Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veel volk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • veel volk


    Dart_Stijn schreef bij zijn platen over Suikerrock (showcase evenementen) : Een massa volk in de front

    Gelijk heeft hij. Je kon je niet draaien of keren. Misschien dat bijgaande foto (met daarop slechts een derde van de frontstage) een gedacht geeft. Probleem is echter dat tegenwoordig iedereen die een site heeft of een wil beginnen op diverse plaatsen accreditaties krijgt. En de ( en mijn) vraag is dan : waar trek je de lijn? Voor een beroepsfotograaf die daar ook rondloopt is die lijn vlug getrokken. En in sommige gevallen (zoals in Suikerrock) kan ik hen begrijpen.
    Iemand een gedacht hierover (en het hier kwijt wil)?


    Last edited by vinstermik; 8 november 2010, 22:20.

  • #2
    Re: veel volk

    De groepen fotografen kleiner maken, door hen een bepaalde tijd te gunnen, en dan over te gaan naar een volgende groep fotografen. Als dat maar 1/3e is van de frontstage... dan is het er idd ferm over aan het gaan.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: veel volk

      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
      De groepen fotografen kleiner maken, door hen een bepaalde tijd te gunnen, en dan over te gaan naar een volgende groep fotografen. Als dat maar 1/3e is van de frontstage... dan is het er idd ferm over aan het gaan.
      De algemeen geldende regel op Suikerrock 2009 en diverse andere optredens : voor alle artiesten 3 nummers en wegwezen. + Sommige groepen willen geen volk meer aan frontstage na het derde nummer.

      Comment


      • #4
        Re: veel volk

        als je ziet wie er tegenwoordig allemaal staat... krijg je inderdaad de kriebels van! Hele fotoclubs, "fotografen" met pocket-toestellekes, zelfs kinderen van tijd!

        zou heel simpel kunnen zijn...

        zonder perskaart (of als freelance beroepsfotograaf) kom je'r nie in... vooraf aan te melden en bewijs ophalen bij de organisatie.

        eerste 3 nummers je beste beelden halen en dan weer weg...

        heeft geen zin om daar een heel concert rond te hangen.


        mja....wie ben ik hè
        some toys 4 big boys
        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

        Comment


        • #5
          Re: veel volk

          Ik vind het anders moeilijk genoeg om accreditatie's te verkrijgen, en dat is dan nog in opdracht van CJP. Zelfs nu ik een keer op stap mag met Alex Vanhee geraak ik bijna nergens binnen... Zo te zien was het op suikerrock evenwel té makkelijk om een fotopas te krijgen..
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: veel volk

            't Is inderdaad vreemd de laatste tijd. Bij sommige evenementen val je bijna over elkaar en bij andere geraakt er quasi niemand binnen.

            Ik moet wel zeggen dat het gedrag van sommige fotografen ook dikwijls te wensen overlaat. De regel is over het algemeen 3 nummers en dan vertrekken. Onlangs stond ik in het rivierenhof met een 6 tal fotografen. Slechts drie (inclusief ikzelf) vertrokken na het derde nummer terwijl de anderen lustig voort deden. Een van ons drie is de anderen gaan aansporen om ook op te krassen.

            Een beetje respect hebben voor de organisatie en voor de andere fotografen in de pit zouden al heel wat kunnen oplossen. Plus iets meer professionaliteit vragen van de mensen die toegelaten worden. Op termijn denk ik toch dat er een hele hoop sites zullen verdwijnen of samensmelten met andere om een groter geheel te vormen.
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

            Comment


            • #7
              Re: veel volk

              Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
              eerste 3 nummers je beste beelden halen en dan weer weg...
              heeft geen zin om daar een heel concert rond te hangen.
              Laat me toe dat serieus in twijfel te trekken
              Indien mét toestemming, vallen de beste foto's zeker te halen op een later moment...
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment


              • #8
                Re: veel volk

                Inderdaad, want wat krijg je als je maar 9 minuten mag fotograferen? Alle "professionele" fotografen gaan met dezelfde foto's naar huis. Het zou mij verbazen als de "professionele" fotografen dat zelf niet in de gaten hebben. Weet u wat het is? Tijdsdruk. De "professionele" fotograaf heeft niet meer de tijd (en de goesting) om het heel optreden door te fotograferen, zelfs als het mag. Ondertussen worden ze daardoor wel links en rechts voorbij gestoken door amateurs die dat wel doen en wat meer geïnteresseerd zijn in het onderwerp. Kijk maar eens wat er op het internet te vinden is van John Fogerty in Peer, en vergelijk dat maar eens met wat er in de kranten stond. Bedroevend zou ik zeggen, bedroevend voor de "professionele" fotografen wel te verstaan.

