Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Festivals

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Festivals

    Hey!

    Donderdag en Vrijdag ben ik voor de 2de keer naar Casablanca in Hemiksem geweest.
    Ik was er met een paar vrienden, die allemaal geen interesse hebben voor fotografie en alleen maar kwamen voor te feesten.
    Ik had mijn materiaal meegenomen naar een vriend zijn thuis, aangezien ik daar bleef slapen.
    Nu heb ik mijn camera niet meegenomen naar het festival zelf, omdat ik nogal bang was dat het gestolen zou worden, van m'n rug werd getrokken of dat ik zelfs aangevallen werd (ja, je weet maar nooit toch?).
    Maar nu vind ik het enorm jammer dat ik geen foto's heb kunnen maken, zowel van mijn vrienden en mezelf als de groepen, sfeerfoto's etc.
    Al was het maar voor een goede herinnering te hebben aan 2 geweldige nachten.

    Nu was mijn vraag of er wel degelijk zoveel gevaar is om je camera mee te nemen...
    Binnekort is het pukemarock in puurs en ik ben van plan om te gaan.
    Ik zou dan ook weer heel graag foto's hebben...

    Wat dan als er toch zo "ne zot" bij loopt, en die pakt op één of ander manier je camera vast, sleurt die uit je handen en loopt weg ofzo?

    Waarschijnlijk zitten hier wel een paar mensen die regelmatig fotograferen op festivals, dus wat zijn jullie ervaringen en hoe "beveiligen" jullie je materiaal etc.

    Ik heb een goede rugzak die je niet zomaar openkrijgt (de rits is wat stroef) dus dat voel ik zeker.

    Misschien is het handig als ik zeg dat ik 16 jaar ben.

    Graag reacties, tips oid.
    Merci!!

  • #2
    Re: Festivals

    Een vervelend probleem, die alom tegenwoordige agressie in de samenleving.
    Ik trek nooit op festivals en zelden of nooit waar veel mensen bij elkaar zijn.
    integendeel neem ik veel van mijn foto's op redelijk verlaten plaatsen en tijdstippen.
    dus veel risico dat ze plots een camera uit mijn handen trekken is er niet.
    omdat ik er dikwijls alleen op uit trek en soms in the middle of nowhere zit, heb ik soms wel schrik dat er onverlaten zouden opduiken die dan natuurlijk vrij spel hebben.
    maar ja, je kan moelijk met een wapen gaan rondlopen, mag niet he. alleen criminelen mogen dat.
    Ik kan je dus geen concrete tips geven, maar begrijp je bezorgdheid.

    Comment


    • #3
      Re: Festivals

      Nooit problemen mee gehad
      Beste 'beveiliging' is meedoen in de 'zottigheid'
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #4
        Re: Festivals

        idd gewoon meegaan met de rest, desnoods es nen onnozelaar op de foto zetten voor de rust!

        als je laat merken da je een dure camera meehebt, dan is het erom vragen
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Festivals

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          idd gewoon meegaan met de rest, desnoods es nen onnozelaar op de foto zetten voor de rust!
          Je moest eens weten hoe positief dit werkt
          Canikon 40D - D200, D300

          Comment


          • #6
            Re: Festivals

            Gewoon doen.

            Toen ik mijn camera net had durfde ik hem ook bijna nooit meenemen. Wat als ze hem stelen in de stad! Wat als er zand of water op komt aan zee! Wat als hij niet tegen die vrieskou kan! etc. etc. etc.

            Maar na een paar maanden had ik door dat dat toch eigenlijk ongelofelijk zonde was van het geld. Je koopt een camera om mooie momenten vast te leggen, om vervolgens te bang te zijn hem te gebruiken.

            Drie jaar later laat ik 'm voor niets meer thuis, en zo hoort het!

