Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van den borre

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van den borre

    wisten jullie dat van den borre (bijna in elk deftig dorp te vinden) dezelfde prijzen hanteerd als pakweg konijnenberg?
    en geen gemor van "binnen een straal van....nee gewoon printje maken van de goedkoopste winkel en meepakken, passen hun prijs gewoon aan voila...
    wou het even meedelen...vandaag hier ervaring mee opgedaan
    http://www.jvs-photography.be/

  • #2
    Re: van den borre

    Dan gaan ze hun prijzen toch serieus mogen laten zakken bij bv de objectieven, kan hem soms 300 euro schelen
    Jochenvde Photography
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: van den borre

      Dat werkt niet in alle filialen hoor... sommige filialen houden zich wel aan de 30km regel (of was het 20).

      Comment


      • #4
        Re: van den borre

        inderdaad de prijzen zijn extreem hoog van die dingen daar , maar toch in kapellen betaal je het bedrag van de laagste aanbieder (enige vereiste is dat de winkel in belgie is en wel een fisieke winkel moet zijn en dus geen internetshop) en konijn valt daar alvast onder, is wel zo handig voor mij.....
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #5
          Re: van den borre

          Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
          Dat werkt niet in alle filialen hoor... sommige filialen houden zich wel aan de 30km regel (of was het 20).
          Ik heb al ondervonden dat het argument ook geldt als de 'goedkopere' winkel die je vond in een straal van xx km rond 'een' filiaal van Vanden Borre ligt. Moet daarom niet datzelfde zijn..
          Waarschijnlijk een kwestie van interpretatie van hun reglement, maar lijkt me de meest logische: anders ga je gewoon naar dat ander filiaal en daar geldt de korting dan wél??

          In veel andere winkels/ketens werkt dit 'afbieden' trouwens ook hoor. Gewoon het lef hebben van het te vragen hé (eventueel in combinatie van 'vergelijkende argumenten' - lees: prints van andere shops).
          Niet geschoten is altijd mis!

          Comment


          • #6
            Re: van den borre

            Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
            Ik heb al ondervonden dat het argument ook geldt als de 'goedkopere' winkel die je vond in een straal van xx km rond 'een' filiaal van Vanden Borre ligt. Moet daarom niet datzelfde zijn..
            Waarschijnlijk een kwestie van interpretatie van hun reglement, maar lijkt me de meest logische: anders ga je gewoon naar dat ander filiaal en daar geldt de korting dan wél??

            In veel andere winkels/ketens werkt dit 'afbieden' trouwens ook hoor. Gewoon het lef hebben van het te vragen hé (eventueel in combinatie van 'vergelijkende argumenten' - lees: prints van andere shops).
            De regels zijn duidelijk hoor... het hangt allemaal af van de goodwill van de verkoper. Bij de ene filiaal werkt het wel, bij de andere niet.
            Die kerel zei dan, dat ik maar naar de Vanden Borre winkel moest gaan in de buurt van Fotkonijnenberg.

            U vindt het toestel:

            * Met dezelfde referentie, nieuw en onmiddellijk beschikbaar;
            * Met een goedkoper geafficheerde prijs;
            * Met dezelfde waarborg- en servicevoorwaarden;
            * Binnen de 30 dagen na aankoop;
            * In een straal van 20km rond uw Vanden Borre winkel in een fysiek verkooppunt in België (dus geen websites).

            Comment


            • #7
              Re: van den borre

              Ook al gehad dat een toestel bij hun duurder was, met een folder van elders geweest en ze kwamen zeveren over de openingsuren van de winkel ... VDB was op zaterdag iets langer open dan die andere winkel en dan was het zogezegd "niet met dezelfde service".
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: van den borre

                Eigenlijk is de politiek van Van den Borre onbegrijpelijk... In Turnhout ligt alles op een boogscheut van elkaar. Zo goed als naast mekaar liggen Van den Borre, Krefel en De Harense Smid, drie grote elektro-zaken met een overlappend gamma. Ik ben onlangs gaan winkelen voor enkele grotere elektrotoestellen, en stap de drie winkels binnen...
                Voor een koelkast, laagste prijs gevonden aan € 1389 zat er een prijsverschil van €250 of 17% op tussen de drie zaken. Voor een stofzuiger, die ik uiteindelijk €299 betaalde, was het prijsverschil €80 of 27%. Voor de stofzuiger was Van den Borre de duurste. Ik krijg daar een dubbel gevoel bij en vraag me of dit systeem eigenlijk wel werkt. Je krijgt de laagste prijs, dus waarom die hoge prijzen afficheren ? Mij lijkt dit omgekeerd te werken, mja, ik heb ook geen verkoopstechnieken gestudeerd...
                Bij Van den Borre is het gamma qua fotocamera's natuurlijk beperkt. Het is het proberen waard om de vraag te stellen, maar ik vrees ervoor, dat je hem niet gaat krijgen, zoals hierboven al een aantal voorbeeldjes werden aangehaald.
                Voor de service van Van den Borre moet je in wezen geen schrik hebben. Ik kocht er uiteindelijke toch een ijskast toonzaal model aan €999 die precies was wat ik wilde hebben. Heel correcte behandeling, correcte levering en opvallend vriendelijke verkopers die bovendien nog vakbekwaam waren. Zij verschaften ons veruit de betere uitleg. Of ze nu op fotomateriaal even vakbekwaam zijn als bij de fotohandel, daar twijfel ik aan. Mja... ook daar lopen niet allemaal even bekwame mensen.

