Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ooievaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ooievaar

    Graag jullie mening.

    1.



    2.



    3.

    Last edited by Mongogamgee; 14 augustus 2009, 09:30.
    Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines

  • #2
    Re: Ooievaar met gespreide vleugels

    Mooie reeks.
    Je bent altijd welkom : http://www.florif.be/

    Comment


    • #3
      Re: Ooievaar

      Kun je beter hier plaatsen ... Fotobeoordeling Dieren ... ipv bij ..Showcase Dieren .

      Voor de rest knappe waarnemings foto

      Comment


      • #4
        Re: Ooievaar

        Op welke ISO is dit genomen, zit nogal veel ruis in.
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Ooievaar

          Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
          Op welke ISO is dit genomen, zit nogal veel ruis in.
          Idd véél te veel ruis !
          Meer foto's: http://users.telenet.be/jellevandeveire
          Mijn boshut-blog: http://jellevandeveire.blogspot.be

          Comment


          • #6
            Re: Ooievaar

            Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
            Op welke ISO is dit genomen, zit nogal veel ruis in.
            Exposure Time = 1/2000"
            F Number = F7.1
            ISO Speed Ratings = 400
            Focal length = 250mm
            Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines

            Comment


            • #7
              Re: Ooievaar

              ik vind het best knappe foto's. Timing zit wel goed, scherpte ook, belichting is misschien aan de donkere kant, maar dat geeft dan wel weer veel detail in de witte veren.

              Ruis en vroeger filmkorrel hebben mij nooit gestoord in fotografie. Nooit begrepen waarom zovelen daar over vallen. toch zeker als het onderwerp meer dan ok is en dan een beetje structuur in de achtergrond zit (lijkt gedrukt op rijstpapier).
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Ooievaar

                Ik heb zo'n vermoedden dat die ruis toch niet normaal is. Dit is toch geen iso 400. Mijn canon 30d is ook geen iso wonder, dit heb ik echter nooit gezien.
                Zal het niet zijn dat de foto verkeerd belicht was en dat je hem een stuk lichter hebt gemaakt?

                ik vind het best knappe foto's. Timing zit wel goed, scherpte ook, belichting is misschien aan de donkere kant, maar dat geeft dan wel weer veel detail in de witte veren.
                Ruis en vroeger filmkorrel hebben mij nooit gestoord in fotografie. Nooit begrepen waarom zovelen daar over vallen. toch zeker als het onderwerp meer dan ok is en dan een beetje structuur in de achtergrond zit (lijkt gedrukt op rijstpapier).


                Met zo'n makelijk exemplaar voor de lens moet je er toch iets beter van kunnen maken.
                Je kan toch niet zeggen dat je je niet stoort aan die korrel als je een sluiter hebt van 1/2000. Nu weet ik wel dat je het beeld wilt bevriezen maar zo'n korrel is toch geen toegevoegde waarde. Het rode van de bek en poten komen er ook niet uit, wat toch heel herkenbaar is bij ooievaars.
                Misschien wel heel kritisch maar ook voor mij hoort deze hier niet thuis.

                Gr David
                www.davidverdonck.be
                Gr David

                Comment


                • #9
                  Re: Ooievaar

                  heb even één van je foto's ontruist

                  kun je gratis vinden op het net , maar zoals je ziet verlies je dan wel iets van de detail .

                  Last edited by Frakken; 16 augustus 2009, 08:21.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ooievaar

                    Oorspronkelijk geplaatst door David Verdonck Bekijk bericht
                    Ik heb zo'n vermoedden dat die ruis toch niet normaal is. Dit is toch geen iso 400. Mijn canon 30d is ook geen iso wonder, dit heb ik echter nooit gezien.
                    Zal het niet zijn dat de foto verkeerd belicht was en dat je hem een stuk lichter hebt gemaakt?
                    De foto is niet lichter gemaakt. Kan deze abnormale ruis dan te wijten zijn aan mijn toestel? Ik moet eerlijk toegeven dat ik deze opmerking al meermaals heb gekregen?
                    Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ooievaar

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mongogamgee Bekijk bericht
                      De foto is niet lichter gemaakt. Kan deze abnormale ruis dan te wijten zijn aan mijn toestel? Ik moet eerlijk toegeven dat ik deze opmerking al meermaals heb gekregen?
                      Als ze niet lichter gemaakt is en niet te fel gecropped is denk ik dat enkel je toestel overblijft. Enik lees in je handtekening dat je een 40D hebt. Deze moet volgens mij makelijk zonder ruis op iso 400 kunnen schieten. Mijn eos400 is zelfs zo slecht niet.
                      Heb je dit probleem al vanaf je het toestel hebt?

                      Buiten de ruis zijn de foto's wel mooi geslaagd.


                      hier had je zelfs naar iso 200 kunnen gaan, dan had je nog steends 1/1000 wat meer dan genoeg is om scherp te schieten uit de hand.

                      Comment

                      Working...
                      X