Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelgemaakte stopmotion animatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zelgemaakte stopmotion animatie

    Ik heb met mijn Pentax Optio M10 digitale camera en animatie software stopmotion pro een stopmotie filmpje gemaakt. Voor audio bewerking gebruikte ik Audacity, voor beeldbewerking Gimp, beide gratis software.

    Het gaat over Morph (karakter van Aardman) die een nieuwe telefoon krijgt.
    Wellicht leuk om even te bekijken?

    http://www.youtube.com/watch?v=jYef1i1wxQI


    Commentaar en opbouwend kritiek wordt op prijs gesteld

    Grtz
    groeneg

  • #2
    Re: Zelgemaakte stopmotion animatie

    Zeer leuk gemaakt maar duurde voor mij net iets te lang
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

    Comment


    • #3
      Re: Zelgemaakte stopmotion animatie

      ik ben niet echt into het genre maar ik zal ook iets zeggen; Het valt me op dat de achtergrond bij elke foto (?) van kleur/helderheid verandert. Ook de lat die vooraan ligt is even verschoven geweest. Was wel leuk hoe die de telefoon opnam.
      Veel werk voor zo'n stukje denk ik
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

      Comment


      • #4
        Re: Zelgemaakte stopmotion animatie

        Ik vind het een geslaagd experiment.
        Muggeziften over kleine details is niet echt aan de orde denk ik. Deze foutjes zien we zelf met 'professionele' filmpjes die vertoont worden in dit genre.
        Persoonlijk geef ik er een 8/10 voor.
        Dergelijk werk zou moeten gestimuleerd worden, als dit geen creativiteit toont dan weet ik het niet...

        Vraag: Wie weet of er een forum bestaat om dergelijke werkjes en eigen gemaakte presentaties te tonen / bespreken? En dan bedoel ik geen pps presentaties maar stand-alone presentaties zoals gemaakt in bvb Picture2Exe, photodesk ed.

        Mvg
        -Spider-
        -Spider-
        Bezoek ook eens Spider's Web

        http://www.spidersweb.be

        Comment


        • #5
          Re: Zelgemaakte stopmotion animatie

          heel erg vet gemaakt! De volgende keer zou ik alleen proberen de belichting van de camera vast te zetten. Nu wisselt de belichting steeds. Als dit niet was had ik 5/5 gegeven. Nu 4/5! leuk poppetje!
          Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
          My flickr My site

          Comment


          • #6
            Re: Zelgemaakte stopmotion animatie

            aha toch nog iemand die ermee bezighoud (ik heb onlangs nog een timelapse gemaakt )

            Comment


            • #7
              Re: Zelgemaakte stopmotion animatie

              Heel leuk gemaakt. Enkele kleine foutjes, maar die zie je bij de besten zelfs, dus geen probleem hoor!
              - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

              Comment


              • #8
                Re: Zelgemaakte stopmotion animatie

                Leuk, maar ik zou zeker de witbalans en de lichtregeling vastzetten.

                Comment


                • #9
                  Re: Zelgemaakte stopmotion animatie

                  Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
                  Leuk, maar ik zou zeker de witbalans en de lichtregeling vastzetten.
                  Ja iedereen bedankt voor de feedback
                  Kleine foutjes ala meeste zag ik ook achteraf, het belichting vraagstuk is wel een serieuspunt.
                  Witbalans e.d. heb ik vast ingesteld voor m in camera. Ik gebruikt 3 lichtbronnen. Toch bleef de achtergrond veranderen door buitenlicht.
                  Les voor mij: Ga pass gaan filmen als het donker is

                  Leuk dat u het over het algemeen leuk vond, ik moet nog veel leren maar wil dat ook. Dus tot over een paar maanden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zelgemaakte stopmotion animatie

                    Heb onlangs ook een soort van animatie gemaakt. http://www.stevencrabbe.be/3dobject/.../Cylinder.html Het technisch aspect klopt toch al. Nu nog een betere verlichting van mijn onderwerp
                    Steven

                    Comment

                    Working...
                    X