Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veiligheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veiligheid

    Ik weet niet hoe jullie het allemaal ervaren en ermee omgaan maar als ik op men eentje der op rond trek. Met men (naar mijn mening) duur pakketje aan fotomateriaal ben ik soms wat wantrouwig en niet bepaald op men gemak. Ik ben dan ook liefhebber van nacht en avondfotografie wat het bovenstaande niet altijd bevordert.
    Al een paar keer een serieus verschot opgedaan, tot nu toe telkens met goede afloop want twas vooral men fantasie die op hol sloeg ;-)

    Gaan jullie dan ook altijd alleen op pad of liever met een 'sparring' partner voor gezelschap en steun/hulp als het es misgaat (in welke manier dan ook). Zo ja wie? Mijn vriendin ziet het niet altijd zitten om mee te gaan als ik uren bezig ben foto's te nemen op alle verschillende instellingen om 'te zien wat het geeft'

    tips ofzo zijn altijd welkom
    Canon Eos 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Sigma DC 17-70mm f/2.8-4.5
    Flickr here and many more to come!

  • #2
    Re: Veiligheid

    heb hier soms hetzelfde probleem, met als gevolg da er soms gewoon geen foto's genomen worden of enkel vlug vlug.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Veiligheid

      Er zijn zeker plaatsen en tijdstippen die je beter vermijdt als je alleen op pad wil gaan.
      In een achterbuurt of een drukke uitgangsbuurt zal het over het algemeen ook gevaarlijker zijn (toch zeker later op de avond).

      Neem ook niet meer mee dan wat je nodig hebt, dan kan je ook niet meer kwijtspelen.

      Een reflecterend vestje kan ook bijdragen tot je veiligheid, en een goede zaklamp zogt ervoor dat je niet struikelt over een onverwachte hindernis. Met een heel felle zaklamp kan je eventueel een aanvaller tijdelijk verblinden (sommige high-power led-zaklampen hebben daarvoor zelfs een stroboscoop-stand).

      Voor nachtfotografie heb ik tegenwoordig deze zaklamp bij:

      Die geeft héél veel licht, en als je de stroboscoop naar een aanvaller richt, dan ziet die eventjes niet veel meer (alleen maar vlekken).
      Last edited by Black B@ndit; 27 juli 2009, 20:48.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Veiligheid

        Heb ik geen probleem mee, ben dan ook wel struis bazeke dat al jaren aan worstelen doe
        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
        www.cromagnonman.be

        Comment


        • #5
          Re: Veiligheid

          Als ik 's avonds of 's nachts op stap ga dan heb ik meestal mijn getrouwe 4-cell D Maglite mee.
          Uitstekend verweerwapen, ik voel me er een stuk veiliger mee.

          Comment

          Working...
          X