            Comment


            • #7
              Re: Festivals

              Hmm ja, klopt wel.
              Gewoon meenemen dus

              Comment


              • #8
                Re: Festivals

                Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                Hmm ja, klopt wel.
                Gewoon meenemen dus
                en verzekeren...
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Festivals

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  en verzekeren...
                  Kan je zoiets verzekeren?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Festivals

                    je kan nagenoeg alles verzekeren, maar voor de meeste camera's lijkt het mij zonde van het geld (ik heb het dan niet over professionelen die er van moeten leven). Ik zeul mijn camera nu nagenoeg 3 jaar overal mee heen. In Hasselt, Antwerpen, Gent, New Delhi, ... De enige reden waarom ik hem niet zou meenemen is dat het te heet is en ik geen zin heb om met een camera rond de nek te lopen en de rugzak dus te warm is.

                    Als je het op een plek niet vertrouwt, hang je de camera over je schouder en nek (schuin dus) met het toestel zelf op je buik. Dan kan je die nog altijd met 1 hand vasthouden en zelfs als je dat niet doet moeten ze je strap al doorsnuiden voor ze er mee wegkunnen.

                    Als je de camera in de hand neemt, draai je de strap een keer of 2 rond je pols, wat het ook al moeilijker maakt om hem uit je handen te grissen en ondertussen hangt de strap ook zeker niet voor je lens.

                    Niet naar festivals gaan waar het gevaar op diefstal groter is. Ik vertrek morgen naar een festivalletje en kom zondag terug. Mijn camera zal daar regelmatig gewoon vooraan op het podium liggen, waar iedereen erbij kan. de kans op diefstal bestaat, want ik heb hem niet vast en sta er zelfs niet naast, maar die kans is wel erg klein. En als ik er volk rondloopt dat ik toch niet vertrouw, leg ik hem gewoon backstage
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

                    **=ol

                    Comment


                    • #11
                      Re: Festivals

                      Ik draai bijna altijd de strap 2 keer rond mijn pols, ik vind het gewoon lastig om die rond je nek te dragen tijdens een studioshoot, of een shoot met modellen.
                      Het is niet echt mijn bedoeling om het hele festival door vooraan te gaan staan, want ik wil ook nog gewoon fun maken met mijn vrienden enzo.

                      Ff een vraagje, altijd handig om te weten;
                      Hoe kan je helemaal vooraan het podium komen, de plek voor waar geen volk is toegelaten en meestal de security staat?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Festivals

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                        Hoe kan je helemaal vooraan het podium komen, de plek voor waar geen volk is toegelaten en meestal de security staat?
                        Dat heet de frontstage, daarvoor moet je toelating vragen aan de organisatie.
                        about.me/stijnv

                        Comment


                        • #13
                          Re: Festivals

                          Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                          Dat heet de frontstage, daarvoor moet je toelating vragen aan de organisatie.
                          En krijgen niet altijd even simpel...
                          Canikon 40D - D200, D300

                          Comment


                          • #14
                            Re: Festivals

                            Ik zorg altijd op voorhand dat ik weet of je binnen mag met een spiegelreflex, want bijvoorbeeld op de Lokerse Feesten zul je er niet mee binnengeraken (of ge zult vre veel chance moeten hebben).
                            Anders neem ik hem altijd mee, ik zorg wel dat ik indien ik hem niet gebruik in een onopvallende rugzak kan steken, en die laat ik niet rondslingeren en dan heb je volgens mij geen problemen (toch nog nooit gehad en heb toch al een paar festivals gedaan, onder meer afgelopen vrijdag Folkfestival Dranouter)
                            Tijdens het fotograferen altijd rond mijn pols gewikkeld (niet rond mijn nek), vind ik persoonlijk het gemakkelijkst en veiligst werken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Festivals

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                              Dat heet de frontstage, daarvoor moet je toelating vragen aan de organisatie.
                              Hangt gewoon van het festival of concert af, hoe onbekender, hoe meer mogelijk.


                              Junior Brown

                              Kori Hepner-Fred J. Eaglesmith and the Flying Squirels.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X