Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oostende vr Anker 2009

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oostende vr Anker 2009

    Bij deze een kleine flashback van een maand of 2, kwestie van wat afwisseling te hebben tussen alle festivals hier :-)

    Welk van de 2? Wat zouden jullie anders doen?




  • #2
    Re: Oostende vr Anker 2009

    de foto's zijn goed maar ik heb enkele op - of aanmerkingen .
    Ik mis duidelijk de link tussen je foto's en het evenement ,dus beter gepost in transport of z-w .
    De eerste foto zou ik de twee meeuwen wegshoppen het zijn precies vlekken ,dit door de omzetting naar z -w .
    Bij foto twee zie ik hetzelfde fenomeen nl. aan het reddingsbootje .
    De foto 's zijn precies een bijgesneden versie en dat zie je omdat ze aan scherpte inboeten .

    Comment


    • #3
      Re: Oostende vr Anker 2009

      op zich zijn het best wel goede foto's, alleen mis ik een beetje contrast en verder deel ik de mening van mijn voorganger.
      Eric Van Aerschot BD0730BE

      Comment


      • #4
        Re: Oostende vr Anker 2009

        De eerste foto is de betere van de twee, vanwege de ruimte. De meeuwen weg zou ik ook doen, maar zeker meer contrast in de foto. Ik denk dat je met de kleurtjes nog wat moet schuiven, voor je hem omzet naar zwart/wit. om het geheel wat krachtiger te maken. Als je de vignettering nog wat doordrijft, krijg je nog een wijdser effect, alsof hij door een verrekijker gezien wordt.
        Last edited by FestinaLente; 26 juli 2009, 12:27.

        Comment


        • #5
          Re: Oostende vr Anker 2009

          Bedankt voor de reakties!

          Ik heb getwijfeld over de meeuwen omdat ze nu eenmaal bij de kust horen, maar het oordeel over ze is unaniem, ze gaan eruit.

          Aan de contrast commentaar te zien, denk ik dat mijn monitor aan calibratie toe is.. Hopelijk lukt het nog op de oude monitor hier.

          De 2de zit inderdaad krap, het schip kwam snel dichterbij.. Ik wou vooral weten of de lichte draaiing (waardoor je meer van het schip ziet) de krapte kon goedmaken. Niet dus, weer wat bijgeleerd.

          Scherpte van de originelen zijn idd niet optimaal (getrokken vanop een ander wankelend bootje met 1/1250 en 1/1000 sluitertijd). De 2de is een heel klein beetje bijgeknipt (& gedraaid) om de zee niet te laten leeglopen. Na verkleining (max 900 voor hier), vond ik de scherpte goed. Waaraan zie je dat ze origineel minder scherp waren?

          Als de calibratie lukt, doe ik een nieuwe poging met een geupdate versie van de eerste.

          (Ter zijde: terecht dat je de link met het evenement niet kunt maken, maar dat kan ik eerlijk gezegd bij heel veel andere posts hier ook niet.. vandaar dat ik hier gepost heb. Mod verplaats gerust zou ik zeggen..)

          Comment


          • #6
            Re: Oostende vr Anker 2009

            De 2de zit inderdaad krap, het schip kwam snel dichterbij.. Ik wou vooral weten of de lichte draaiing (waardoor je meer van het schip ziet) de krapte kon goedmaken. Niet dus, weer wat bijgeleerd.
            Hola, voor mij maakt de betere positie van het schip, de krapte goed hoor.
            Duidelijke voorkeur voor foto twee dus.

            Comment


            • #7
              Re: Oostende vr Anker 2009

              ik volg control-Z. Vind de tweede veel sprekender omdat het schip naar je toekomt en er meer detail is. De krapte stoort mij niet. Het is geen foto die de wijdse zee toont, maar een spectaculair zeilschip.

              Beide foto's mogen inderdaad wel meer contrast hebben, maar al bij al aardige plaatjes vind ik.

              Comment


              • #8
                Re: Oostende vr Anker 2009

                Ook nummer twee hier.

                Mvg
                Gert
                Feedback is the breakfast of the champion

                website

                Comment

                Working...
                X