Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfstandige activiteit wijzigen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zelfstandige activiteit wijzigen

    Hi,
    Ik ben reeds een 5-tal jaar zelfstandig (in bijberoep). Ik herinner me dat ik bij het aanvragen van BTW- & handelsregisternummer de activiteiten moest vastleggen waarbinnen mijn zelfstandige activiteit zich situeerde.
    Toen heb ik dit op "software ontwikkeling" en "grafisch ontwerp" vastgelegd, wat ongeveer alles coverde waar ik toen mee bezig was. Gaandeweg is dit beginnen evolueren van pure software ontwikkeling, via webdesign, richting grafisch ontwerp om uiteindelijk nu bij fotografie te belanden.
    Mijn vraag is: Moeten die activiteiten die geregistreerd werden, aangepast worden om fotografie-opdrachten te factureren?

    Ik vermoed dat niet zomaar iedereen met een btw-nummer, mag factureren voor eender welke activiteit. In mijn geval is de stap van grafisch ontwerp naar fotografie niet onoverkomelijk, maar stel nu dat een slager begint met fotografie...

    Als iemand hier meer over weet, alvast bedankt om te reageren!
    Grtz
    S.
    Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

  • #2
    Re: Zelfstandige activiteit wijzigen

    Doe je dit in eigen naam of onder een vennootschap (bvba, vof, cv,...)?
    Ik zou bijna durven zeggen wanneer je dit in eigen naam doet je dit niet moet vermelden, maar misschien best even je ondernemingsloket bellen.
    Wanneer je dit onder vennootschap doet moet de activiteit in je statuten vermeld staan.
    Sony α7ii
    5OOpx

    Comment


    • #3
      Re: Zelfstandige activiteit wijzigen

      't is onder eigen naam, zelfstandige eenmanszaak.
      Herinner me vaag dat het ook "statuten" waren die ik daarvoor liet vastleggen, maar vind er weinig van terug.
      Inderdaad misschien beter eens het ondernemersloket contacteren.
      Thx,
      S.