comment


                      • #12

                        Idd voor Narafi. Wat heb jij gedaan? Heb jij nog ideetjes.
                        Een goeie 2 twee jaar terug zat ik daar in mijn laatste jaar... electronica... Dus geen Foto/Film... Die electronica richting is nu in Mechelen.

                        Ideetjes heb ik voor de rest niet... Het enige wat ik weet qua timing is dat electriciteit 30 cm aflegt in 1 nanoseconde ;-)

                        Groetjes en tot op de opendeurdag misschien ;-)

                        ______________________________________
                        Johan Leuyckx
                        Nikon D70 + 50mm 1.8D + 18-70mm AF-S DX
                        www.leuyckx.be

                        Comment


                        • #13
                          Er zou een verhaal in moeten zitten met een spanningsopbouw!
                          Ddice, als er 2 minuten niets verandert in het beeld, zit die spanningsopbouw in de toeschouwer

                          Comment


                          • #14
                            Ik doe de drank op de opendeurdag in de studios in Vorst! ;-) Deze zondag hé ...

                            Comment


                            • #15
                              Okay jongens af vast bedankt voor jullie reacties, er mogen nog altijd verhaaltjes mijn kant op komen ... wie weet over een jaar of vier een nieuwe nederlandse film ... (over fotografie ;-) )
                              Ik zoek nog altijd verhalen over time of taste.
                              Bij taste ga ik het toch maar houden op het verhaal met onderwerp : 'wat wordt er het laatst opgegeten, de kip of het ei?' Mensen die hierover nog ideetjes hebben, het is altijd welkom!!!

                              Comment

                              Working...
                              X