Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan NataliaNL

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aan NataliaNL

    Wat betreft je laatste reply naar mij in de thread van Jacques:

    (Zie mijn reply naar Gebriella)

    Anderen zeggen hetzelfde als ik; Jacques' commentaar is steeds denigrerend, en nooit opbouwend. En het feit dat hij zijn gang mag gaan vind ik een gevaar voor het welzijn van deze fora. En dat laat ik ook blijken.

    Want als dit doorgaat, en als er nog meer zo'n rotte plekken als deze thread zonder represailles worden gestart, dan gaat dat deze fora verzieken. Gelukkig heeft J@n nu de thread gelocked, want zoals dat hoort op troll-posts: ze blijven steeds vanboven staan omdat iedereen maar blijft reageren. Vandaar ook mijn reactie vandaag; ik dacht dat de meeste BD'ers slimmer zouden geweest zijn, en niet overgaan tot "feeding the troll" zoals ze dat in het Engels omschrijven. Niet dus...

    Beter is de zieke plek eruit te snijden. Dat houdt de rest gezond. En hij geeft toch zelf toe dat hij echt ziek wordt van de doorsnee foto hier? Is dat dan onze fout? Dat hij gaat rondhangen op ArtSIG of zo, misschien voelt hij zich daar beter thuis. Tja, da's mijn mening hee...

    Als je nog verder hierover wil praten, mail me dan. Laat deze post AUB ook zo snel mogelijk verzinken in de BD archives (DAT GELDT OOK VOOR ANDEREN).
    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Originally posted by NataliaNL
    ook ik ben het meestal met Jacques zijn houding niets eens, maar om iemand dood te wensen vind ik te ver gaan. Veel te ver.
    Je kunt trouwens je eigen reacties wissen, heb ik gisteren ook gedaan.
    Dus als jij jouw boodschap wist, dan wis ik de mijne.

    Zijn dood bedoel ik niet letterlijk, Natalia. Ik bedoel zijn "dood" op dit forum, en de "dood" van zijn thread. Sorry als dat niet bleek uit mijn reaktie...

    Kijk, ik geef botweg toe dat ik niet meer KAN objectief zijn als het om Jacques gaat. Tja, wat wil je? De laatste maal dat ik met hem te maken kreeg was toen ik info vroeg over de aankoop van een TFT scherm. Zijn reaktie: "Pure onzin. Om foto's te bekijken gewoon een heel goede CRT, weg met die 'rommel', dat zich TFT noemt."

    Ik laat wat ik geschreven heb steeds staan. Maar deze thread mag van mijn part nu ook wel worden "begraven".
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      Ik ben hier ook redelijk nieuw op deze side. En ik moet Jochen ergens gelijk geven. Het is mij als nieuweling ook al opgevallen dat Jacques graag kritiek geeft en dan nog meestal negatieve kritiek. Zo iets schrikt een nieuweling erg af. Kritiek mag gegeven worden vind ik maar dan moet je ervoor zorgen dat de persoon dat je bekritiseer er iets positiefs kan aan overhouden. Tenslotte is deze side bedoeld om als amateur fotograaf zowel beginnelingen als gevorderden er iets kunnen uit leren. Maar als je steeds tot tegen de grond wordt afgebroken dan hebben zeker beginnelingen soms de neiging om deze side te mijden. Niet dat ik verlang dat Jacques moet van deze side verbannen worden, neen dat hoeft niet. Maar als Jacques nu eens zijn kunde en kennis meer positief zou toelichten dan waren wij allen met zijn commentaar gediend.

      Hopelijk mogen we van Jacques (die alle wijsheid in pacht pleegt te hebben) meer opbouwende en instruerende kritiek in de toekomst verwachten.

      Laat ons niet onthoochelen door één negatief persoon.

      Spooky
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        en nu: ssssssstttt anders moet J@n straks weer die sleutel zoeken om een topic te locken !!

        Comment


        • #5
          Hallo,

          Het heeft natuurlijk geen zin de ene topic af te sluiten als er dan elders een andere begonnen wordt ...
          Dus, laar ons hier nu definitief een punt . achter die topic(s) zetten aub.
          Over verschillen in mening/stijl kan je jaaaaaaaaaren doorgaan ...

          De BD-crew

          Comment


          • #6



            Comment


            • #7
              Absoluut oneens over de ganse lijn !

              Nu heb ik hier helemaal niks te vertellen, maar als men om welke reden dan ook actieve leden (=mensen die dus ook zelf hun werk "voor de wolven" smijten) gaat bannen... waar zijn we dan mee bezig zeg.
              Leren foto's beoordelen is even belangrijk als leren foto's maken. Jacques heeft hier zeker nog wat werk voor de boeg. Ik begrijp meestal wel waarom ie zegt wat ie zegt, maar waar ik me soms ook aan stoor is de manier waarop ie het zegt.

              Threads locken? Kom nou zeg... Je reinste censuur! En vergeet niet dat ons aller Jacques ook heel wat vuilspuiterij heeft mogen doorstaan. Heb zo eens een kleine research gedaan... Niks om trots op te zijn van alle betrokkenen. En trollen "voederen", welwelwel... daar zal dan ook wel interesse voor bestaan zeker ? Het enige wat een mod IMO in zo'n geval dient te doen is de platte beledigingen, die scheldpartijen "op de man" eruit flikkeren. Niks meer maar ook niks minder...

