Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwarte.....Urban

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwarte.....Urban

    Deze zomer is er de Zwarte doos weer op TV. 3 keer per week trekt een fotograaf, inclusief camera-ploeg, verlaten locaties binnen.
    Deze plaatsen worden open en bloot de huiskamer binnen gesmeten, de plaatsing niets verhullend.
    Wat een propaganda voor iedereen zomaar naar daar te sturen om efkes wat souveniers te gaan halen.

    Het zou weer VTM niet zijn......

    Mijn bezoek aan Dadipark voor VTM, vergelijkend met mijn laatste bezoek dit weekend, wel, nu is het gewoon een openbaar stort geworden. Dit zie ik nog gebeuren met andere locaties.
    De kristalglazen van die kristalfabriek zullen er ook niet lang meer zijn.

    Ik vrees dus dat kl**tjes VTM de doodsteek levert aan tientallen gave urbex-locaties.


  • #2
    Re: Zwarte.....Urban

    Al die locaties staan met naam en toenaam op het internet te lezen.
    Ik denk niet dat we zo naïef moeten zijn om te denken dat 'de zwarte doos' grote getalen mensen naar die locaties gaat trekken.

    ietwat fotograaf weet: 'Only leave footprints!!'

    Comment


    • #3
      Re: Zwarte.....Urban

      Er is een groot verschil tussen 'een locatie moeten zoeken' en ze in je schoot geworpen krijgen. Ik vrees trouwens dat ik het niet op fotografen heb, maar ander slag volk.
      Foto's, kristalglazen enzovoort, gewoon voor het grijpen.

      Ach, tuurlijk jaag ik mij op voor niets, ik weet het, maar......

      Comment


      • #4
        Re: Zwarte.....Urban

        Onder het andere slag volk dat er bestaat ,bestaan er ook Urban fotografen die naar een plaats gaan en daar hun foto's maken en er ook vernielingen aanbrengen ,zodoende er andere fotografen geen mooie foto's meer kunnen maken ,natuurlijk vindt ik het ook niet zo prettig dat het desbetreffende programma nu ineens zomaar ergens binnengaat en er even met de fotograaf foto'kes maakt ,want soms in het programma laat men doorschijnen dat je zomaar op ieders stuk privaat grond mag komen en je ding er doen .

        Dus ik ben ook niet zo blij met dit propoganda materiaal ,dat iedereen nu ineens locatie's gaan opzoeken en het rondbazuinen ,maar zoals hier al is aangehaald er staan genoeg plaatsen op verschillende forums en website over dit soort fotografie .

        Groetjes

        Ardesign
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

        Comment


        • #5
          Re: Zwarte.....Urban

          de ergste dingen vind ik graffiti spuiten en ruiten ingooien.
          toppunt van misprijzen, van agressie, van smakeloosheid.
          allemaal beschadigde zielen die zich daarmee amuseren als je het mij vraagt.

          Comment


          • #6
            Re: Zwarte.....Urban

            Ardesign, ik twijfel er geen moment aan dat er onder ons urbexers eveneens vandalen zitten.
            Maar mijn probleem is, het open en bloot in de huiskamer van honderduizenden mensen sturen. Vooral de gevolgen voor bv voor Dadipark, oké, niet de urbex-toplocatie natuurlijk, maar ik ben er zondag geweest en het is om bij te huilen.

            Het is, zoals al geschreven, een stort geworden.

            Ach, nogmaals, ik maak mij waarschijnlijk zorgen om niets maar toch......Souvenierjagers kijken er genoeg naar VTM dus...

            Het grote verschil met internet is, dat je op internet toch wel moet gaan zoeken om aan een locatie te komen en dan nog eens moet gaan zoeken waar deze juist ligt. Toch wel een serieus verschil.

            Jan

            Comment


            • #7
              Re: Zwarte.....Urban

              Ik vind het persoonlijk al veel erger welke resultaten die fotograaf maar boekt. Gisteren nog gezien van die bokalen met dierenresten op sterk water in die kelder. Mooi kun je de foto's toch niet noemen als je een bokaal met serieuze uitgebrande lichtvlekken (door z'n superharde licht) ziet... Ik ben er zeker van dat hier op het forum heel wat urbanfotografen zitten die daar beelden van zouden maken waar hij alleen maar jaloers op kan zijn...

