Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F***ing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • F***ing

    Naar aanleiding van dit en dit topic moest mij dit toch even van het hart. Om de topics zelf niet te vervuilen opende ik hier een nieuw topic.

    Wat ik totaal niet begrijp is dat woorden zoals 'fucking' (waar ligt de grens en waar gaat zoiets eindigen?) gewoon in de topictekst en in de topicbody gebruikt kunnen worden èn door de moderators aanvaard worden, terwijl een woord als 's t r o n t' (een in Van Dale aanvaard nederlandstalig woord) daarentegen als '******' gecensureerd wordt... Toch een beetje een rare wereld als je 't mij vraagt...

    En nee, ik ben allesbehalve conservatief!!

    Wat zijn jullie bevindingen daaromtrent?

    Mvg,
    Frederic

  • #2
    Re: F***ing

    Persoonlijk vind ik, als je er nog eens een aparte topic over opent over het woordje "fucking", dat je het nog veeeeel meer in het daglicht stelt en er onnodig de aandacht op vestigd.
    Want voor mij is het gewoon voorbij gegaan en zat m'n aandacht bij de bewuste foto's en NIET bij het door u bedoelde woord.

    Ik stoor er me niet aan, maar ik stoor me er wel een beetje aan dat er weer een discussie voor geopend moet worden, dat weer een aantal pagina's voldoende zever zal bevatten.

    En als je het dan hebt over hetgene de moderatoren sensureren en wat niet... Dat is aan hen, en ik zal me niet moeien in hun werkwijze en doen en laten.

    Een zeer overbodig topic, imo!
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: F***ing

      Geen enkele moderator zet een *
      De admins 'kunnen' wel het woord in het censuurlijstje opnemen.

      Comment


      • #4
        Re: F***ing

        Sorry, maar eer er kritiek gegeven wordt en besluiten getrokken over dingen waar we het fijne niet van af weten zou men eerst beter de webadministrators raadplegen.
        het censureren van teksten op het internet is een heel belastende zaak en komt er hier op neer.
        Wanneer iemand een tekst opstelt en opstuurt wordt de gepostte tekst door een soort filter gestuurd.
        Die filter is niet meer dan een databank waarin alle worden MANUEEL worden ingegeven die dienen te worden vernietigd door middel van bv sterretjes ...
        Dat betekent dat indien je een tekst hebt van 1 bladijde groot en je een hebt een database met 1000 verboden woorden, je per woord steeds de hele bladzijde moet afzoeken. Merk hierbij op dat woorden op verschillende manieren kunnen worden geschreven (denk aan het toevoegen van spaties tussen de karakters ...) en je merkt vlug dat een zuivere getunde filter een heksentoer wordt.
        Zoals ik al schreef, dienen alle "verboden" woorden MANUEEL ingebracht te worden.
        Zo zal het volgdende woorden of woorden worden versterd:
        fuck, fukc, vuck, fu ck, fu-ck ....
        Bij introductie weet ik nu niet dewelke zullen gemeden worden, maar ze dienen slechts als voorbeeld.
        Dus, alvorens steeds weer te schieten op mensen, probeer eerst even na te gaan wat er aan de hand is, neem via PM of de helpdesk contact en vrag om uitleg. Je zal bovenstaande verhaal dan krijgen en dan kan gekeken worden of de filter dient uitgebreid of niet. Maar, zoals ik al schreef, filteren kost enorm veel rekenkracht op de servers en hoe groter de database, hoe trager het systeem.
        Houd er dan ook maar best rekening mee, dat in een mop ook die woorden dan NIET meer kunnen gebruikt worden.
        En nee, een scan per onderwerp of manuele scrambling is niet haalbaar.

        Laat de filter gebeuren door de personen die posten en niet door de systemen die ervoor kunnen zorgen dat we kunnen communiceren met elkaar.
        Het is niet de verantwoordelijkheid van de admins, moderators om slecht taalgebruik te hanteren, wel de verantwoordelijkheid van diegene die ze gebruiken.
        Dus, het feit dat het woordje (f)(u)(c)(k)... wordt toegelaten en (s)(t)(r)(o)(n)(t) niet heeft NIETS te maken met de mod's maar met het feit dat "(s)(t)(r)(o)(n)(t)" zonder haakjes reeds in het verbodenwoordgebruikwoordenboek is opgenomen en (f)(u)(c)(k) niet.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: F***ing

          Hey juppekes

          Ik heb hier alvast mijn abonnement op genomen

          Weer zo'n draadje waar weer iedereen en niemand gelijk heeft
          Bootjes

          Comment


          • #6
            Re: F***ing

            Je hoort het op de radio, je komt het tegen in de films, kleine kinderen roepen het, iedereen zegt het wel eens...
            Maar op een fotografie forum gaat dit de fatsoen normen te boven...

