Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor voor Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monitor voor Photoshop

    Ik zou willen overstappen van ( IIyama) naar een groter plat scherm
    Zijn er mensen die werken met zo een scherm en "wat zijn Uw bevindingen"

    Als U het type ook wil vermelden (prijs hoeft niet) dan ben ik al zeer dankbaar

    P.

  • #2
    Re: Monitor voor Photoshop

    Is het nodig van over te stappen ? daarmee bedoel ik is je scherm aan het einde van zijn calibratie. Ik werk zelf met een Illyama 454 Pro dus een 22 inch en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat mormel koester als mijn lief. Want dat gaat zeker mijne laatste CRT monitor zijn, daarna wacht me de zware taak een evenwaardig iets te vinden in TFT, en dan zijn enkel de grafische monitoren een alternatief, maar dan spreken de dag van vandaag nog altijd over een bedrag van om en bij de 2000 euro terwijl ik vijf jaar geleden slechts een goede 600 Euro uitgaf aan dit scherm.

    Wat ik deed na de aankoop van mijn nieuwe desktop der een tweede scherm bijzetten en werken op twee schermen. Dat heb ik me nooit beklaagd, ik koos dan voor een breedbeeld 22 inch Full HD dus 1920 X 1080 en dat in combinatie met de 1600 X 1200 op de CRT. De calibratie is gedaan voor de CRT en op de TFT staan de Palletten van Photoshop en mijn viewer maar het te bewerken beeld blijft op de CRT staan.

    Bekijk het eens voor uw configuratie, het is misschien een alternatief.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Monitor voor Photoshop

      Best eens kijken naar Eizo, die hebben een gamma van goede schermen, meestal voorzien van hardware calibratie en reeds vanaf minder dan 1000€.

      Bij de pro schermen van Eizo mag je je ook aan een degelijke support verwachten.

      Modellen:

      CG 221 (full Adobe RGB) met navenant prijskaartje
      CG 222W
      CG 241W
      CG 301W

      Comment


      • #4
        Re: Monitor voor Photoshop

        Inderdaad Jeff; ik zal moeten zoeken om een waardig alternatief
        De II is maar 19 en werkt eigenlijk nog goed.

        Het is naar aanleiding van de aankoop nieuwe PC en wat plaats maken voor ander dingen. Ik overweeg wel de oude PC (met XP en de CS in combinatie met het scherm te houden)
        Ik had gehoopt dat er wat Samsung liefhebbers zouden zijn die me over de streep konden trekken ( 245 B+)

        Comment


        • #5
          Re: Monitor voor Photoshop

          Oorspronkelijk geplaatst door Paullamb Bekijk bericht
          Inderdaad Jeff; ik zal moeten zoeken om een waardig alternatief
          De II is maar 19 en werkt eigenlijk nog goed.

          Het is naar aanleiding van de aankoop nieuwe PC en wat plaats maken voor ander dingen. Ik overweeg wel de oude PC (met XP en de CS in combinatie met het scherm te houden)
          Ik had gehoopt dat er wat Samsung liefhebbers zouden zijn die me over de streep konden trekken ( 245 B+)

          Wat wij wensen zal je enkel vinden bij Eizo en Lacie !

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Monitor voor Photoshop

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Is het nodig van over te stappen ? daarmee bedoel ik is je scherm aan het einde van zijn calibratie. Ik werk zelf met een Illyama 454 Pro dus een 22 inch en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat mormel koester als mijn lief. Want dat gaat zeker mijne laatste CRT monitor zijn, daarna wacht me de zware taak een evenwaardig iets te vinden in TFT, en dan zijn enkel de grafische monitoren een alternatief, maar dan spreken de dag van vandaag nog altijd over een bedrag van om en bij de 2000 euro terwijl ik vijf jaar geleden slechts een goede 600 Euro uitgaf aan dit scherm.
            Zelf heb ik jaren gewerkt met de Iijama 514pro (22"). Misschien dat Jeff zich vergist van modelnummer, ik dacht dat de 454 een 19" was? In ieder geval heb ik de Iijama moeten afvoeren omdat die niet meer voldoende helder te krijgen was waardoor de donkerste grijswaarden dichtliepen en bepaalde details op foto's niet meer zichtbaar waren. Let hiervoor op want dit fenomeen komt niet van de ene dag op de andere aanzetten.

            Vandaag werk in met de HP LP2475w, een wide gamut scherm van 24" en dit bevalt me enorm. Ik was ook niet bereid om €2000 te betalen aan een monitor (met alle respect voor de mensen die dit wel kunnen/willen) en met €650 of zo is de HP best betaalbaar. De monitor staat hier als enige aan de pc niet enkel voor fotobewerking, maar ook voor tekstverwerking, internet en af en toe videobewerking of -weergave en soms een computergame. Deze HP krijgt ook goede kritieken op de review-websites.
            De resolutie van 1920 x 1200 is mooi meegenomen als je jaren een 22" gewoon bent.

            Het is éven aanpassen van de CRT naar LCD maar na enkele dagen was ik alvast de Iiyama vergeten. Calibreren is wel een must, de HP stond standaard veel te helder en overgesatureerd.

            Willy
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Re: Monitor voor Photoshop

              Paul ,

              Zelf ga ik mij ook een nieuw scherm kopen maar ik ben aan het wachten op een 23" IPS beeldscherm van NEC dat vanaf october op de markt verschijnt en de prijs gaat tussen de 300 en de 500 euro liggen . Zo als ge weet zijn de IPS- panelen het neusje van de zalm .

