Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

accreditatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • accreditatie

    Bedankt evi ,maar hier had ik ook niets aan .
    Als ik lees hoeveel onzin verkocht wordt begin ik stilletjes te twijfelen , .
    Daarom heb ik mijn post gewist .
    Volgende keer +18 voor mijn topic en dan wachten op 1 nuttig antwoord.
    Last edited by micka; 13 augustus 2009, 12:57. Reden: geen interesse

  • #2
    Re: accreditatie

    73 en echt niemand .zet er dan maar een slotje op .....

    Comment


    • #3
      Re: accreditatie

      Misschien heeft niemand van die 73 ervaring met sport accreditatie?!?... Jezus man.
      www.focusfotografie.be
      www.facebook.com/eviwilmus

      Comment


      • #4
        Re: accreditatie

        Wat wilde je weten over accreditatie?
        Groetjes, KC
        www.sportbeelden.com

        Comment


        • #5
          Re: accreditatie

          Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
          Bedankt evi ,maar hier had ik ook niets aan .
          Als ik lees hoeveel onzin verkocht wordt begin ik stilletjes te twijfelen , .
          Daarom heb ik mijn post gewist .
          Volgende keer +18 voor mijn topic en dan wachten op 1 nuttig antwoord.
          Bedankt micka, maar aan het weghalen van je post daar hebben we nog minder aan
          StijnDeGrauwe.be

          Comment


          • #6
            Re: accreditatie

            Dat wordt een afkoelban... Waar blijft Henri?

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: accreditatie

              Zoals je misschien al in mijn vorige posts gelezen hebt kan ik je wel vertellen dat ik redelijk wat ervaring met het verkrijgen (en geweigerd worden ) van pers accreditatie voor autosport in mijn geval.

              En wat ik je wel kan vertellen is dat je het niet in je schoot geworpen zal krijgen, op 24u al zenuwachtig worden omdat je geen reactie krijgt ? Beetje kort lontje hé, en dan enkele dagen later gewoon je post weghalen

              Ik ben ondertussen sinds 1998 bezig, en slechts de laatste drie jaar lukt het me om volledige accreditatie te krijgen voor races ... je moet gewoon stevige referenties kunnen voorleggen, een foto site hebben is gewoon niet voldoende meer, vraag dit maar aan verschillende mensen hier op het forum. De meeste moeten keihard aan de weg timmeren om toch maar ergens binnen te geraken als fotograaf.

              Heb je een speciale verzekering voor autosport fotografie ? Die heb ik namelijk wel, dus als er iets gebeurt met jezelf (niet je materiaal) kan je de organisatie niets verwijten, trouwens je moet toch bijna altijd een waiver ondertekenen dat alles op je eigen risico neerkomt.

              Het enige wat me soms tegensteekt is dat je al die moeite moet doen, en blijven aandringen om binnen te geraken als fotograaf, en dan kom je naast iemand met een compactje te staan in de pitlane dan vraag je je toch of hoe die ooit aan zijn accreditatie geraakt is ?

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: accreditatie

                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                ... en dan kom je naast iemand met een compactje te staan in de pitlane dan vraag je je toch of hoe die ooit aan zijn accreditatie geraakt is ?

                Mark
                Ons kent ons

                Comment


                • #9
                  Re: accreditatie

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Zoals je misschien al in mijn vorige posts gelezen hebt kan ik je wel vertellen dat ik redelijk wat ervaring met het verkrijgen (en geweigerd worden ) van pers accreditatie voor autosport in mijn geval.

                  En wat ik je wel kan vertellen is dat je het niet in je schoot geworpen zal krijgen, op 24u al zenuwachtig worden omdat je geen reactie krijgt ? Beetje kort lontje hé, en dan enkele dagen later gewoon je post weghalen

                  Ik ben ondertussen sinds 1998 bezig, en slechts de laatste drie jaar lukt het me om volledige accreditatie te krijgen voor races ... je moet gewoon stevige referenties kunnen voorleggen, een foto site hebben is gewoon niet voldoende meer, vraag dit maar aan verschillende mensen hier op het forum. De meeste moeten keihard aan de weg timmeren om toch maar ergens binnen te geraken als fotograaf.

                  Heb je een speciale verzekering voor autosport fotografie ? Die heb ik namelijk wel, dus als er iets gebeurt met jezelf (niet je materiaal) kan je de organisatie niets verwijten, trouwens je moet toch bijna altijd een waiver ondertekenen dat alles op je eigen risico neerkomt.

