Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monterey , whalewatching tour

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monterey , whalewatching tour

    "An experience of a lifetime" , 1 van de leukste uitstappen tijdens onze reis in de States ; de tour startte weinig belovend : winderig, nevelig en 12°C en na 1 uur nog geen walvis in zicht ; en dan plots zaten we in een groep van enkele bultruggen , waarvan er 2 erg actief waren en regelmatig zelfs half uit het water sprongen;

    canon 40D, 300 mm + 1.4 TC, f8, natuurlijk licht ( vrij grijs, heb heel wat moeten bijwerken in PS)









  • #2
    Re: Monterey , whalewatching tour

    Dat moet een hele belevenis geweest zijn Hele mooie eerste

    Comment


    • #3
      Re: Monterey , whalewatching tour

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Dat moet een hele belevenis geweest zijn Hele mooie eerste
      Mee eens, maar voor SC zou de horizon toch recht mogen zijn
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

      Comment


      • #4
        Re: Monterey , whalewatching tour

        Knap ! Een prachtige ervaring ! Heb ooit het voorrecht gehad om ze in Ecuador te zien, een belevenis om nooit te vergeten !
        Meer foto's: http://users.telenet.be/jellevandeveire
        Mijn boshut-blog: http://jellevandeveire.blogspot.be

        Comment


        • #5
          Re: Monterey , whalewatching tour

          ga voor de laatste, leuk dat ie naar de camera zwaait.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Monterey , whalewatching tour

            Mooie opnames waar de technische kant vergeten mag worden..Ik denk dat je op dat moment nergens aan denk dan alleen maar indrukken en kopen dat je er zoveel mogelijk kunt maken.
            Unieke opname en een ervaring voor de TS meer.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Monterey , whalewatching tour

              Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
              Mee eens, maar voor SC zou de horizon toch recht mogen zijn
              Hoi , bij het processen vroeg ik mij na het waterpas zetten af waarom de horizon bij de meeste foto's niet recht te krijgen was maar volgens mij komt dit door de zeer geringe scherptediepte door het feit dat het nogal grijs en nevelig weer was; trouwens toen we s'middags terugkeerden brak de zon door en kregen we een staalblauwe hemel;

              Comment


              • #8
                Re: Monterey , whalewatching tour

                de eerste en tweede staan idd niet helemaal recht, maar moet gezegd: Onder de omstandigheden, hele mooie foto's. Je kan alleen maar jaloers worden door er naar te kijken.
                Over 2 maanden zit ik er ook en ik vraag mij af of ik ook niet tijd voorzie voor deze belevenis

                Comment


                • #9
                  Re: Monterey , whalewatching tour

                  Gezien de omstandigheden staat de horizon voor mij niet echt hinderlijk scheef hoor. Op een boot tijdens een ervaring van jewelste vind ik dat ts dit zelfs zeer goed gedaan heeft.
                  Condities waren niet het je van het dus sjappo. Verder snap ik de opschudding van deze plaatjes wel,wat een beleving moet dit geweest zijn zeg. Ik hoop dat ook ooit eens te mogen meemaken. Voorals nog geniet ik met vervé van dit soort plaatjes die mensen mij voorschotelen.

                  Willem
                  Durf bijna niks meer te zeggen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Monterey , whalewatching tour

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk bericht
                    Gezien de omstandigheden staat de horizon voor mij niet echt hinderlijk scheef hoor. Op een boot tijdens een ervaring van jewelste vind ik dat ts dit zelfs zeer goed gedaan heeft.
                    Condities waren niet het je van het dus sjappo.
                    Amai nog niet. Ik vind het al een hele prestatie dat je ze kunnen vastleggen hebt...wie maakt zich dan druk om een pietluttigheid.
                    Ik ben al drie keer op whalewatch geweest en heb er nog geen ene kunnen vastleggen ofwel toonden ze zich niet ofwel was het er maar ene en dook hij ergens op waar je hem net niet verwachtte. Het gaat nl. allemaal zo razend snel dat het al een wonder mag heten als je net met je camera in de goede richting mikt en kunt afdrukken. Op zo'n boot zit je meestal ook niet alleen (er zit juist iemand in de weg, je zit langs de verkeerde kant, allemaal dingen die je niet in de hand hebt) en je wiebelt op de deining van het water...als het dan een beetje woelig is....allemaal niet evident om dan ook nog raak te schieten. Ik wil dus maar zeggen : FANTASTISCH als je met zo'n beelden thuis kan komen !!!!!
                    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Monterey , whalewatching tour

                      Ik vind ook dat je die unieke ervaring, gezien de omstandigheden, mooi hebt vastgelegd .
                      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Monterey , whalewatching tour

                        Een mooie reeks
                        Wat ben ik (gezond) jaloers dat ik daar niet bij was

                        Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Monterey , whalewatching tour

                          Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                          Ik vind ook dat je die unieke ervaring, gezien de omstandigheden, mooi hebt vastgelegd .
                          Dit is ook mijn gedacht. Goed gedaan!
                          Dit is zeker een ervaring die je nooit meer vergeet.
                          Grt. Jef

                          Comment


                          • #14
                            Re: Monterey , whalewatching tour

                            Prachtige reeks.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Monterey , whalewatching tour

                              Wauw, moet nogal een ervaring zijn! ö
                              Je hebt de grootsheid van die beesten heel goed vastgelegd!
                              Facebook
                              Flickr
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X