Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograferen van dansgroep

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotograferen van dansgroep

    wie heeft er ervaring met het fotograferen van een dansgroep?
    het betreft een dansgroep uit nederland bestaande uit 8 meisjes en 4 jongens met al een flink palmares van tv optredens
    ik heb de gelegenheid om de repetities te mogen fotograferen van deze groep, echter een helpende hand van iemand die reeds wat ervaren is in deze soort fotografie is meer dan welkom, alles zal "strobbistgewijs" moeten gebeuren
    iemand die interesse heeft om mee te gaan shooten , graag dan!
    de repetieties vinden plaats in eindhoven , de datum zal ergens in september zijn maar wanneer juist is nog niet vast ,de repetities zijn steeds s'avonds!
    http://www.jvs-photography.be/

  • #2
    Re: fotograferen van dansgroep

    LEAVE YOUR FLASH AT HOME!!!

    dansfotografie is niet van de poes!
    je hebt geluk de repetities te kunnen volgen, dan is anticiperen wat makkelijker.
    zorg dat je enkele "cruciale" momenten van de voorstelling kan voorspellen en kies je positie zorgvuldig uit!
    jammer genoeg ligt eindhoven niet bij de deur, maar ik was graag afgekomen om je wat op weg te helpen.

    grtz,
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: fotograferen van dansgroep

      spijtig , heb je dansfoto's even bekeken enne dat is het he!!

      hmmm mijn flitsers thuis laten?????
      ai dan weet ik het helemaal niet meer hoor, dat soort dans gaat vrij snel en zonder flits hmmm ?
      ik had toch ook graag een zoom gebruikt maar zonder flits zal ik in ieder geval al licht te kort hebben en echte lichtsterke objectieven zijn er niet enfin ik bedoel niet beter dan 2.8...
      de foto's die ik van jou zag zijn toch niet zonder flits genomen he, dat kan haast niet of heb ik het mis?
      ik dacht als zoom te gebruiken een 16-85 of een 17-55 of iets van die slag want een vaste 50 of 85 hmmm da zal wa moeilijker zijn vrees ik , ik kan wel vrij lopen waar ik wil maar kan moeilijk tussen dat gedans gaan kruipen om mijn foto's te maken he, dus een zoom zou handig zijn

      alle tips aangaande zijn meer dan welkom
      oja ik neem een D300 en een D80 mee (de D80 zet ik een lichtsterk 50 mm objectief op)
      op de d300 graag iets van zoom ....?
      http://www.jvs-photography.be/

      Comment


      • #4
        Re: fotograferen van dansgroep

        lichtsterk objectief en een iso die naar 1600 en hoger kan doen veel

        ZW laat je iets meer ruimte met ruis, maar een foto in ZW is heel anders dan 1 in kleur. Beide heeft voor en nadelen en een goede foto in kleur kan bagger zijn in ZW en omgekeerd.
        vergeet ook geen gebruik te maken van de spots die er zijn.
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: fotograferen van dansgroep

          ik heb zo een vermoeden dat da hier ni ga meevallen

          gegadigden mogen zich nog altijd melden om mee te gaan shooten die dag
          de dag ligd vast op woensdag 9 september (s'avonds)
          wel graag iemand die al wat expertise heeft in slechte omstandigheden te fotograferen, in een zaaltje waar ook spiegels aanwezig zijn...(anders staan we daar met 2 zonder ervaring en dat schiet niet op natuurlijk...)
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #6
            Re: fotograferen van dansgroep

            Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
            lichtsterk objectief en een iso die naar 1600 en hoger kan doen veel

            ZW laat je iets meer ruimte met ruis, maar een foto in ZW is heel anders dan 1 in kleur. Beide heeft voor en nadelen en een goede foto in kleur kan bagger zijn in ZW en omgekeerd.
            vergeet ook geen gebruik te maken van de spots die er zijn.
            met mijn d300 valt het allemaal nogal mee wat ruis betreft , en denk dat ik een 35 mm 1.8 een 50 mm 1.8 en een 85 mm 1.8 meepak denk dat het daarmee wel moet lukken..
            ik heb geen lichtsterke handelbare zoom ....
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #7
              Re: fotograferen van dansgroep

              9 september... dat komt slecht uit. Anders graag...

              Strobist materiaal genoeg.
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

              Comment


              • #8
                Re: fotograferen van dansgroep

                datum is gewijzigd naar dinsdag 8 september ....
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: fotograferen van dansgroep

                  iemand (liefst nikon gebruiker) die zin heefd om die dag mee te gaan ......welkom!
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotograferen van dansgroep

                    Persoonlijk zou ik ook niet voor al te veel extra licht zorgen. Het hangt er natuurlijk van af op welke manier er gerepeteerd wordt (met het show-licht of gewoon in hun repetitiekot). Is er geen licht voorzien, dan kan je daar zelf voor zorgen.

                    Ik ga hier geen cursus dansfotografie geven, want ik zou niet weten waar ik moet beginnen en waar ik moet eindigen. Maar mijn belangrijkste dingen zijn meestal
                    - gebruik het licht wat er is, hoe weinig het ook is.
                    - let vooral op beweging, compositie en ruimte
                    - als fotograaf moet je echt wel *in* het dansstuk zitten. Moet niet letterlijk (maar mag), maar zeker met je hoofd. Om een dansstuk goed te fotograferen heb je het toch al enkele keren volledig gezien.
                    - anticiperen.
                    - ideaal (ideaal wil niet zeggen dat dat de *enige* mogelijkheid is, he) is werken vanop statief met primes. Afstand zo kort mogelijk houden, en op die manier zelfs voor de close beelden zo breed mogelijk werken. Lukt dat niet, dan kan je nog steeds meer afstand houden en voor een tele kiezen.

                    Ook als je als strobist dans wil vastleggen moet je eigen belichting in functie staan van de dans, niet in functie van je eigen fotografie. Voegt het iets toe: prima. Voegt het niks toe: weglaten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotograferen van dansgroep

                      En is het gelukt?

                      Ik zie dit draadje nu pas.
                      Ik gebruik voor dergelijke zaken nooit een flash, want de dansers gaan dat niet leuk vinden. ISO dus op 1600, de opening groot en hopen dat er voldoende licht is.

                      Afhankelijk van de dans experimenteren met lagere sluiters. Dan moet je op het juiste moment afdrukken. Ze staan wel af en toe eens stil. Of net op het hoogste punt bij een sprong.

                      Verder bij een repetitie kan je eventueel vragen om nog ergens wit licht op te zetten. Of om wat meer licht toe te laten dan bij de finale voorstelling.
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment

                      Working...
                      X