Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixum foto album

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pixum foto album

    Hallo,

    Wie heeft ervaring met Pixum (of fotocentrales algemeen)?

    Ik heb een pixum fotoalbum aangemaakt (42 pagina's 30*30 cm) dat ik wil laten afdrukken op fotopapier. De originele foto's die gebruikt zijn (een 100 tal) zijn 500MB in totaal. De meeste staan ongeveer in formaat 10*15cm.
    Als ik dit album doorstuur naar Pixum, stuurt de software echter maar ongeveer 45MB aan data door naar pixum. Is dit niet wat weinig om een deftige afdruk op fotopapier te krijgen (lees de software past te veel compressie toe)?

    Alvast bedankt,

  • #2
    Re: Pixum foto album

    Ik heb vorig jaar een fotoboek bij Pixum besteld en heb toen gemerkt dat pixum voor versturen de foto's comprimeert. Na afdrukken bleek dat ze ook nog eens rasteren (zie foto hieronder). Ik weet niet of ze dit bij alle formaten doen; ik had de grote vierkante besteld. Ik heb daarna na pixum gemaild dat de kwaliteit me tegenviel. Er werd toen gezegd dat er inderdaad iets mis was gegaan en dat ik een nieuw boek zou krijgen. Opnieuw de foto's opgestuurd (hadden ze niet meer) en ja hoor, het tweede boek zag er hetzelfde uit.

    Ik moet wel zeggen dat het boek er bij een normale kijkafstand nog best redelijk uitziet, maar voor mij is het gewoon niet goed genoeg. Als ik het vergelijk met enkele andere aanbieders is pixum voor mij geen optie meer voor fotoboeken

    http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

    http://rouwkema.smugmug.com/

    Comment


    • #3
      Re: Pixum foto album

      als je hyperscherpe beelden verwacht, moet ik je Pixum afraden. er gebeurt inderdaad wel wat compressie.

      ik heb al aardig wat services uitgeprobeerd en ben blijven hangen bij Pixum: degelijke software, mooi afgewerkte producten en degelijke afwerking. Maar je hebt overschot van gelijk wat betreft de compressie: er wordt ZEEER zwaar gecomprimeerd en ik kan niet zeggen dat het niet zichtbaar is in het eindresultaat.

      Ik zou Pixum bijgevolg niet aanraden voor je portfolio, daar zou ik gaan voor de echt fotopapier en losless compressie.

      Comment


      • #4
        Re: Pixum foto album

        Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
        Als ik het vergelijk met enkele andere aanbieders is pixum voor mij geen optie meer voor fotoboeken
        Welke vind je beter?

        Comment


        • #5
          Re: Pixum foto album

          Oorspronkelijk geplaatst door errorhandler Bekijk bericht
          Welke vind je beter?
          Ik heb goede ervaringen gehad met FotoXS. Dit is sinds kort veranderd in Sjootz en ik heb nog niet geprobeerd of dat puur een naamsverandering is geweest of dat het ook effect heeft gehad op de kwaliteit.

          Als het echt goed moet zijn ga ik zelf voor phototools.nl (waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat dit ook de beste is; dit is de beste die ik ken). De pro boeken worden gedrukt op mooi fotopapier (300 grams) met een hoogglans of zijdeglans vernis coating. Maar ja, dan betaal je ook wel een stuk meer dan bij pixum
          http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

          http://rouwkema.smugmug.com/

          Comment


          • #6
            Re: Pixum foto album

            Ik geloof wel dat er vorig jaar iets veranderd is aan de boeken van Pixum maar heb ze zelf idd toen ook niet getest. Ik weet wel dat Pixum die boeken zelf niet afdrukt, je merkt dat ook aan de promoties die ze doen. De algemene promoties gelden nooit voor fotoboeken, dat zijn altijd aparte promoties.