            Ohhhh boyyy.....

            Comment


            • #7
              Re: F***ing

              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Persoonlijk vind ik, als je er nog eens een aparte topic over opent over het woordje "fucking", dat je het nog veeeeel meer in het daglicht stelt en er onnodig de aandacht op vestigd.
              Want voor mij is het gewoon voorbij gegaan en zat m'n aandacht bij de bewuste foto's en NIET bij het door u bedoelde woord.

              Ik stoor er me niet aan, maar ik stoor me er wel een beetje aan dat er weer een discussie voor geopend moet worden, dat weer een aantal pagina's voldoende zever zal bevatten.

              En als je het dan hebt over hetgene de moderatoren sensureren en wat niet... Dat is aan hen, en ik zal me niet moeien in hun werkwijze en doen en laten.

              Een zeer overbodig topic, imo!
              Niemand zal je verbieden deze topic nog verder te lezen of niet meer te reageren. Waarom dient een forum? Ik stel mij dan de vraag : Waarom is er chit chat of algemeen? Toch om eens te kunnen zeveren of een vraag stellen waar je antwoord op zou willen of reactie zou op krijgen zodat je weet wat anderen denken over dit onderwerp.

              Het enige om u te behoeden nog op zo'n topic terecht te komen is dat er bij het Forum overzicht vermeld wordt in welk onderdeel een onderwerp staat. Dan kan je zo de topics zoals deze onmiddellijk overslaan.
              Mijn gedacht.

              Comment


              • #8
                Re: F***ing

                fuck, hier gaan we weer!
                Vriendelijke groeten, Sven
                Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

                Comment


                • #9
                  Re: F***ing

                  Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
                  Je hoort het op de radio, je komt het tegen in de films, kleine kinderen roepen het, iedereen zegt het wel eens...
                  Maar op een fotografie forum gaat dit de fatsoen normen te boven...

                  Ohhhh boyyy.....
                  Het gaat hem niet om het feit of fucking al dan niet een alledaags woord geworden is in de Nederlandse taal... Het gaat hem om het feit dat woorden zoals fucking wel aanvaard worden terwijl een woord zoals s t r o n t gecensureerd worden. Gewoon niet logisch, dat is alles. En bovendien heeft fucking in het NL niet dezelfde sterke connotatie als op een Engelstalig forum.

                  Comment


                  • #10
                    Re: F***ing

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Naar aanleiding van dit en dit topic moest mij dit toch even van het hart. Om de topics zelf niet te vervuilen opende ik hier een nieuw topic.

                    Wat ik totaal niet begrijp is dat woorden zoals 'fucking' (waar ligt de grens en waar gaat zoiets eindigen?) gewoon in de topictekst en in de topicbody gebruikt kunnen worden èn door de moderators aanvaard worden, terwijl een woord als 's t r o n t' (een in Van Dale aanvaard nederlandstalig woord) daarentegen als '******' gecensureerd wordt... Toch een beetje een rare wereld als je 't mij vraagt...

                    En nee, ik ben allesbehalve conservatief!!

                    Wat zijn jullie bevindingen daaromtrent? Mvg, Frederic
                    Ik vind het erger dat ze "tja" (zie van Dale) verbasterd hebben tot "sja".
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: F***ing

                      Ik vind dat we vanaf nu de Nederlandse vertaling van het woord moeten gebruiken.


                      Neukend cool jong!
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: F***ing

                        Misschien even mezelf (een heel klein beetje) goedspreken.
                        Het woord 'fucking' uit mijn titel moet je niet als neuken vertalen. Het is niet "neukend heet", of "zo heet om te neuken". Maar 'héél' heet.
                        Net zoals een heel deel internet 'jongeren' (?) 'fuck yeah', 'fucking awesome', enz. gebruiken.
                        En tja.. 'Sja' heb ik gebruikt om in dezelfde vernieuwende/experimentele lijn als onze Madmax te blijven

                        Comment


                        • #13
                          Re: F***ing

                          Om eerlijk te zijn ben ik in tig jaren tijd op tig fora het woord fucking nog nooit tegengekomen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: F***ing

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Ik vind het erger dat ze "tja" (zie van Dale) verbasterd hebben tot "sja".
                            kommaneuker of is het komman**ker?

                            Comment


                            • #15
                              Re: F***ing

                              Woordje s-hit is gecensureerd.

                              Comment

                              Working...
                              X