              Just my 2 €cents.
              Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

              Comment


              • #8
                locken jongens, het wordt eindeloos... en brengt niks bij
                Peter

                http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                http://www.photoblog.be/peterwarson

                Comment


                • #9
                  yep, naamgenoot....

                  Snel de kop in het zand steken, en kritiek onder het tapijt vegen. Let's keep this forum clean. Geen afwijkende meningen toegestaan.

                  punt uit.
                  Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                  Comment


                  • #10
                    yep, naamgenoot....

                    Snel de kop in het zand steken, en kritiek onder het tapijt vegen. Let's keep this forum clean. Geen afwijkende meningen toegestaan.

                    punt uit.
                    Ik zal beleefd reageren,ofschoon ik zelfs dat niet hoef.

                    Dit forum biedt mensen de kans om op een serieuze manier over hun hobby, passie, interesse met anderen te communiceren. Een belangrijk kenmerk van elke vorm van communicatie is dat je probeert zowel verbaal( vooral hier van toepassing) als non-verbaal zulke 'toon' te vinden dat je gesprekspartner mee is in de communicatie en zeker niet de indruk krijgt dat je hem/haar als niet-valabele gesprekspartner beschouwt.
                    Als dat gebeurt dan ontstaat er een kortsluitng in de communicatie. In zo'n geval moet je effe gas terugnemen.... concreet: een posting locken dus.
                    Een inleiding om te zeggen dat noch de inhoud noch de toon van je reactie me bevalt ( en diegenen die me kennen weten hoe ik meestal reageer)


                    Peter

                    http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                    http://www.photoblog.be/peterwarson

                    Comment


                    • #11
                      oeioei...

                      dat was helemaal niet de bedoeling, Peter. Hier hangt verdomd veel spanning in de lucht. Al wat ik wou zeggen (en heb gezegd, misschien iets kleurrijker dan je wellicht wou horen/lezen) is dat het locken van threads niet iets is waar men zomaar licht over mag gaan. Is volgens mij ook een bijzonder "onbeleefde" ingreep. Het monddood maken en uitsluiten van actieve leden (en IMO is Jacques geen passieve troll, want hij post dus ook zijn werk en stelt het open voor kritiek) is dat al helemaal niet. Ik ben met heel wat enthousiasme op dit forum aangekomen, heb heel wat bijgeleerd en voel dat er hier prachtige mensen aan het werk zijn. MAAR... als we die toer opgaan, dan ben ik hier sneller weg dan je "ja en amen" kan zeggen (niet dat iemand me hier meteen zou missen, denk ik). Censuur ligt me nogal moeilijk en blijkbaar is het voor sommigen quasi onmogelijk om "harde kritiek" te onderscheiden van vuilspuiterij.

                      En wat die beleefdheid betreft... Nou, mensen die mij kennen, weten dat ik daar heel veel belang aan hecht. Met dank dus voor je toelichting en... tot later.

                      ps. ik vraag me wel af hoe je op een internet-forum "non-verbaal" bezig kan zijn... M.i. toch wel iets te snel op de teentjes getrapt hoor ...
                      Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                      Comment


                      • #12
                        Jongens, hou nou toch eens op met die flauwekul. Dit is een foto-forum, niet meer en niet minder. Als je net als ik zo'n paar maanden geleden deed voor het eerst op dit forum komt, en dan op deze topic terecht komt denk ik dat je als "beginner" zo weer weg bent.
                        Dat is toch niet wat we willen ?

                        Groetjes, JantjeB.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                        Comment


                        • #13
                          @ Peterke : Ik denk niet dat hier ook maar iemand zich op zijn teen getrapt voelt. De crew heeft in de vorige topic volgens wij weer zéér adequaat gereageerd.
                          Ik ben het volledig ook eens met Peter1.
                          Daarenboven na het locken van een topic, open je normaal géén nieuw. Doch in dit geval begrijp ik ook Jochen, hij wou niet alleen tegen Gabriella (hij zou dit per mail kunnen doen) maar ook in het openbaar een verduidelijking geven. Dit recht is hem terecht gegund. Nogmaals een grote verdienste van de moderators hem deze kans te gunnen. Daar had het moeten bij blijven. Verder reageren moest niet meer. Wat spooky nadien ezi, was al meerdere keren en op verschillende manieren gezegd, hoefde dus helemaal niet.
                          Dit heeft niets met censuur te maken, dit heeft enkel te maken met het goed leiden door de Crew van dit fijne forum.

                          Ik wil zeker niet het laatste woord hebben maar ik hoop in deze historie dat dit wel de laatste tussenkomst is.
                          Ik denk dat niemand ook maar enig gegrond bezwaar zou kunnen hebben dat ook dit wordt gelockt.
                          Hopelijk is iedereen verstandig genoeg dat dit niet hoeft.
                          Sorry voor mijn tussenkomst, wilde enkel laten weten dat ik ook in deze de crew opnieuw bewonder. Aub maakt het niet moeilijker dan het is.
                          Zet hen niet voor de keuze locken of niet locken, stop gewoon.

                          Comment


                          • #14
                            iedereen komt hier zien,dus nog rap wat reklame maken
                            shootingday 2 november,nu inschrijven!!!!!

                            Comment


                            • #15
                              Oei! De titel van je topic alsnog gelezen:

                              "Gericht aan Natalia!"

                              Nu ja laat onderstaand dan ook maar!


                              .................................................. ................

                              Jan
                              You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X