            En op de vraag welke zijn beter kan ik u maar 1 afdrukcentrale aanraden: Albelli
            Extrafilm is ook niet slecht maar Albelli heeft een hele goede kwaliteit (is dus ook iets duurder maar dat valt goed mee!) En natuurlijk staan er kortingscodes op photoprints.be dus dan is dat goed te doen!
            Last edited by breggie; 17 augustus 2009, 15:51.
            http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
            http://foto-actiecode.be

            Comment


            • #7
              Re: Pixum foto album

              Profotonet.nl en voor particulieren:
              Profotoalbum
              voor zelfstandigen:
              Profotoboek.
              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

              Comment


              • #8
                Re: Pixum foto album

                Iemand ondertussen al de nieuwe albums van pixum geprobeerd op echt foto papier?
                Ik ben momenteel een boek aan het maken maar als ik bovenstaande foto bekijk vrees ik dat ik zal mogen herbeginnen met mijn album bij een andere firma.
                Tenzij natuurlijk de albums op foto papier van betere kwaliteit zijn???

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Pixum foto album

                  Mijn vrouwtje heeft enkele weken geleden een boekje met foto's van onze kinderen in elkaar gestoken en via Pixum besteld ... het valt best mee eerlijk gezegd.

                  Natuurlijk is er nog dithering te zien zoals in de scan, maar deze is toch relatief klein, ik ga er dan ook van uit dat Pixum gewoon digitaal drukwerk gebruikt voor zijn fotoboeken, in CMYK op een Nexpress of IP7000 ... een digitale high speed copier/printer dus ... deze lever je beelden in AdobeRGB aan en de rip zet deze om naar CMYK gebruik makend van de calibratie en dan krijg je de gekende 'rozetten' zoals de scan laat zien, beetje jammer want deze toestellen kunnen perfect continuous tone afdrukken ... als ik nu toch eens iemand kon vinden die drukwerk dat ik lever wil inbinden in een echte hard cover boek

                  Pixum is goed genoeg om dergelijke snapshots aan familie en vrienden te laten zien, maar bvb een huwelijksalbum zou ik er niet laten afdrukken eerlijk gezegd

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pixum foto album

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Mijn vrouwtje heeft enkele weken geleden een boekje met foto's van onze kinderen in elkaar gestoken en via Pixum besteld ... het valt best mee eerlijk gezegd.

                    Natuurlijk is er nog dithering te zien zoals in de scan, maar deze is toch relatief klein, ik ga er dan ook van uit dat Pixum gewoon digitaal drukwerk gebruikt voor zijn fotoboeken, in CMYK op een Nexpress of IP7000 ... een digitale high speed copier/printer dus ... deze lever je beelden in AdobeRGB aan en de rip zet deze om naar CMYK gebruik makend van de calibratie en dan krijg je de gekende 'rozetten' zoals de scan laat zien, beetje jammer want deze toestellen kunnen perfect continuous tone afdrukken ... als ik nu toch eens iemand kon vinden die drukwerk dat ik lever wil inbinden in een echte hard cover boek

                    Pixum is goed genoeg om dergelijke snapshots aan familie en vrienden te laten zien, maar bvb een huwelijksalbum zou ik er niet laten afdrukken eerlijk gezegd

                    Mark
                    En was dat een album op fotopapier? Maar het is zoals je zegt, die online fotoalbums (extrafilm, foto.com,...) is goed genoeg voor familie en vrienden en een albumpje van de vakantie enzo. Daar dienen ze ook voor! En als je dat ietsje meer wil, albums op fotopapier zijn wel heel wat mooier. Die van pixum heb ik nog niet gezien maar die van CEWE color zijn echt van goeie kwaliteit!
                    http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
                    http://foto-actiecode.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pixum foto album

                      Oorspronkelijk geplaatst door breggie Bekijk bericht
                      En was dat een album op fotopapier? Maar het is zoals je zegt, die online fotoalbums (extrafilm, foto.com,...) is goed genoeg voor familie en vrienden en een albumpje van de vakantie enzo. Daar dienen ze ook voor! En als je dat ietsje meer wil, albums op fotopapier zijn wel heel wat mooier. Die van pixum heb ik nog niet gezien maar die van CEWE color zijn echt van goeie kwaliteit!
                      Het is in elk geval een glanzend papier, het heeft niet de dikte die ik meestal gebruik voor mijn foto's (270gr), maar het is in elk geval niet het goedkoopste papier, daar ben ik zeker van, of het nu echt Kodak foto papier is zou ik niet durven stellen.

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment

                      Working...
                      X