Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bouillon-Vresse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bouillon-Vresse

    ik ga nog eens een weekje naar de ardennen,(om te fotograferen, er gaat ook een model mee) deze keer naar Vresse (Bouillon) ken die streek eigenlijk niet zo ben er wel al eens gepasseert
    heeft er iemand tips van toffe bezienswaardigheden , kastelen , burchten, mooie landschappen...iets anders....
    alle tips zijn welkom

    mvg
    jvs
    http://www.jvs-photography.be/

  • #2
    Re: Bouillon-Vresse

    't Is daar allemaal schoon aan de Semois.Poupehan,rochehaut,Frahan ....
    Zelf de politiekers vertoefden er graag,dat wil wat zeggen hé.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Bouillon-Vresse

      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
      't Is daar allemaal schoon aan de Semois.Poupehan,rochehaut,Frahan ....
      Zelf de politiekers vertoefden er graag,dat wil wat zeggen hé.
      idd wil wat zeggen
      aan die kanten is er altijd wel wat te zien natuurlijk , want het is er bijzonder mooi weet ik, maar misschien is er wel iets dat de moeite is maar niet zo voor de hand liggend is.....
      http://www.jvs-photography.be/

      Comment


      • #4
        Re: Bouillon-Vresse

        Die streek is zo'n beetje mijn tweede habitat .

        Ik vind het persoonlijk één van de mooiste streken van België. De meanders van de Semois zijn berucht, en de natuur is er prachtig.
        Als je in Vresse bent, kan je ook eens wandelen tot in Laforêt. Dit dorpje wordt beschouwd als één van de mooiste van België (alhoewel ik dit persoonlijk een beetje overdreven vind). Maar als je vanuit Vresse Laforêt binnenwandelt, blijf je gewoon rechtdoor gaan. Op zeker moment passeer je dan aan uw rechterzijde een cafeetje (ook interessant , met trouwens een vriendelijke cafébaas), en een beetje verder aan uw linkerkant een klein rond vijvertje. Aan uw rechterkant begint er dan een wandelweg waar je een parcours kan volgen waar op diverse plaatsen alle figuren staan uitgebeeld (met wat uitleg) die een plaats hebben in diverse sagen en legenden. Dit is wel een leuk wandelingske om eens te doen, en je moet hiervoor zeker geen geoefende wandelaar zijn.
        Voor de rest biedt die streek heel veel mogelijkheden (bvb het kasteel van Bouillon dat 's avonds verlicht is, en waar je 's avonds ook fakkeltochten kan doen).
        Ik ga er het weekend van 15 augustus een lang weekend van maken (waarschijnlijk tot woensdag 19/08).
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment

        Working...
        X