Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Planckendael

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Planckendael

    Eindelijk een iets gevonden wat Showcase-waardig kan zijn volgens mij.
    Had net geluk dat ze de diertjes kwamen voederen!

    Nikon D40 - Nikkor 18-55mm Kitlens - Sigma 70-300mm DG MACRO - Tripod

  • #2
    Re: Planckendael

    Sorry de blaadjes vind ik niet SC waardig. Het beest in de achtergrond is niet scherp.

    Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: Planckendael

      Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
      Sorry de blaadjes vind ik niet SC waardig. Het beest in de achtergrond is niet scherp.

      Hans
      Waarmee ik wil zeggen dat de focus verkeerd ligt. Het je zelf het focuspunt gekozen of deed het toestel dat voor jou?
      In het laatste geval was dit dus een slechte keuze.

      Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: Planckendael

        Ik heb met de autofocus gewerkt, maar scherpgesteld op de snoet. Alles moest nogal snel gaan om het moment te kunnen vatten.
        Kan het niet wat bewegingsonscherpte zijn? boven de 200mm zonder VR durf ik nogal problemen hebben daarmee.
        Nikon D40 - Nikkor 18-55mm Kitlens - Sigma 70-300mm DG MACRO - Tripod

        Comment


        • #5
          Re: Planckendael

          Oorspronkelijk geplaatst door minus30 Bekijk bericht
          Ik heb met de autofocus gewerkt, maar scherpgesteld op de snoet. Alles moest nogal snel gaan om het moment te kunnen vatten.
          Kan het niet wat bewegingsonscherpte zijn? boven de 200mm zonder VR durf ik nogal problemen hebben daarmee.
          Heb je de EXIF gegevens?
          Bewegingsonscherpte denk ik niet want de blaadjes zijn toch scherp.
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #6
            Re: Planckendael

            Die kan je zien onder de eigenschappen normaalgezien:

            Nikon D40 met Sigma 70-300 DG @ 270mm
            ISO 800
            1/400
            f/6,3
            geen flash
            Nikon D40 - Nikkor 18-55mm Kitlens - Sigma 70-300mm DG MACRO - Tripod

            Comment


            • #7
              Re: Planckendael

              Oorspronkelijk geplaatst door minus30 Bekijk bericht
              Die kan je zien onder de eigenschappen normaalgezien:

              Nikon D40 met Sigma 70-300 DG @ 270mm
              ISO 800
              1/400
              f/6,3
              geen flash
              Mja ik browse met Apple Safari en heb nog geen EXIF plugin gevonden.

              Met deze gegevens zou er geen bewegingsonscherpte mogen opgetreden hebben dus ik blijf bij mijn standpunt dat de focus verkeerd ligt.

              Hans
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: Planckendael

                het had een prachtige foto kunnen zijn , maar helaas is de Bruine panda niet scherp.
                Aan de exif te zien had deze fotoscherp moeten zijn. Dus of er is gewoon scherp gesteld op de bamboe blaadjes of het is bewegingsonscherpte door een plotse beweging van de fotograaf.

                Groeten,

                Rudy

                www.vogelsvanbelgie.be
                Mvg,
                Rudy
                www.vogelsvanbelgie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Planckendael

                  Leuke compositie, maar ik ga mee met de andere commentaren.
                  Show-case waardige foto's moeten nou eenmaal aan strenge eisen voldoen.
                  Dit betekend niet dat iedere foto ook altijd haarscherp moet zijn, als de keuze van onscherpte maar weloverwogen door de fotograaf is gekozen en bedoeld, en als het resultaat van die keuze het totaalbeeld versterkt tot een SC waardige foto.

                  Op mijn scherm is er ook geen enkel detail te zien in het zwart van de panda (Apple Imac 24 inch gekalibreerd).

                  Groeten uit "De Voer".

                  Comment


                  • #10
                    Re: Planckendael

                    Heb hetzelfdde gevoel hierbij als de andere forumleden. Zou het in dit geval niet gewoon de lens kunnen zijn die niet voldoende scherp is ? Heb je al écht scherpe foto's gehad op diezelfde brandpuntsafstand ? Ik vind namelijk nergens in de foto een detail dat 100 % scherp is. En bij bewegingsonscherpte heb je volgens mij een totaal ander effekt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Planckendael

                      Leuke foto. Maar Als we ze volledig moeten bekijken op SC normen is ze inderdaad niet goed genoeg.

                      Scherpte niet 100% en zoals een voorganger al melde is er niets detail in het zwart.

                      Wel een verdienstelijk poging en leuke herrineringsfoto.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Planckendael

                        Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                        Heb hetzelfdde gevoel hierbij als de andere forumleden. Zou het in dit geval niet gewoon de lens kunnen zijn die niet voldoende scherp is ? Heb je al écht scherpe foto's gehad op diezelfde brandpuntsafstand ? Ik vind namelijk nergens in de foto een detail dat 100 % scherp is. En bij bewegingsonscherpte heb je volgens mij een totaal ander effekt.
                        Nu je het zegt, ik zal eens mijn andere foto's bekijken. Ik weet dat ik nogal bespaard heb op de lens en dat ik dat niet had moeten doen (ik mis de VR ook nogal... :P)
                        Zou toch jammer zijn moest het aan het materiaal liggen...
                        Nikon D40 - Nikkor 18-55mm Kitlens - Sigma 70-300mm DG MACRO - Tripod

                        Comment

                        Working...
                        X