Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herstelling...

    Hallo,

    K'zit met een iets minder geestig fenomeen : ben zo dom geweest om de aan/uit knop en de functie-selector van mijn Olympus E-500 te verknoeien.
    Zou er iemand een gedacht hebben van de prijs van de herstelling hiervoor ?

    Over de manier dat ik deze stuk gekregen heb, ga ik het niet hebben. Daar zijn sites als you tube een beter alternatief voor ...
    Groeten,

    Polleke

  • #2
    Re: Herstelling...

    Elke herstelling is anders ... vraag gewoon eens via de dealer of zo wat het kan kosten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Herstelling...

      Ben ik net gaan doen...
      Is een forfaitprijs van 201.67 €. Dacht zelfs dat dat de prijs zonder BTW was. Wat het nut is van 1.67€ is me wel een raadsel... Dus tegen dat het terug is van Portugal zullen daar ook nog wel wat transportprijzen en dergelijke bijkomen...

      Een nieuwe E-520 kost 376 € (met BTW). Ik heb dus niet lang moeten twijfelen (ding was net geen 4 jaar oud)... Heb hem dus net begraven, met de nodige "egaars"

      Om mezelf een plezier te doen (je moet toch iets doen met je vakantiegeld...), heb ik het wel een tikje hoger gezocht. De E-620 heb ik vastgepakt, en te klein bevonden (letterlijk dan), en dus heb ik het nog 1 tandje hoger genomen met een 14-54 f2.8-3.5 lensje.

      Ding is in bestelling, weet wel helaas niet wanneer ik hem vast ga hebben.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Herstelling...

        Is heel dikwijls een probleem die herstelprijzen ... heb het al gehad met een Ixus van net buiten de garantie. Herstelling was een paar Euro verschil met een nieuw toestel en op een nieuw krijg je twee jaar waarborg, op de herstelling drie maand.
        Ik denk dat ze daar het meest mee verdienen, onherstelbare toestellen dat vervangen worden ... mensen kunnen toch niet zonder.
        En bedrog is het ook, ze rekenen steeds met een forfait ook al zijn de kosten veel lager maar als de kosten eens hoger liggen dan zeggen ze dat het te duur is en dat ze niet herstellen.
        Wil je dan je toestel terugkrijgen dan moet je er ook nog eens voor betalen, canon vroeg me (zei de dealer) 35€ om een onhersteld toestel terug te hebben.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Herstelling...

          Is zoals VerSeg melde een ramp om een toestel te laten repareren buiten de garantie periode
          Dus denk dat je de beste keus gemaakt hebt en rechtstreeks voor een nieuw gaan het beste is.
          Weet niet wat je al had van lenzen maar als mijn 510 de geest geeft wil ik de E-30 kopen.
          Maar er zijn nog steeds winkels waar je de 520 kan verkrijgen wat op zich ook een goed toestel is

          Nu maar hopen dat je tijdig toestel hebt alvorens op verlof te kunnen vertrekken

          Comment


          • #6
            Re: Herstelling...

            Nu de E-30 normaal binnenkort er toch aankomt heb ik onder het motto "niet geschoten, altijd mis" (van wie is dat hier ook weer), dan maar een poging ondernomen om het ding zelf te herstellen...

            Even de bewijzen op tafel gooien :





            Op de 3e foto zie je dus de aan-uit knop schitteren in zijn afwezigheid… Op de andere foto’s zie je de restanten van iets wat een DSLR zou moeten zijn…

            Ik had eigenlijk gehoopt dat de aan/uitknop met 2 draadjes zou verbonden zijn, maar dat was helaas niet het geval. Heb de 2 contacten dan maar gewoon kortgesloten (eens de soldeerbout bovengehaald, en een “zwaailas” van 2 mm. gelegd), aan de onderkant van die groene printplaat op de 2e foto.
            En vreemd genoeg blijkt het ding nu terug te werken. Alleen jammer dat ik om het ding in -en uit te schakelen nu gewoon de batterij moet insteken/verwijderen (nogal logisch). Helaas gaat hij ook niet meer in standby (wat hij vroeger dus wel deed).
            Maar een mens kan niet alles hebben hé…


            Ook de functieknop doet het effectief niet meer. Maar dat is niet zo erg : ik neem 85% van mijn foto’s toch op de “P”-stand, en om de 1 of andere reden staat het ding nu effectief op die P-stand… Blijkbaar past zo’n toestel zich aan, aan het baasje.

            Met Etbass failliet zou ik jullie toestellen toch niet direct aan mij toevertrouwens voor de volgende herstelling. K’heb voor het ogenblik nog 2 vijsjes over, die ik niet direct kan toewijzen. En een elegante oplossing voor het probleem kan je het moeilijk noemen. Daarnaast word ik "puite"-nerveus van het doen van zo'n herstelling. K'vraag me af wat dat zou worden, moest je een 1D of D3x moeten herstellen..
            In elk geval : er zit weer leven in het ding (wat ik eigenlijk niet verwacht had). Er komen zelfs terug foto’s uit (kan je nagaan…).

            PS Niet teveel kijken naar de kwaliteit van de foto's : ze zijn genomen met een Canon powershot A70, die lijdt aan het Sony-sensor syndroom. Om te tonen dat hij ook nog leeft, is hij deze keer wel eens beleefd geweest, want er kwamen zelfs nog eens foto's uit zonder purper-kleurige neveneffecten. Onder zo'n omstandigheden ben je niet echt bezig met te zoeken naar een "goeie compo"...
            Last edited by polleke_cgc; 23 augustus 2009, 15:57.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Herstelling...

              Amaai jij moet stalen zenuwen hebben om zo'n ding te repareren Ik zou de beperkte functies die na de herstelling overblijven niet kunnen aanvaarden hoor
              Jochenvde Photography
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Herstelling...

                Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                Amaai jij moet stalen zenuwen hebben om zo'n ding te repareren Ik zou de beperkte functies die na de herstelling overblijven niet kunnen aanvaarden hoor
                Met die zenuwen viel het nog redelijk mee : Als het ding toch al verknoeid is, dan kan je er niet veel meer aan mis doen, hé.

                K'moet eerlijk zeggen dat ik niet had gedacht, dat het ding zou werken na de interventie : had het voornamelijk open gesmeten om dat ding ook eens van de binnenkant te bekijken (en dat doe je nu eenmaal niet met een werkend exemplaar (allé : ik toch niet)).

                Die beperkte functies aanvaard ik ook niet hoor, vandaar dat de opvolger al in bestelling is. Maar in tussentijd kan ik toch al weer "iets" op de gevoelige plaat vastleggen...
                Groeten,

                Polleke

                Comment

                Working...
                X