                https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                Comment


                • #9
                  Re: veel volk

                  Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
                  Inderdaad, want wat krijg je als je maar 9 minuten mag fotograferen? Alle "professionele" fotografen gaan met dezelfde foto's naar huis. Het zou mij verbazen als de "professionele" fotografen dat zelf niet in de gaten hebben. Weet u wat het is? Tijdsdruk. De "professionele" fotograaf heeft niet meer de tijd (en de goesting) om het heel optreden door te fotograferen, zelfs als het mag. Ondertussen worden ze daardoor wel links en rechts voorbij gestoken door amateurs die dat wel doen en wat meer geïnteresseerd zijn in het onderwerp. Kijk maar eens wat er op het internet te vinden is van John Fogerty in Peer, en vergelijk dat maar eens met wat er in de kranten stond. Bedroevend zou ik zeggen, bedroevend voor de "professionele" fotografen wel te verstaan.

                  troost u...er zijn er ook nog mét goesting

                  maar door de overrompeling aan amateurs (niet in t slechte daglicht bedoeld ) op optredens word je alsmaar moeilijker toegelaten... en zoals Omag zegt... 'k heb al meermaals gezien dat deze amateurs zich na de eerste 3 nummers naar de eerste rij drummen om daar 't ganse concert of festival verder te shooten... dik tegen de zin van publiek en artiest...

                  hou je gewoon aan de regels van dat moment...als je mag blijven en je hebt nog zin ...blijf dan... moet je weg...ga je weg... simpel toch?

                  life can be easy...and beautiful!
                  some toys 4 big boys
                  http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                  Comment


                  • #10
                    Re: veel volk

                    Als amateur amuseer ik mij één week per jaar met concertfotografie op het Kneistival. Gezellig festivalletje waar geen accreditaties nodig zijn en waar je met een dslr naar toe kan. Waarom één week? Omdat ik vermoed dat ik niet aan accreditaties zou geraken en omdat ik ook meen te begrijpen dat 'professionele' apparatuur als bezoeker niet toegelaten is op concerten en festivals. Voor mij is dit echter ook een aspect van fotografie waarin ik wil groeien en dingen uitproberen. Als je als amateur nergens heen kan om te fotograferen hoe kan je dan al doende wat leren? Ik hoop ook dikwijls op tips die me vlugger een inzicht in het genre doen krijgen maar die hoop is vaak ijdel. Is het dan stil omdat de foto's slecht zijn en wat precies scheelt er dan aan?? Laat ik duidelijk stellen, ik besef maar al te goed dat ik altijd maar een amateurke zal zijn maar dan eentje die zich amuseert en fotografeert naar vermogen
                    Er zit slechts één ding op: aftellen tot volgend jaar en nog een weekje proberen en ook daar wordt het drukker. Ik zal mild zijn en wil dan wel wat beroepsfotografen naast me dulden hoor
                    Allé, Vinstermik, 't was maar omdat je een gedacht vroeg hé
                    de gustibus et coloribus non est disputandum
                    Greetz, Artur Bex

                    Comment


                    • #11
                      Re: veel volk

                      Mijn bescheiden mening is dat festivals en grote concerten niet de geschikte plaats is om te spelen met concertfotografie. Waarom niet? Omdat fotograferen overdag niet veel met concertfotografie te maken heeft, toch niet qua 't moeilijkste: de belichting. En omdat er meestal, en ik zeg meestal, op festivals en grote concerten zo'n lichtshow is dat ook hier het aspect licht een mindere rol speelt.
                      Mijn indruk is dat veel veel beginnende concertfotografen onmiddellijk de grote shows willen doen en lijkt het dikwijls niet op concertfotografie maar op starfucking.
                      Beter kun je beginnen bij caféoptredens en kleinere zaaltjes. Het voordeel? Heel makkelijk binnen te geraken en kl*te-licht. Ideaal dus om de nodige en noodzakelijke ervaring van zowel het licht als je toestel in deze moeilijke omstandigheden op te doen.
                      Hint? de club van de Muziekodroom :-) Wie er gestaan heeft weet wel waarom... :-)
                      www.YourConcertShots.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: veel volk

                        Er moet een controleorgaan op webzines komen. Net zoals de controle op de vrije radio's indertijd.
                        Momenteel zijn er veel te veel. Iedereen die wat verstand heeft van websites bouwen kan eraan beginnen en dat zie je in de front.

                        Hans
                        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                        Comment

                        Working...
                        X