                  Het enige wat me soms tegensteekt is dat je al die moeite moet doen, en blijven aandringen om binnen te geraken als fotograaf, en dan kom je naast iemand met een compactje te staan in de pitlane dan vraag je je toch of hoe die ooit aan zijn accreditatie geraakt is ?

                  Mark
                  Ik heb VIP pas voor zolder en heb full access pitlane is starting grid maar geen track access. En hoe meer je vertelt hoe moeilijker het gaat worden. Ik heb er jaren voor gevochten en niemand heeft mij geholpen . Respect voor de mensen die het proberen maar als amateur fotograaf denk je er best niet aan . Begin alvast een reden te zoeken waarom ze juist jouw een toegang zouden verlenen Iedereen wil voor die kiekendraad staan maar sommigen kennen bijna niets van autosport, ook de gevaartes niet!!! Maar als je het lukt zoals ik, vorig weekendf 8h Spa Bikerscup, Zondag Rotterdam Bavaria City racing, en mete en 2 weken de Footf1( voetbalmatch f1 piloten) en gans jaar door access world series en superleagueformula, bikerscup( maar kan hie rnooit bijzijn). Kan je wel vertellen en ik denk lambocars ook, Zolder geraak je bijna niet binnen als pers! Martine is gene gemakkelijke zu! Ik ken 5 teams persoonlijk en zelfs als zij een aanvraag doen voor reclame shoot lukt het mij niet!
                  Last edited by blazor; 14 augustus 2009, 23:05.
                  Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                  http://www.racenews.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: accreditatie

                    Na het verwijderen van mijn post moet ik vaststellen dat dit ofwel voorbarig was ofwel een effect te weeg heeft gebracht .
                    Ik dank dan ook diegene die mij hun ervaring deelden maar mijn verwijderde vraag ging in feite over welke contactvorm jullie gebruiken (aanbevelingsbrieven of contracten ) en ev. welke verzekeringen jullie lopende hebben .
                    Alsook ben ik ondergevig aan portretrecht na accreditatie van de organisatie ?Dit bij jeugd sportactiviteiten .

                    Comment


                    • #11
                      Re: accreditatie

                      Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                      Zolder geraak je bijna niet binnen als pers! Martine is gene gemakkelijke zu! Ik ken 5 teams persoonlijk en zelfs als zij een aanvraag doen voor reclame shoot lukt het mij niet!
                      Beste

                      Zolder is één van de enige circuits die hun perskaarten zelf uitgeven. Op Francorchamps klop je steeds aan bij de organisatie.

                      Martine is niet de makkelijkste? Vind ik persoonlijk best wel raar. Ik werk nu al vier autosportseizoenen als pers op Circuit Zolder en andere (inter)nationale circuits maar zo iemand als Martine vindt je niet zo rap. Ze is streng maar ze volgt gewoon de regels. Hier kunnen er veel nog iets van leren.

                      Het is gewoon heel simpel. Je werkt voor een erkend medium of je komt er gewoon niet in! We hebben tijden gehad dat we tijdens de World Series by Renault rond de 800 mensen aan pers hadden. Hallo? Onmogelijk é. Natuurlijk, meer dan de helft ging aankloppen bij de organisatie en die gooide 't eerste jaar met kaarten. Nu nog maar het is gebeterd.

                      Ik krijg 't op m'n zenuwen van mensen die met een compact / amateurtoestel werken langs de baan. Ze moeten er gewoon niet staan want ze hebben er niets te zoeken. En dan gaan ze ook nog eens aankloppen bij onze klanten en hun foto's gratis/bijna voor niks aanbieden..


                      Ik lees dat je vijf teams kent? Vroeger kwam je er als teamfotograaf nog in. Maar dat is al lang gedaan. Waarom? Iedereen wilt wel foto's maken voor de draad. Ze stappen naar een team toe, bieden hun "werk" gratis aan en komen zo aan een perskaart. Zo gaat 't niet meer..

                      Mvg
                      Nikon member..

                      Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

                      Comment


                      • #12
                        Re: accreditatie

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Ik ben ondertussen sinds 1998 bezig, en slechts de laatste drie jaar lukt het me om volledige accreditatie te krijgen voor races ... je moet gewoon stevige referenties kunnen voorleggen, een foto site hebben is gewoon niet voldoende meer, vraag dit maar aan verschillende mensen hier op het forum. De meeste moeten keihard aan de weg timmeren om toch maar ergens binnen te geraken als fotograaf.

                        Heb je een speciale verzekering voor autosport fotografie ? Die heb ik namelijk wel, dus als er iets gebeurt met jezelf (niet je materiaal) kan je de organisatie niets verwijten, trouwens je moet toch bijna altijd een waiver ondertekenen dat alles op je eigen risico neerkomt.