                Comment


                • #9
                  Re: van den borre

                  mh ik beb nu niet rijk maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die geen last hebben van de crisis en gewoon de eerste beste winkel binnengaan en zeggen: pak maar in.
                  Dus daarom houden ze hogere prijzen wrs. Net zoals je bij duurdere benzinestations vaak langere rijen ziet dan bij de goedkoopste (waar ik altijd ga). Ook hebben die dure stations een overeenkomst met werkgevers waardoor het personeel er korting krijgt.

                  Wel spijtig dat je weer op de goodwill vd verkoper ter plaatse moet rekenen. Pf openingsuren op zaterdag zijn wijder
                  Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                  Comment


                  • #10
                    Re: van den borre

                    de kennis over fotografie materiaal bij vdb in kapellen is gelijk aan nul komma niks...maar ik moet er wel bij zeggen dat deze super vriendelijke verkoper er ronduit voor uitkwam dat ie er niks van kende en vroeg zelfs aan mij uitleg over de verschillende toestellen en lenzen....
                    en eerlijk is eerlijk , ik vind dit toch positief omdat hij ook niet probeerde je iets anders of zo aan te smeren of zoals wel eens in fotozaken gebeurd dat ze je de grootste bull.... proberen wijs te maken.
                    nee liever iemand die zegd sorry ken er niks van dan larrie te staan vertellen.
                    en deze winkel is haast naast mijn deur dus handig is het wel....
                    ze hebben weinig in stock maar alles kan gewoon besteld worden en na 2 weken heb je het.
                    van de garantie service ben ik zelf heel tevreden , word nooit moeilijk over gedaan en das dan toch ook weer een plus vind ik...
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: van den borre

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                      de kennis over fotografie materiaal bij vdb in kapellen is gelijk aan nul komma niks...maar ik moet er wel bij zeggen dat deze super vriendelijke verkoper er ronduit voor uitkwam dat ie er niks van kende en vroeg zelfs aan mij uitleg over de verschillende toestellen en lenzen....
                      en eerlijk is eerlijk , ik vind dit toch positief omdat hij ook niet probeerde je iets anders of zo aan te smeren of zoals wel eens in fotozaken gebeurd dat ze je de grootste bull.... proberen wijs te maken.
                      nee liever iemand die zegd sorry ken er niks van dan larrie te staan vertellen.
                      Juist... en ik kan dit alleen maar beamen. Ik heb zelfs al bij een fotozaak gemerkt dat het gewoon de verkoper is die bepaalt welk merk er verkocht wordt. Ik merkte het toen twee mensen na elkaar een compact kwamen kopen... Eén verkoper prees resoluut Canon aan, de andere verkoper prees resoluut Panasonic aan. Geen van beide is een slechte keuze, maar het waarom dat de éne dit merk neemt en de andere dat merk, de logica ervan, is me even onduidelijk. De vragen van beide mensen waren nochtans hetzelfde... ze gingen op reis en moesten iets hebben dat makkelijk in de handtas pastte...

                      Comment


                      • #12
                        Re: van den borre

                        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                        Juist... en ik kan dit alleen maar beamen. Ik heb zelfs al bij een fotozaak gemerkt dat het gewoon de verkoper is die bepaalt welk merk er verkocht wordt. Ik merkte het toen twee mensen na elkaar een compact kwamen kopen... Eén verkoper prees resoluut Canon aan, de andere verkoper prees resoluut Panasonic aan. Geen van beide is een slechte keuze, maar het waarom dat de éne dit merk neemt en de andere dat merk, de logica ervan, is me even onduidelijk. De vragen van beide mensen waren nochtans hetzelfde... ze gingen op reis en moesten iets hebben dat makkelijk in de handtas pastte...
                        Wanneer de ene verkoper positieve ervaring heeft met merk a en zijn collega met merk b zou het mij niet verwonderen wanneer ze het toestel aanprijzen waarvan ze zelf enige ervaring bezitten wanneer de klant geen speicale eisen stelt. .

                        Comment


                        • #13
                          Re: van den borre

                          Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                          Wanneer de ene verkoper positieve ervaring heeft met merk a en zijn collega met merk b zou het mij niet verwonderen wanneer ze het toestel aanprijzen waarvan ze zelf enige ervaring bezitten wanneer de klant geen speicale eisen stelt. .
                          Hhmmzz... als verkoper in een fotospeciaalzaak, en ja ik heb het over een hele grote, zou ik toch verwachten dat je met kennis van zaken de verschillen tussen toestellen kan uitleggen, en je niet specifiek toelegt op één merk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: van den borre

                            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                            Hhmmzz... als verkoper in een fotospeciaalzaak, en ja ik heb het over een hele grote, zou ik toch verwachten dat je met kennis van zaken de verschillen tussen toestellen kan uitleggen, en je niet specifiek toelegt op één merk.
                            Dat is nu net het verschil tussen een fotozaak en Vandenborre.
                            Bij VDB geeft de verkoper het ene moment uitleg over een fototoestel, en 10 minuten later moet hij alles vertellen over een tv. Het is onmogelijk dat zij elk verschil kennen in merken maar voortgaan op wat zij zelf ervaren.
                            Sony α7ii
                            5OOpx

                            Comment


                            • #15
                              Re: van den borre

                              Goeie uitleg krijgen van een verkoper...
                              Voor mij zit hij altijd tussen hamer en aambeeld. In de eerste plaats moet hij omzet maken en winst.
                              Het is toch een beetje te biechten gaan bij de duivel...

                              Tegenwoordig ben je veel beter af als je wat rondsurft, en dan zelf je keuze maakt.
                              Voor mij ligt de service vooral in de juiste prijs, snel leveren of voorraad, en een correcte afhandeling bij garantie.

                              Comment

                              Working...
                              X