              Theo .

              Comment


              • #8
                Re: Monitor voor Photoshop

                Allen bedankt

                Ik bekijk het ook nog even ( misschien ook NEC)
                Het budget speelt voor mij ook een rol,maar het mag rond de 500 draaien.
                Photoshoppen is niet zo fanatiek meer, maar toch nog nodig .

                Comment


                • #9
                  Re: Monitor voor Photoshop

                  Een Eizo, waar koop je die? Ik bedoel een winkel waar ik kan gaan kijken en waar er een paar schermen opgesteld staan. Op de website van Eizo kan je wel een dealerlijst downloaden, maar daar geraak je niet ver mee. Calumet in Antwerpen had één scherm staan. Een leverancier in Weert (NL) bestond niet meer. Verkopen die van Eizo dan alleen via de webwinkel?

                  http://www.decultuurconsument.be/
                  https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Monitor voor Photoshop

                    Contacteer eizo eens via mail, ze hebben zelf demo schermen.

                    Eizo verkoops vooral via professionele dealers (geen winkels ala mediamarkt), en die zullen ook wel behulpzaam zijn indien u een eizo scherm wil aanschaffen. (zelfs voor particulieren)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Monitor voor Photoshop

                      Hallo,

                      Mijn Samsung 244T is zopas gesneuveld en kan niet meer hersteld worden,wegens gebrek aan onderdelen.Ben daarom ook niet meer van plan 1000€ te betalen voor een monitor die na 3 jaar onherstelbaar wordt. Zie dat U een HP LP2475W gebruikt.Bent U daar tevreden over en hoe wordt deze best gecalibreerd ?

                      Groeten,

                      Jan



                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Zelf heb ik jaren gewerkt met de Iijama 514pro (22"). Misschien dat Jeff zich vergist van modelnummer, ik dacht dat de 454 een 19" was? In ieder geval heb ik de Iijama moeten afvoeren omdat die niet meer voldoende helder te krijgen was waardoor de donkerste grijswaarden dichtliepen en bepaalde details op foto's niet meer zichtbaar waren. Let hiervoor op want dit fenomeen komt niet van de ene dag op de andere aanzetten.

                      Vandaag werk in met de HP LP2475w, een wide gamut scherm van 24" en dit bevalt me enorm. Ik was ook niet bereid om €2000 te betalen aan een monitor (met alle respect voor de mensen die dit wel kunnen/willen) en met €650 of zo is de HP best betaalbaar. De monitor staat hier als enige aan de pc niet enkel voor fotobewerking, maar ook voor tekstverwerking, internet en af en toe videobewerking of -weergave en soms een computergame. Deze HP krijgt ook goede kritieken op de review-websites.
                      De resolutie van 1920 x 1200 is mooi meegenomen als je jaren een 22" gewoon bent.

                      Het is éven aanpassen van de CRT naar LCD maar na enkele dagen was ik alvast de Iiyama vergeten. Calibreren is wel een must, de HP stond standaard veel te helder en overgesatureerd.

                      Willy

                      Comment


                      • #12
                        Re: Monitor voor Photoshop

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jandem Bekijk bericht
                        Hallo,

                        Mijn Samsung 244T is zopas gesneuveld en kan niet meer hersteld worden,wegens gebrek aan onderdelen.Ben daarom ook niet meer van plan 1000€ te betalen voor een monitor die na 3 jaar onherstelbaar wordt. Zie dat U een HP LP2475W gebruikt.Bent U daar tevreden over en hoe wordt deze best gecalibreerd ?

                        Groeten,

                        Jan
                        Voor het calibreren gebruik ik de LaCie Blue Eye 2, en het scherm ben ik best tevreden over. Niet vergeten dat het een wide-gamut scherm is. Geen probleem voor programma's met kleurbeheer zoals Photoshop of Firefox (mét plugin!) maar internet explorer zal bepaalde kleuren iets overgesatureerd weergeven. Voor het dagdagelijkse surfen op het internet maakt dit helemaal niets uit, allen bij het kritisch bekijken van foto's moet je er wel aan denken.

                        Willy



                        Willy
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Re: Monitor voor Photoshop

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          Voor het calibreren gebruik ik de LaCie Blue Eye 2, en het scherm ben ik best tevreden over. Niet vergeten dat het een wide-gamut scherm is. Geen probleem voor programma's met kleurbeheer zoals Photoshop of Firefox (mét plugin!) maar internet explorer zal bepaalde kleuren iets overgesatureerd weergeven. Voor het dagdagelijkse surfen op het internet maakt dit helemaal niets uit, allen bij het kritisch bekijken van foto's moet je er wel aan denken.

                          Willy



                          Willy
                          Is een wide-gamet scherm dan een slechte keuze of zijn er nog alternatieven voor de IPS schermen ? Kunnen de RGB kleuren niet handmatig ingesteld en bewaard worden in windows Vista , zodat de kleuren in internet explorer niet overgesatureerd worden ? Ik werk met Capture NX2 en weet niet of hier ook kleurprofielen toepasbaar zijn .
                          Zie http://tweakers.net/productreview/9584/hp-lp2475W en http://www.tftcentral.co.uk/articles/icc_profiles.htm

                          Jan

                          Comment

                          Working...
                          X