                        Het enige wat me soms tegensteekt is dat je al die moeite moet doen, en blijven aandringen om binnen te geraken als fotograaf, en dan kom je naast iemand met een compactje te staan in de pitlane dan vraag je je toch of hoe die ooit aan zijn accreditatie geraakt is ?

                        Mark
                        Mark,

                        Je hebt volkomen gelijk! Wij zitten de hele winter periode te vechten om onze klanten te behouden omdat er andere gewoon mailtjes zitten te sturen en hun 'kunnen' gratis aanbieden. Ik heb verschillende e-mails gekregen van klanten en er stonden foto's bij. Die foto's ben ik hier ook tegen gekomen op BD en dat is ook een rede waarom ik zo weinig mogelijk post! Ik had gehoopt dat we hier collega's waren maarnee, mensen gaan met elkaar klanten lopen..

                        Ik heb zelf ook een verzekering afgesloten. Waarom al dat geld steken in een verzekering terwijl ik al vier jaar werk op 't circuit zonder ook maar één ding voor te hebben? Awel, heel simpel. Voor 't geval dat er door het toedoen van jezelf iets moet gebeuren.

                        Mark, je kan het volgende bevestigen! Het is niet zo rooskleurig om te werken rond en op 't circuit é. We staan er steeds in weer en wind! Zitten vaak met stress (je moet de grid doen maar terwijl ook een goede startfoto hebben) enz.

                        Grtjs
                        Nikon member..

                        Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

                        Comment


                        • #13
                          Re: accreditatie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Thomaske_GLPK Bekijk bericht
                          Beste

                          Zolder is één van de enige circuits die hun perskaarten zelf uitgeven. Op Francorchamps klop je steeds aan bij de organisatie.

                          Martine is niet de makkelijkste? Vind ik persoonlijk best wel raar. Ik werk nu al vier autosportseizoenen als pers op Circuit Zolder en andere (inter)nationale circuits maar zo iemand als Martine vindt je niet zo rap. Ze is streng maar ze volgt gewoon de regels. Hier kunnen er veel nog iets van leren.

                          Het is gewoon heel simpel. Je werkt voor een erkend medium of je komt er gewoon niet in! We hebben tijden gehad dat we tijdens de World Series by Renault rond de 800 mensen aan pers hadden. Hallo? Onmogelijk é. Natuurlijk, meer dan de helft ging aankloppen bij de organisatie en die gooide 't eerste jaar met kaarten. Nu nog maar het is gebeterd.

                          Ik krijg 't op m'n zenuwen van mensen die met een compact / amateurtoestel werken langs de baan. Ze moeten er gewoon niet staan want ze hebben er niets te zoeken. En dan gaan ze ook nog eens aankloppen bij onze klanten en hun foto's gratis/bijna voor niks aanbieden..


                          Ik lees dat je vijf teams kent? Vroeger kwam je er als teamfotograaf nog in. Maar dat is al lang gedaan. Waarom? Iedereen wilt wel foto's maken voor de draad. Ze stappen naar een team toe, bieden hun "werk" gratis aan en komen zo aan een perskaart. Zo gaat 't niet meer..

                          Mvg
                          Blijkbaar ken je mij nie . Ik geef geen gratis foto's weg en vloek daar enorm op als ik dat hoor . En ik heb geen compactje, en ik heb de team zelf niet gevraagt, zij vragen het aan mij . In zolder vragen ze gewoon een onwerkelijk aantal unieke bezoekers voor een racewebsite.Verdere info nodig....... Morgen staat er een interview met Fernando Alonso op het programma, ben naar Renault toegestapt om mijn gratis werk aan te bieden met men compacte . En 2 weken later heb ik interview met Vettel omdat ik voetbalfan ben!! In zolder moet je gewoon cijfers hebben voor bezoekers maar het nieuws en de foto's moet je uit je duim zuigen . Hoe kom je dan aan alles....................... Volgend jaar proberen we opnieuw, Zelf rij ik zeer regematig met rotax max op Genl waar ook nog steeds Belgische piloten aan meedoen. Racen zoals de 24h in FIK en 24H brussel komen er heel wat bekende namen. Als je met die in strijd gaat op den track leer je ze al vlug kennen, dan mag je eens mee op Zolder met den Porsche bi-turbo en gaan we wat aan de babbel. Om als beginneling direct in de perswereld willen komen is het gewoon zeer moeilijk, sommigen hebben het geluk met zoals we zeggen nen lange arm.. wij hadden dit geluk niet maar hebben ons er doorgewerkt. Wij proberen nu meer en meer onze website up to date te houden wat soms wel moeilijk. Zoals als MARK zegt, blijven doorgaan, mails versturen contacten leggen telefoontjes doen. Ook al sta je dan in de regen met een afgesneden mouw van regenjas over je lens en body , het blijft gewoon de moeite, steeds de gelukkigheid van de piloten, organisatoren waarvan ik mails krijg om enkele foto's te bestellen. Ik werk liever in team dan een ander zijn klanten afsnoepen. Maar sommige fotografen denken wel dat de track van hun is; best dat ze nie allemaal zo zijn. See you near the track.....
                          Last edited by blazor; 16 augustus 2009, 00:00.
                          Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                          http://www.racenews.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: accreditatie


