Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een babbelonderwerpje : forums op DPREVIEW

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een babbelonderwerpje : forums op DPREVIEW

    Jaren geleden, ten tijde van de eerste megapixels camera's, las ik graag de postjes op DPreview. Sinds kort kom ik terug piepen in de wereld van de fotografie. Maar op het DPreview forum klik ik na twee of drie berichtjes weg. Ik weet niet waarom maar ergens irriteert er iets. Ligt het aan mij of ervaren jullie ook deze toonverandering?

  • #2
    Re: een babbelonderwerpje : forums op DPREVIEW

    Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
    Ik weet niet waarom maar ergens irriteert er iets.
    De layout van dat forum is (op zijn zachts gezegd) verschrikkelijk
    www.pixation.be

    Comment


    • #3
      Re: een babbelonderwerpje : forums op DPREVIEW

      Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
      De layout van dat forum is (op zijn zachts gezegd) verschrikkelijk
      Ja, dat is bij mij de hoofdreden waarom ik er niet meer ga lezen. Ik ben indertijd veel gaan lezen voordat ik mijn eerste DSLR aanschafte, maar sindsdien, nope...

      Comment


      • #4
        Re: een babbelonderwerpje : forums op DPREVIEW

        Mij trekt het ook helemaal niet aan die forumberichten te lezen.
        Maar de reviews vind ik nog wel heel bruikbaar

        Comment


        • #5
          Re: een babbelonderwerpje : forums op DPREVIEW

          onlangs was ik op dat forum ook het een en ander aan het lezen, zo een vervelend systeem!
          tenzij er een andere manier is om die posts te bekijken.. damn!
          -flickr-

          Comment


          • #6
            Re: een babbelonderwerpje : forums op DPREVIEW

            Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
            De layout van dat forum is (op zijn zachts gezegd) verschrikkelijk
            Zoals zo dikwijls op forums .. de vorm belangrijker dan de inhoud ? .. wat niet wegneemt dat men er door meterhoge nonsens moet waden alvorens eens iets fundamenteels interessant te vinden .. en ge moet om kunnen met de amerikaanse mentaliteit natuurlijk

            Comment


            • #7
              Re: een babbelonderwerpje : forums op DPREVIEW

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Zoals zo dikwijls op forums .. de vorm belangrijker dan de inhoud ? .. wat niet wegneemt dat men er door meterhoge nonsens moet waden alvorens eens iets fundamenteels interessant te vinden .. en ge moet om kunnen met de amerikaanse mentaliteit natuurlijk
              Met de vorm kan ik leven, de flatview maakt ze in ieder geval leesbaar. Ik denk dat de 2 laatste punten mijn probleem zijn.
              Wat vinden jullie de beste fora eigenlijk?

              Comment


              • #8
                Re: een babbelonderwerpje : forums op DPREVIEW

                Het probleem met DPReview is enerzijds de nogal speciale indeling, je moet dus elke post lezen voordat je de volgende ziet, zoals op BD de posts gewoon onder elkaar is een stuk vlotter te lezen.

                Zoals reeds aangehaald heb ik ook soms problemen met de mentaliteit die op dat forum heerst, flame wars zijn er dagelijkse kost, en echt nuttige info is dikwijls helemaal niet te vinden.

                Zelfs de reviews zijn niet meer wat het geweest is vindt ik, ik vrees dat ze te zwaar door sponsoring ondersteund zijn sinds hij alles verkocht heeft.

                Persoonlijk vind ik het Photography-on-the-net niet slecht, maar als nieuwkomer krijg je niet echt veel feedback, je moet echt een gevestigde waarde zijn om mee te draaien. Fredmiranda.com lees ik ook nogal eens maar ben er zelf geen lid.

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment

                Working...
                X