Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeld omkeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beeld omkeren

    Hey juppekes

    Ik zit hier met een vervelend probleempje

    Ik Heb nu een Canon 50D en als ik fotokes maak in portretstand krijg ik deze niet in portretstand op mijn pc

    Ik heb al de zoekfunctie gebruikt hier op BD maar vind geen direct antwoord.

    Ik heb ook al mijn manual erbij genomen en gedaan wat daar in vermeld staat

    Mijn opnamen worden met de meegeleverde software op de pc gezet, met EOS Utility

    De afbeeldingen worden dan eerst weergegeven met: Digital Photo Professional

    Daar zie ik al mijn fotokes in portretstand staan.

    Als ik dan ga zien in mijn mapje waar deze die fotokes plaats staan ze niet meer in portretstand.

    Ik had hier ergens gelezen dat zoombrowser dit wel juist doet, maar dit lukt daar ook niet mee.

    Nu weet ik het ook niet meer, ik heb al eens gezocht in mijn Windows instelling maar vind daar ook niet direct iets terug.

    Hopelijk begrijpen jullie een beetje mij uitleg

    Wie kan of wil mij helpen aub

    Alvast bedankt
    Bootjes

  • #2
    Re: Beeld omkeren

    Helaas kan ik je niet direct aan een oplossing helpen, maar wel uitleggen dat het aan windows ligt. De foto's zelf worden allemaal 'liggend' genomen en opgeslagen door de camera, alleen aan de EXIF wordt een tag toegevoegd hoe de foto georiënteerd is. Programma's als Digital Photo en Zoombrowser kunnen die lezen en laten de foto automatisch in de juiste positie zien. Windows kan dit niet. De foto moet daadwerkelijk 'staand' worden opgeslagen voordat het in windows zo wordt weergegeven. Het is dus het beste de foto's in software te bekijken waarbij dit goed gaat.
    Mvg, Bart
    http://www.bartzijlstra.com

    Comment


    • #3
      Re: Beeld omkeren

      Ik draai mijn foto's altijd om in Windows Photo Gallery. Eenvoudig en snel. En dan staan ze overal ineens goed.

      Comment


      • #4
        Re: Beeld omkeren

        Om te beginnen moet in de cameramenu's "Beeld omkeren" ingeschakeld zijn.
        Dat zie je ook als je de foto's bekijkt via het schermpje van de camera.

        Dan gebruik je de Zoombrowser EX om de foto's naar de pc over te zetten.
        Als die de foto's niet automatisch roteert, klik dan op Tools -> Preferences -> Rotation -> en kijk dan of "Rotate Original Image " is aangevinkt.

        Daarna zouden de foto's altijd juist moeten gedraaid worden als je ze overzet naar de pc (dat lukt hier toch altijd).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Beeld omkeren

          Hey juppekes

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Om te beginnen moet in de cameramenu's "Beeld omkeren" ingeschakeld zijn.
          Dat zie je ook als je de foto's bekijkt via het schermpje van de camera.

          Dan gebruik je de Zoombrowser EX om de foto's naar de pc over te zetten.
          Als die de foto's niet automatisch roteert, klik dan op Tools -> Preferences -> Rotation -> en kijk dan of "Rotate Original Image " is aangevinkt.

          Daarna zouden de foto's altijd juist moeten gedraaid worden als je ze overzet naar de pc (dat lukt hier toch altijd).

          Alles wat jij me vertelt hebt is juist, en in zoombrowser staan de foto's recht.

          Maar als de foto's dan in de map geplaatst zijn liggen ze allemaal weer neer
          Bootjes

          Comment


          • #6
            Re: Beeld omkeren

            Hier zijn ze in de mappen toch allemaal juist gedraaid.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Beeld omkeren

              Hey juppekes

              Mijn laatste met mijn G7 stonden ook nog recht, en nu lukt het niet meer.

              Maar ik zal nog eens alles overlezen, misschien heb ik toch iets over het hoofd gezien.
              Bootjes

              Comment


              • #8
                Re: Beeld omkeren

                p.146 in de handleiding
                FUJI XT2

                Comment


                • #9
                  Re: Beeld omkeren

                  Hey juppekes

                  Oorspronkelijk geplaatst door sergoor Bekijk bericht
                  p.146 in de handleiding
                  Die pagina heb ik al zo veel keer gelezen dat hij zelfs niet meer vast zit in mijn boekje

                  En alles staat zoals het hoort

                  Maar toch bedankt
                  Bootjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beeld omkeren

                    Ik had hetzelfde probleem met mijn 50D en zoombrowser. Maar lang heb ik er niet achter
                    gezocht, aangezien ik ACDSEE photo manager (9) ook op mijn pc heb en daar staan mijn
                    foto's wél allemaal netjes zoals het hoort...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beeld omkeren

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Ik had hetzelfde probleem met mijn 50D en zoombrowser. Maar lang heb ik er niet achter
                      gezocht, aangezien ik ACDSEE photo manager (9) ook op mijn pc heb en daar staan mijn
                      foto's wél allemaal netjes zoals het hoort...
                      Ik heb even een proefversie van ACDSEE Photomanager 9 gedownload omdat mijn pc tegenwoordig geregeld hapert als ik bij grote mappen de thumbs wil bekijken.
                      Met die ACDSEE gaat dat véél sneller dan met Windows zelf, en mijn pc hapert met ACDSEE Photomanager zelfs niet als ik een map met meer dan 1200 foto's open.
                      Bladeren door de foto's kan ook veel sneller, als ik bij de Windows Viewer wat te snel op het pijltje druk voor de volgende foto, dan moet ik soms lang wachten, met ACDSEE gaat dat bijna ogenblikkelijk. Dat is heel handig om na een fotoshoot snel de foto's te beoordelen (en de slechte weg te gooien).

                      Vroeger gebruikte ik ACDSEE al op een Windows 98 pc, en dat ging ook heel goed. Ik heb trouwens nog een oude pc en twee nog oudere laptopjes (de oudste is een Pentium 2 met 64MB ram en een HD van 4GB) die ik alleen maar gebruik om foto's weer te geven (bijvoorbeeld op een tentoonstelling van de fotoclub), en daar staat ook nog windows 98 op + de ACD versie die ik ooit nog bij een HP 315 heb gekregen (dat was mijn eerste digitaal fototoestelletje).

                      Ik kan ACDSEE Photomanager 9 nu 30 dagen gratis testen, en dan zie ik wel verder (waarschijnlijk koop ik die dan wel, want dat werkt véél sneller dan met de Windows Viewer).
                      Last edited by Black B@ndit; 21 juli 2009, 22:50.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beeld omkeren

                        Ik gebruik al jaren Downloader Pro om mijn foto's over te zetten naar mijn PC, niets zo snel als met dit programma en de foto's staan altijd juist (je kan dit gewoon instellen).
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beeld omkeren

                          Hey juppekes

                          Allemaal bedankt voor de info

                          Maar vroeger ging het wel en nu wil het terug met hetzelfde
                          Bootjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beeld omkeren

                            Hey juppekes

                            Is er nog altijd niemand de me met dit probleempje kan helpen

                            Of toch iemand die me kan vertellen waarom het niet gaat
                            Bootjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beeld omkeren

                              Gebruik iets anders dan Eosutility, IDdownloader bvb. http://forum.belgiumdigital.com/f21/...ta-255887.html
                              Gratis en goed, en vooral snel.

                              Comment

                              Working...
                              X