                            1) Wat TS gedaan heeft vind ik maar flauw, lees heel flauw. Indien je je ergert omdat je niet direct een kant en klaar antwoord krijgt van bezoekende forumleden moet je dat ermaar bij schrijven dat je binnen een uur een antwoord MOET hebben. Misschien kan je het dan opgeven als een noodmelding Trouwens een techniek die veel patienten stilaan kennen in de spoed van hospitalen.
                            2) Naast de aanvullende inbreng merk ik ook hier stilaan de mentaliteit van ...
                            Jong, je probeer thet beter niet want ... ik ben daar ook en dan heb ik liever minder concurenten ... Sorry dit begint er als stroop al te lopen ...
                            EN ja, als beroepsfotograaf kan men het blijkbaar niet meer hebben dan amateurkes naast hun komen te staan en een unieke belevenis in de schoot worden geworpen ...
                            En ja, ook weer die teneur van en die ene doet het gratis van voor niets .... Dit owrdt, neen is hier een ziekelijke houding aan het worden ... Waar wordt immers geschreven dat micka als insteek het maken van een reportage tegen betaling heeft ? Nergens, wel verwijt hem er dan ook niet voor en zorg er dan ook niet voor dat de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Alsof ook beroeps hier aanwezig dat misschien ook wel eens heben gedaan om de nodige reclame te maken, insteek te hebben.
                            Als men inderdaad zo goed is vanwaar die panische angst dat iemand in een zijlijn komt te fotograferen met misschien andere bedoeling dan men inschat.

                            Oh, ja, ik kan het ook niet hebben dat onze koning overal steeds gratis binnen mag en ook zonder accreditatie en ook mag fotokes nemen met of zonder lensdop en dan nog eens overal de beste plaatsen heeft ...
                            Oh, ja, ik kan het evenmin hebben dat VIP's veel gemakkelijker binnen kunnen en met hun compactje foto's nemen terwijl ik het hart uit het lijf moet zwoegen om er ook maar binnen te kunnen, laat staan te fotograferen....

                            En als afsluiter. Ook ik doe sommige zaken volledig gratis van voor niets, of denk je dat je steeds alles kan en mag en overal binnen kan zonder vaak enige tegenprestatie ?

                            Zo heb ik al deuren open gedaan voor SD's waar ik wel een fotoreportage (gratis) moest maken eer die deuren open gingen. Deed dat met veel plezier want daar had ik ook iets aan, als persoon en om later die gunst aan een groep vrienden te kunnen delen. Oei, ik had dit beter verzwegen en voor mezelf gehouden Je weet nooit dat hier iemand van BD de duiven vanonder mijn armen komt schieten en er de volgende keer ook aanwezig is.

                            Een F1, ... zijn privé-initatieven en daar spelt de inrichter de regels en daar moeten we nu éénmaal leren mee leven.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: accreditatie

                              Waar ik het kan van krijgen zijn pro's die denken dat zij enkel toegang te mogen hebben tot grote events zoals zolder. Blijkbaar zijn ze allemaal volleerd uit de baarmoeder gekropen en als je dan ziet wat de pro media er van bakt dan vraag je je af waar ze dat groot bakkes vandaan halen? Blijkbaar dringt het maar niet door dat de meeste beroepen niet meer voorbehouden zijn voor zogezegde pro's maar dat de amateur het er de laatste tijd veel beter vanaf brengt.

                              Je kan je evengoed afvragen waarom er eigenlijk nog fotografen aanwezig zouden moeten zijn met al die camera's die er al aanwezig zijn. Pro's zijn daar ook enkel maar om te tonen dat ze zijn binnengeraakt, alsof er nog iemand ligt te wachten op beelden die je rechtstreeks uit de video opnames kan knippen.

                              Er breken harde jaren aan voor de pro's da's duidelijk

                              Comment

                              Working...
                              X