              Mvg,
              Frederic

              Comment


              • #8
                Re: Zwarte.....Urban

                Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
                Deze zomer is er de Zwarte doos weer op TV. 3 keer per week trekt een fotograaf, inclusief camera-ploeg, verlaten locaties binnen.
                Deze plaatsen worden open en bloot de huiskamer binnen gesmeten, de plaatsing niets verhullend.
                Wat een propaganda voor iedereen zomaar naar daar te sturen om efkes wat souveniers te gaan halen.

                Het zou weer VTM niet zijn......

                Mijn bezoek aan Dadipark voor VTM, vergelijkend met mijn laatste bezoek dit weekend, wel, nu is het gewoon een openbaar stort geworden. Dit zie ik nog gebeuren met andere locaties.
                De kristalglazen van die kristalfabriek zullen er ook niet lang meer zijn.

                Ik vrees dus dat kl**tjes VTM de doodsteek levert aan tientallen gave urbex-locaties.

                Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Zwarte.....Urban

                  Het doet me denken aan een X aantal jaren geleden toen een bepaalde woning plots véél aandacht kreeg in de media....
                  Die bepaalde woning werd toen ook overrompeld door de plets met alle gevolgen vandien.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zwarte.....Urban

                    Ah, oké....Wist niet dat er al een topic van bestond.

                    Jan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zwarte.....Urban

                      Oei is Dadipark geen goede Urbexlocatie meer? Ik wou er donderdag eens naartoe gaan
                      Canon 350D 18-55mm - 80-200mm, Prinz 58mm UV + Kenlock 58mm P.L

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zwarte.....Urban

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_HD Bekijk bericht
                        Oei is Dadipark geen goede Urbexlocatie meer? Ik wou er donderdag eens naartoe gaan
                        Nee, het begint er stilaan op een openbaar stort te lijken.....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zwarte.....Urban

                          en toch zijn er door deze klooio veel locaties verloren gegaan en zeer bekend gemaakt !

                          -hij is in de dierenarts school geweest en daar is nu fulltime bewaaking (van hooren zeggen)
                          -het huis in oost vlaanderen (van de zogezegde kindermoord) is leeggehaald 2 dagen na hun opnamens !

                          ik was in de koolmijn een week of 2 na hen en als je daar een ijscar had gezet had je zeer goed verdiend ! daar was het echt druk !

                          maarja hij is alweer van den tv gezwierd in zo'n manne maak ik me toch ook enorm druk hoor ...

                          mvg

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zwarte.....Urban

                            Oorspronkelijk geplaatst door whitte Bekijk bericht
                            en toch zijn er door deze klooio veel locaties verloren gegaan en zeer bekend gemaakt !

                            -hij is in de dierenarts school geweest en daar is nu fulltime bewaaking (van hooren zeggen)
                            -het huis in oost vlaanderen (van de zogezegde kindermoord) is leeggehaald 2 dagen na hun opnamens !

                            ik was in de koolmijn een week of 2 na hen en als je daar een ijscar had gezet had je zeer goed verdiend ! daar was het echt druk !

                            maarja hij is alweer van den tv gezwierd in zo'n manne maak ik me toch ook enorm druk hoor ...

                            mvg
                            Full time bewaking lijkt me logisch als je weet dat het eigendom van iemand is. Niemand heeft graag pottenkijkers.
                            Dat een huis 2 dagen na de opname is leeggemaakt lijkt me straf... Vandaag filmen en morgen uitzenden is onzin!! De periode dat ze gefilmd hebben is al weken tot zelfs maanden geleden.

                            Ik jaag me er helemaal niet in op. Urban is een tak van fotografie die zeer veel aanhang kent. Iemand die een beetje moeite doet vind deze plaatsen zelf ook wel.
                            Daar heb je niemand van op tv nodig.

                            En dat je klaagt van de koolmijnen.... Djees.... Ik woon in de steenkoolbuurt...
                            Dat is al jaaaaaaaaren een favoriete plek voor toeristen, fotografen, mountainbikers, verliefde koppeltjes enz enz enz enz

                            Comment

                            Working...
                            X