Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezinnetjes trekken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezinnetjes trekken

    Dag iedereen, mijn zus heeft gevraagd of ik eens een foto-shoot wil komen houden van haarzelf, haar man en haar kindje. Ik heb natuurlijk in al mijn enthousiasme "ja" gezegd: alle excuses zijn goed om veeeeel foto's te nemen. Kunnen jullie mij wat tips geven om die foto's niet geforceerd en geposeerd te laten lijken maar spontaan. Ik weet nog niet of het buiten- of binnenfoto's worden.
    Alvast bedankt!

    Katrijn
    http://katrijn.fotopic.net
    Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

  • #2
    een heel gezin op een foto .. zonder geforceerd geposeerd over te komen lijkt me wel heel moeilijk. (hoeveel leden telt het gezin? welke leeftijden?)

    eventueel een scène waar vader en moeder op een (tuin)stoel met elkaar zitten te praten en de spelende kids in de voorgrond ?

    eventueel een collage van diverse pics

    eventueel een gezelschapspel op tafel en iedereen die samen speelt

    eventueel op een brede (draai)trap, laat het gezinnetje enkele keren een trap op en aflopen (in groep) en neem veel shots .. wie weet zit er een spontane shot tussen

    eventueel van grootste tot kleinste tussen elkaars benen op de grond en links rechts laten zwaaien met de armen (op muziek van "the wild rover"?) zorg dat de pose lang genoeg duurt tot ze de camera vergeten zijn en terug spontaan beginnen te lachen ..

    eventueel allemaal samen op de schommel/klimrek/etc in de tuin

    eventueel papa en mama op de bank in het park, en de kids die de eendjes brood toewerpen

    eventueel allen samen in een rollercoaster/cabrio/paardenkoets/old-timer/ander voertuig
    vb:


    etc. etc. etc.

    Comment


    • #3
      Een beetje 'candid' werken. Zet ze op een rij, roep: smile, maak een foto maar maak er na het 'dank u' zeggen nog een paar .
      Groeten,
      Ronald
      http://fotografie.jouwweb.nl/

      Comment


      • #4
        Mmmm... dat spreekt het duiveltje in mij wel aan!

        Even ter verduidelijking: het gaat maar om drie personen (zoals im mijn eerste post hier gezegd): moeder, vader en een klein zoontje van bijna 1 jaar. Voor gezelschapspelletjes zal het nog wat te vroeg zijn dus
        http://katrijn.fotopic.net
        Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

        Comment


        • #5
          moeder, vader en een klein zoontje van bijna 1 jaar. Voor gezelschapspelletjes zal het nog wat te vroeg zijn dus
          kinderen fotograferen vraagd geduld !!!

          nog enkele ideetjes:

          de kleine in de buggy, geduwd door de papa en mama die verder hand in hand lopen

          de kleine net na het badje (mooie roze huid) op het luierkussen, half in de handdoek gewikkeld met de trotse papa en mama die hem afdrogen

          samen spelen op het speeltapijt geeft op die leeftijd ook nog leuke dingen .. ze volgen de beweging .. dus je kan een treintje trekken dat de kleine met de ogen volgt, en richting camera trekken om een spontane blik naar de camera te forceren

          de kleine in de winkelwagen en dan spelen maar tussen de rayons .. (eerst toestemming vragen ana de gerant, want meestal mag je in een warenhuis niet fotograferen) kan je zelf proberen te pannen (probleem is de 3 gezichten gelijktijdig naar de camera te krijgen)

          de kleine in een draagrugzak zodat het hoofdje net boven dat van de papa uitkomt, en dan foto van wandelende papa en mama

          als het weer goed is, ga dan naar de gemeentelijke speeltuin, en zet het gezinnetje neer aan de zandbak (als dat droog is) kleine zal vermoedelijk niet meer doen dan zitten en proberen dingen te pakken .. papa en mama moeten er gewoon bijzitten .. dan moet jij nog de beelduitsnede kiezen, en veel keren op dat knopje duwen ..

          Comment


          • #6
            Bedankt voor de tips, ik hoop dat ik er wat van kan maken... Als het resultaat geslaagd is, zal ik hier misschien een foto van posten. "Als" natuurlijk...
            http://katrijn.fotopic.net
            Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

            Comment

            Working...
            X